#1 Skrevet Mars 11, 2009 Noen som vet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2009 Har ikkje den kjede då? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2009 Ikke kjede på 2,7 nei, det er det 3 literen som har. og bare det er en god grunn til å kjøpe 3 literen fremfor 2,7 i yillegg til de ekstra hestene. Jeg går ut i fra at det er 120000/5 år som det er på de fleste 6 sylindra diesel som audi har. Men det står i service heftet ditt, noe jeg håper du har på en så ny bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2009 (endret) Ikke kjede på 2,7 nei, det er det 3 literen som har. og bare det er en god grunn til å kjøpe 3 literen fremfor 2,7 i yillegg til de ekstra hestene. Jeg går ut i fra at det er 120000/5 år som det er på de fleste 6 sylindra diesel som audi har. Men det står i service heftet ditt, noe jeg håper du har på en så ny bil... Hvor har du det fra?? det er tull... 2,7 har kjede!! akkurat som 3.0... begge har kjededrift i bakkant av motor. stikk hue ned i motorrommet til en a6 med 2,7 og finn regreima. finner du den anbefaler jeg deg å maile audi å si du fant en.. for den veit ikke fabrikken om;) og både 2,7 og 3,0 har reim på dieselpumpa uten skiftintervall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2009 Da har jeg dessverre blitt feilinformert av en selger på audi, men det er jo ikke akkurat første gang for min del at jeg har fått feil info derfra... Har sittet å vurdert disse motorene opp mot hverandre om hva jeg skal ha neste gang jeg skal ha nyere a6, og da styrker jo dette 2,7 om det stemmer at den også har kjede. det var jo faktisk en god nyhet. skal si ifra om jeg finner en reg reim jeg.... Men er det virkelig trykt å si at reima til pumpa ikke skal ha skift intervall fra audi sin side, ville å tro at denne morkna med tiden også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2009 Da har jeg dessverre blitt feilinformert av en selger på audi, men det er jo ikke akkurat første gang for min del at jeg har fått feil info derfra... Har sittet å vurdert disse motorene opp mot hverandre om hva jeg skal ha neste gang jeg skal ha nyere a6, og da styrker jo dette 2,7 om det stemmer at den også har kjede. det var jo faktisk en god nyhet. skal si ifra om jeg finner en reg reim jeg.... Men er det virkelig trykt å si at reima til pumpa ikke skal ha skift intervall fra audi sin side, ville å tro at denne morkna med tiden også? er visst no kompositt greier i reima som gjør at den ikke har intervall. men blir vel inspeksjons punkt på service når de har gått et stykke:) når det gjeldet 2,7 mot 3,0 av første genrasjoner så er 2,7 en bedre motor, da de fleste barnesykdommer ble løst før 2,7 kom. + bedre dyser med flere hull som gir finere gange blandt annet. kjededriften er forbedret i forhold til de første 3,0. Ja den har mindre hester... men koster jo mindre også erfaringsmessig både privat og på jobb (jobber på audi, verksted) så er det ekstremt lite tull med 2,7tdi:) 3,0 av de første så var det glødeplugger som gikk og var keramiske så de knekker inne i sylinderen når de tas ut = topper ut, ulyder fra kjededrift, slakk i overføringsstag på innsugsspjeldene som er det vanligste. d fleste av de gamle 3,0tdi har blitt utbedret på verkstedbesøk men vil nå si at 2,7tdi er en mere gjennomført bra motor enn 3,0tdi:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 11, 2009 er visst no kompositt greier i reima som gjør at den ikke har intervall. men blir vel inspeksjons punkt på service når de har gått et stykke:) når det gjeldet 2,7 mot 3,0 av første genrasjoner så er 2,7 en bedre motor, da de fleste barnesykdommer ble løst før 2,7 kom. + bedre dyser med flere hull som gir finere gange blandt annet. kjededriften er forbedret i forhold til de første 3,0. Ja den har mindre hester... men koster jo mindre også erfaringsmessig både privat og på jobb (jobber på audi, verksted) så er det ekstremt lite tull med 2,7tdi:) 3,0 av de første så var det glødeplugger som gikk og var keramiske så de knekker inne i sylinderen når de tas ut = topper ut, ulyder fra kjededrift, slakk i overføringsstag på innsugsspjeldene som er det vanligste. d fleste av de gamle 3,0tdi har blitt