Anbefalte innlegg

Skal skifte clutch på min S2 3b (5trins).

Er nødt til å ha en clutch som tåler 450hk, og litt "rivstarter", samtidig som den bør være kjørbar på gata da det er bruksbil og ofte står i litt småkø hjem fra jobb hver dag osv.

Har lest at det er flere som bruker feks sinter lamell på org clutch. Hva tåler dette og hvor kjørbart er dette?

Hvordan er feks Spec clutch i forhold? Noen som har prøvd noe liknende og har anbefalinger?

Evt andre tips mottas gjerne..

: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fins mange tråder om dette på forumet, søkefunksjonen er kjekk :)

Forøvrig tror jeg ikke 5trinnskassa di kommer til å vare spesielt lenge med 450hk og rivstarter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er klar over at kassa ikke tåler allverden..

Hadde ikke store planer om å kjøre drag ect, men ha noe som tåler juling hvis man ønsker å dra i gang litt ordentlig ut av et lyskryss feks..

Blir nok ombygging til 6trins Rs2 når penga tilsier det (eller når 5trins ryker: klø :)..

Er andre ting som helst skal gjøres først..

Clutchen min begynner å slure litt hvis jeg tar i gang litt hardt ut av lyskryss, så den må snart skiftes..

Men kanskje jeg heller bør prøve å få den orginale til å holde litt lenger, og prøve å spare opp litt til Rs2 kasse og skifte clutch da.. : klø :

Har søkt frem flere tråder ja, men har ikke blitt så mye klokere ang den kombinasjonen TÅLE MYE - KJØRBAR VED NORMAL KJØRING..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde spec clutch på min s2. Kjøpte samtidig nytt lettveks svinghjul. Etter en innkjøring etter fabrikkens spesifikasjoner, så satt den som bare det.I tillegg var den faktisk vel så lett som den orginale clutchen.En fryd å kjøre med, selv i køkjøring .Kjøpte settet mitt hos http://www.veloxmotor.com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.