#1 Skrevet Mars 11, 2009 Jada, i dag hadde jeg bilen inne hos Vag her hjemme. Jeg har funnet mange blemmer på bilen. Under alle listen nederst på dørene, bakluke, dørsiden på den ene bakdøren og på den ene bakskjermen. Min er registrert i nov. 2001. Fikk GREIT avslag på alt sammen! Det som er under listene på dørene, er rust som sprer seg. Lakken sprekker snart opp osv. Slik jeg forstod måtte jeg vente til alt ble mye verre, så de eventuelt kunne ta det på rustgaranti:confused: Men det var ikke sikkert det gikk heller: mad : Jeg mener det er alt for dårlig behandling av meg som kunde. Vi hadde et tilfelle innom jobben nå nylig også. (Karosseriverksted) Det var en 2000 mod A6, og den fikk dekket lakk av hele taket og under listene på dørene. Dette synes jeg er forskjellsbehandlig. Hva skal jeg gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2009 Er 6 års garanti.... Skal ha inn min selv da den går ut om 18 dager.. Er desverre slik det er, så tviler på du får noe medhold etter dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2009 Men hvorfor fikk den A6 dekka det? Det var en 2000 mod. Skal da ikke være forskjell på det! Veit at det er 6 år på sink og 12 år på rust. Jeg mener nå at det ville vært mest gunstig å få tatt det nå, enn at det skal ruste enda mer og koste mer for Møller. Jeg finner meg ikke i denne forskjellsbehandlingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2009 Altså; om en audi som er 11 år gammel får rust, vil utbedring av dette dekkes av Møller? Gjelder det også om bilen er importert?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2009 Vis du har importert bil kan du bare glemme å få noe av Møller, selve en 3 år gammel bil vil du ha problemer med. Service når det gjelder garantisaker er HELT tragisk. Policyen til Møller er jeg sikker på er at dem skal fra skrive seg ALT ansvar og finne verdens dårligste unnskyldning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2009 Hehe... Hadde ikke trodd noe annet egentlig. Håper å ikke bli utsatt for dette noen gang! Men det som er så rart er at det virker som det finnes flere erfaringer. Noen får kjempeservice og god hjelp selv om bilen er gammel og importert, mens andre ikke får hjelp i det hele tatt, med norsksolgt bil. Hvilken Møller-forretning er den beste/verste tro? Hadde man visst det kan ville det kanskje vært gunstig å reise halve landet for å få litt støtte fra forhandlerern... Men det er vel også forskjellig erfaringer på hver enkelt Møller-sjappe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2009 Jeg fikk greie på det at det spilte ingen rolle om det var import eller ikke. Det sa de på VAG her iallefall. Jeg må visst vente til det blir skikkelig rust, og koster enda mer for Møller å utbedre:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2009 Med rust mener de vel gjennomrusting. Og det skjer nok ikke ofte. Sinkslipp derimot tror jeg er ganske vanlig. Har hatt det selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 16, 2009 Nettopp. Derfor skjønner ikke jeg hvorfor jeg ikke fikk godkjent sinkslippet mitt. Har hatt flere biler inne på jobben, som har fått det på rustgaranti, men det er ikke gjennomrust. Bare overflate. Har nesten litt lyst til å klage til Møller selv. Skrive et brev eller noe og forklare hvordan ståa er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 16, 2009 søstra mi har ein 99mod a6 som er kjørt 494000km å import ho fikk akka ale dørene på garrantien i fjor sommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 16, 2009 Er visst noe greier med at det er utvida garanti på A6. MEN IKKE på A4. Er jaggu meg så teit hele greia. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 16, 2009 Det er rett og slette tåpelig! Skal da ikke være noe forskjell på det,enten om man har en A4,A6 eller A2,eller om den er importert. ALLE bilene er bygd på samme sted! