#1 Skrevet Mars 11, 2009 tar denne motorn noen skade om reggreima flytter seg en god den,hehe... noen som veit hvordan tenningsmerkene skal så på denne motorn og?abk motor audi 80 92 mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2009 Den tåler ikke 2 tenner feil for å si det sånn. Ang merker så er det merke på svinghjul event reimhjul og hakk i plastdeksel på motor. Kammen har ett merke som det står o-t på, dette skal ligge i senter av merket som ligger rett opp bak kamaksel, dette sees når du tar av dekselet over regreim.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2009 Nå skal jeg ikke være påståelig, men jeg mener ganske bestemt at ABK er non-interference, i hvertfall er det jeg har fått inntrykk av rund omkring, er generelt toventilsmotorene non-interference, mens de fleste flerventilsmotorer og alle diesler er interference. Litt info om etpar unntak litt ned på denne siden: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3773656 På konemors cab med ABK var det ganske innlysende, men pass på å få med drevet til fordeleren også, det er merket på samme måte. (Og såå enkelt å bytte denne reima i forhold til på AAN, men sørg for at du får løpehjul med riktig diameter, det gikk et skifte omkring '95, jeg fikk feil første gangen..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 12, 2009 Er dette 1,8l? Hadde en 80 1,8l med regrimsbrudd, bare å taime opp igjen den i allefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2009 Engine Code ABK Ignition system type: El-ecu Ignition coil make/type: n / a Supply voltage: 11 - Volts without ballast resistor Primary resistance: 0.5-0.7 Ohms Secondary resistance: 3000-4000 Ohms Distributor make/type: Bo/0 237 521 048 Contact breaker gap/air: n / a mm Dwell angle: n / a Deg Ignition Timing - unleaded: 6 1/2250 Deg eng/rpm (without vacuum) Ignition Timing - leaded: n / a Deg eng/rpm (without vacuum) Timing mark location: Flywheel No 1 plug location: Pulley Firing Order: 1-3-4-2 Spark plug make: Bosch Spark plug type: W8DTC Electrode gap: 0.7-0.9 mm Fuel type: U Cat Fuel pump type/pressure: Elec/3.0 bar Engine idle speed: 820 50 rpm Fast idle speed: n / a rpm CO level at idle speed: 0.2-1.2 Vol % Valve clearance - inlet: Hyd Valve clearance - exhaust: Hyd Compression pressure: 9-16 bar Oil pressure: 2.0/2000 bar/eng/rpm Radiator pressure cap: 1.2-1.5 bar/type Drive belt 1 - size: 9.5x825 KDB825 mm/type Drive belt 2 - size: 12.5x960 KEB975 mm/type Alternator output: n / a Amps/eng/rpm Regulated output: n / a Volts Battery: 12/54 V/Ah Starter motor make/type: Den/0.8/1.0 kW Clutch adjustment: 15/Pedal mm Cambelt failure: Damage Cambelt Part Number: 037 109 119C 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 4, 2009 Gammel tråd, men tar dette opp igjen.. Skal O.T merket på kamdrevet være på merket på Kam dekslet eller er det den lille prikken på kam drevet som skal være på merket? Har en liten mistanke om at registret er feil på min bil, lat og skyter på motorbrems... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...