Senking av 2003 Audi A4 1.8TQ, noe jeg må passe på?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå bestilt meg et sett med H&R 45mm senkefjærer til bilen min.

Men så lurte jeg på et par småting.

Jeg vet at jeg må ha hjulstillingskontroll etterpå, men er det noe mere som skal justeres?

Har orginalt xenon i nærlys og disse justerer seg jo etter hvordan bilen er lastet? Vil de da bli feil justert når jeg senker bilen?

Evt andre ting jeg bør tenke på sånn i etterkant?

Mvh Tor Erik Meland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det org sportsunderstell på bilen? Hjulkontroll + spissing osv må man ta, ellers så går dekkene rimelig fort...

lysene fikser du selv dersom du har mulighet for det eksternt inne i bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Xenonlysene må justeres og for å gjøre det riktig må de settes i grunninstilling med diagnoseutstyr før justering og så lagre denne posisjonen som normalen. Ellers så burde forings bolter løsnes slik at foringene ikke står i spenn hele tiden etter senking, som fører til raskere slitasje. Ps om du har høy km på bilen så dør støtdemperne med senkefjærer fort.... anbefales på det sterkeste å bytte tildempere som jobber i samme frekvensområde som et sett senkefjærer samtidig. senkefjærene stresser istykker orginal dempere på kort tid. og med et sett fjærer som overhode ikke er avstemt til demperoppsettet på bilen orginalt risikerer du faktisk å få dårligere kjøreegenskaper på bilen enn du hadde.. gule koni eller bilstein supersprint er perfekt til slike fjærer og bilen blir noe heeelt annet å kjøre enn med bare fjærer.. demperne må du bytte etterhvert uansett om du lar de orginale stå på... så like greit å ta det samtidig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.