tar en abk motor skade av reg.reim havari

Anbefalte innlegg

tar denne motorn noen skade om reggreima flytter seg en god den,hehe...

 

noen som veit hvordan tenningsmerkene skal så på denne motorn og?abk motor audi 80 92 mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tåler ikke 2 tenner feil for å si det sånn. Ang merker så er det merke på svinghjul event reimhjul og hakk i plastdeksel på motor. Kammen har ett merke som det står o-t på, dette skal ligge i senter av merket som ligger rett opp bak kamaksel, dette sees når du tar av dekselet over regreim..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke være påståelig, men jeg mener ganske bestemt at ABK er non-interference, i hvertfall er det jeg har fått inntrykk av rund omkring, er generelt toventilsmotorene non-interference, mens de fleste flerventilsmotorer og alle diesler er interference.

Litt info om etpar unntak litt ned på denne siden: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3773656

På konemors cab med ABK var det ganske innlysende, men pass på å få med drevet til fordeleren også, det er merket på samme måte. (Og såå enkelt å bytte denne reima i forhold til på AAN, men sørg for at du får løpehjul med riktig diameter, det gikk et skifte omkring '95, jeg fikk feil første gangen..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette 1,8l? Hadde en 80 1,8l med regrimsbrudd, bare å taime opp igjen den i allefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Engine Code ABK

 

Ignition system type: El-ecu

Ignition coil make/type: n / a

Supply voltage: 11 - Volts without ballast resistor

Primary resistance: 0.5-0.7 Ohms

Secondary resistance: 3000-4000 Ohms

Distributor make/type: Bo/0 237 521 048

Contact breaker gap/air: n / a mm

Dwell angle: n / a Deg

Ignition Timing - unleaded: 6 1/2250 Deg eng/rpm (without vacuum)

Ignition Timing - leaded: n / a Deg eng/rpm (without vacuum)

Timing mark location: Flywheel

No 1 plug location: Pulley

Firing Order: 1-3-4-2

Spark plug make: Bosch

Spark plug type: W8DTC

Electrode gap: 0.7-0.9 mm

 

Fuel type: U Cat

Fuel pump type/pressure: Elec/3.0 bar

Engine idle speed: 820 50 rpm

Fast idle speed: n / a rpm

CO level at idle speed: 0.2-1.2 Vol %

 

Valve clearance - inlet: Hyd

Valve clearance - exhaust: Hyd

Compression pressure: 9-16 bar

Oil pressure: 2.0/2000 bar/eng/rpm

Radiator pressure cap: 1.2-1.5 bar/type

Drive belt 1 - size: 9.5x825 KDB825 mm/type

Drive belt 2 - size: 12.5x960 KEB975 mm/type

 

Alternator output: n / a Amps/eng/rpm

Regulated output: n / a Volts

Battery: 12/54 V/Ah

Starter motor make/type: Den/0.8/1.0 kW

 

Clutch adjustment: 15/Pedal mm

Cambelt failure: Damage

Cambelt Part Number: 037 109 119C

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men tar dette opp igjen.. Skal O.T merket på kamdrevet være på merket på Kam dekslet eller er det den lille prikken på kam drevet som skal være på merket?

Har en liten mistanke om at registret er feil på min bil, lat og skyter på motorbrems...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.