utbedret på verkstedbesøk men vil nå si at 2,7tdi er en mere gjennomført bra motor enn 3,0tdi:) Går ut ifra at dette også gjelder for 2.7 TDI med 163hk og ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 11, 2009 Går ut ifra at dette også gjelder for 2.7 TDI med 163hk og ? jupp. lik motor annen software bare:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 11, 2009 jupp. lik motor annen software bare:) Supert, da er det jo bare å løpe og kjøpe :-) Jeg ble også informert om at 2.7 hadde reim o g 3.0 kjede av min lokale forhandler.. :-( Men da stoler jeg på deg ! hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 11, 2009 ingen reim der nei:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 12, 2009 Supert, da er det jo bare å løpe og kjøpe :-) Jeg ble også informert om at 2.7 hadde reim o g 3.0 kjede av min lokale forhandler.. :-( Men da stoler jeg på deg ! hehe Det er sikkert et salgstriks for å selge en dyrere bil Alle vet jo at kjede er mye bedre en reim... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 12, 2009 Det er mye mulig hehe! selgere sier å gjør mye rart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 12, 2009 Hvordan er det egentlig med disse nyere V6 motorene og kammer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 12, 2009 Hvordan er det egentlig med disse nyere V6 motorene og kammer? Ingen problemer:) de virker å være bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 12, 2009 Ingen problemer:) de virker å være bra! Da går det faktisk ann å vurdere V6 TDi fra VAG igjen altså. Jeg slapp utgifter på min 2.5TDi men mange som ikke er så heldige desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 12, 2009 Da går det faktisk ann å vurdere V6 TDi fra VAG igjen altså. Jeg slapp utgifter på min 2.5TDi men mange som ikke er så heldige desverre. anbefales!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 12, 2009 I Serviceheftet på 2.7tdi står det forøvrig skifteintervall på regreim som før........merkelig nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 12, 2009 I Serviceheftet på 2.7tdi står det forøvrig skifteintervall på regreim som før........merkelig nok. samme servicehefte på alle de vanlige bilene da. står det reg reim spessifisert for 2.7tdi?? tvilsomt. tipper det står for en annen motor.. 110% sikkert kjede på den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 2, 2009 når det gjeldet 2,7 mot 3,0 av første genrasjoner så er 2,7 en bedre motor, da de fleste barnesykdommer ble løst før 2,7 kom. + bedre dyser med flere hull som gir finere gange blandt annet. kjededriften er forbedret i forhold til de første 3,0. Ja den har mindre hester... men koster jo mindre også erfaringsmessig både privat og på jobb (jobber på audi, verksted) så er det ekstremt lite tull med 2,7tdi:) 3,0 av de første så var det glødeplugger som gikk og var keramiske så de knekker inne i sylinderen når de tas ut = topper ut, ulyder fra kjededrift, slakk i overføringsstag på innsugsspjeldene som er det vanligste. d fleste av de gamle 3,0tdi har blitt utbedret på verkstedbesøk men vil nå si at 2,7tdi er en mere gjennomført bra motor enn 3,0tdi:) Takk for info. Jeg ser på en 2006-modell A6 3.0 TDI første gang registrert i juli 2005. Betyr det at den er plaget av barnesykdommene ovenfor? Når kom de forbedrede 3.0-motorene? Litt på siden: Er det noen som har kjørt en chipped/programmert 2.7 TDI og sammenlignet med en standard 3.0 TDI? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 2, 2009 Takk for info. Jeg ser på en 2006-modell A6 3.0 TDI første gang registrert i juli 2005. Betyr det at den er plaget av barnesykdommene ovenfor? Når kom de forbedrede 3.0-motorene? Litt på siden: Er det noen som har kjørt en chipped/programmert 2.7 TDI og sammenlignet med en standard 3.0 TDI? chippet 2,7tdi går bedre enn standard 3,0tdi. har kjørt begge deler på jobb. får ca 240hk i 2,7tdi med chip. De fleste 3.0tdi motorene som hadde disse problemene ble utbedret i starten så om det ikke er no lyder og sånnt nå så er de strortsett bra:) anbefaler uansett på det sterkeste en vag com test eller liknene før kjøp på alle systemer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...