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 16, 2009 Thøyz! Det er 12 års rustgaranti. Så om bilen ikke er opplakkert på et IKKE-merkeverksted og ikke er utsatt for ytre påkjenninger som bulker og slikt, så dekker møller det. jeg snakka med møller om dette seinest i går, for jeg har sinkslipp på mine egne dører, men min bil kan være den er opplakkert, så fikk time for å komme inn og sjekke bilen. Var innom en kompis i gårkveld og han har jo 12år på passaten sin og har akkurat fått opplakkert taket sitt. Jeg har vanskelig for å tro at A4 har forskjellige garantier mot en A6, men dét skal jeg ikke krangle på.. Og forresten er bilen min import, og det spiller ingen rolle.. Det er kun nybilgarantien som blir påvirket av dette. Om en bil er kjøpt ny i norge har du 3 års nybilgaranti, mens om den er import så har den kun 2 års nybilgaranti, det siste året er en bonus for å kjøpe bil gjennom møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 17, 2009 Har nettopp fått lakka opp igjen taket på passaten min pga rust rundt festene til railsene. Det er en norsk 99 mod registrert i 98. Var innom de i fjor vår og de tok bilder og skulle komme tilbake til meg til høsten. Men hørte ikke noe så jeg tok kontakt nå i januar. Da ble det fortgang og saken ble godkjent på 2 dager:) Men hvordan ser egentlig sinkslipp ut, er det blemmer hvor lakken har løsnet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 17, 2009 Har nettopp fått lakka opp igjen taket på passaten min pga rust rundt festene til railsene. Det er en norsk 99 mod registrert i 98. Var innom de i fjor vår og de tok bilder og skulle komme tilbake til meg til høsten. Men hørte ikke noe så jeg tok kontakt nå i januar. Da ble det fortgang og saken ble godkjent på 2 dager:) Men hvordan ser egentlig sinkslipp ut, er det blemmer hvor lakken har løsnet? Ja,små/store blemmer med en nupp i midten som regel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 3, 2009 Litt gammel tråd, men veldig relevant. Hadde bilen min inne til vurdering / bildetaking hos det lokale merkeverkstedet. Fikk godkjent utbedring av alt av rust / sinkslipp, dvs 3 dører og taket. Én av dørene ble til og med byttet. Så i morgen skal jeg hente bilen, håper resultatet er bra Bilen er forresten en 1999 A6 avant 2,4 quattro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 3, 2009 Jøss, nå ble jeg nysgjerrig her! Har rikelig med sinkslipp på A6'en min selv ('99 registrert i 98, 2001 i Norge...), men regnet med at det bare var å gi opp siden den er importert, så var forberedt på å betale for hellakkering. Kanskje svinge innom Møller en tur og høre hva de sier da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 3, 2009 Spiller ingen rolle om det er norske eller import bil. Det som er så fordømt er at det er utvidet garanti på A6 og ikke på A4:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 3, 2009 Jøss, nå ble jeg nysgjerrig her! Har rikelig med sinkslipp på A6'en min selv ('99 registrert i 98, 2001 i Norge...), men regnet med at det bare var å gi opp siden den er importert, så var forberedt på å betale for hellakkering. Kanskje svinge innom Møller en tur og høre hva de sier da Jeg var også veldig usikker på dette, så jeg vurderte å ikke gjøre en sjait med det. Men så tenkte jeg som så at jeg har absolutt ingenting å tape på å prøve. Min er en 1999 mod registrert 1. gang i februar 1999. (Altså var den strengt tatt over 10 år når jeg henvendte meg til Møller i april i år) Importert til Norge i 2003. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 4, 2009 Spiller ingen rolle om det er norske eller import bil. Det som er så fordømt er at det er utvidet garanti på A6 og ikke på A4:( Er det noe sted en kan finne en bekreftelse på dette? Jeg var på Møller med min A6 02 modell i fjor høst, og da fikk jeg bare beskjed om at bilen var over 6 år gammel, så det var ikke noe garanti på min bils lakk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 4, 2009 Spiller ingen rolle om det er norske eller import bil. Det som er så fordømt er at det er utvidet garanti på A6 og ikke på A4:( Er det noe sted en kan finne en bekreftelse på dette? Jeg var på Møller med min A6 02 modell i fjor høst, og da fikk jeg bare beskjed om at bilen var over 6 år gammel, så det var ikke noe garanti på min bils lakk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 4, 2009 Det er 12års rustgaranti ja Håvard. Men da må det være rust der. Dette koster jo ikke noe for Møller å gjøre noe med, siden de får en fastpris fra Audi sentralt for å utrette disse feilene. På bilen min, som er en 99mod A6 så får jeg lakkert taket og bytta to av dørene, kanskje alle fire.. Og dette var det Møller Trondheim som tipsa meg om når jeg var innom og spurte på pris på lakkering av taket og slikt just for fun. Da fikk jeg time på besiktning av klagen og bildetaking. Det han duden sa til meg var at: Så lenge det er ytre påkjenninger eller noe som kan for skaden, så dekker ikke møller noe. Men sånn som med dørene så er det bilens egen konstruksjon som gjør at de gnager hull på lakk og zink, dermed må du inn innen 6år for å få det på zink-garantien, og 12år for rust. Dette hos meg blir tatt på rustgarantien da det er kommet rust der. Det er nok også derfor enkelte får beskjed om at det ikke går på rustgarantien(enda), siden de må sende bildebevis til tyskland for å få saken godkjent. Og om bilen da er over 6år så har du gått glipp av zinkslipp-garantien, derfor kan du være "in between" liksom. Vet ikke om dette ble noe særlig forståelig, men de av dere som klager på møller angående dette tror jeg har enten kommet borti feil folk, eller så har dere et tilfelle som dessverre ikke har rusta nok. Så det er ikke for å være vanskelig dere blir sendt skuffet hjem igjen vil jeg tro, det er nok fordi de vet at tyskland ikke godkjenner saken deres, enda.. Jeg har vertfall ikke noe å klage på møller over, og jeg syntes han takstmannen hos møller forklarte det hele veldig greit og oversiktlig til meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 4, 2009 Det er 12års rustgaranti ja Håvard. Men da må det være rust der. Dette koster jo ikke noe for Møller å gjøre noe med, siden de får en fastpris fra Audi sentralt for å utrette disse feilene. På bilen min, som er en 99mod A6 så får jeg lakkert taket og bytta to av dørene, kanskje alle fire.. Og dette var det Møller Trondheim som tipsa meg om når jeg var innom og spurte på pris på lakkering av taket og slikt just for fun. Da fikk jeg time på besiktning av klagen og bildetaking. Det han duden sa til meg var at: Så lenge det er ytre påkjenninger eller noe som kan for skaden, så dekker ikke møller noe. Men sånn som med dørene så er det bilens egen konstruksjon som gjør at de gnager hull på lakk og zink, dermed må du inn innen 6år for å få det på zink-garantien, og 12år for rust. Dette hos meg blir tatt på rustgarantien da det er kommet rust der. Det er nok også derfor enkelte får beskjed om at det ikke går på rustgarantien(enda), siden de må sende bildebevis til tyskland for å få saken godkjent. Og om bilen da er over 6år så har du gått glipp av zinkslipp-garantien, derfor kan du være "in between" liksom. Vet ikke om dette ble noe særlig forståelig, men de av dere som klager på møller angående dette tror jeg har enten kommet borti feil folk, eller så har dere et tilfelle som dessverre ikke har rusta nok. Så det er ikke for å være vanskelig dere blir sendt skuffet hjem igjen vil jeg tro, det er nok fordi de vet at tyskland ikke godkjenner saken deres, enda.. Jeg har vertfall ikke noe å klage på møller over, og jeg syntes han takstmannen hos møller forklarte det hele veldig greit og oversiktlig til meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 4, 2009 (endret) Det er 12års rustgaranti ja Håvard. Men da må det være rust der. Dette koster jo ikke noe for Møller å gjøre noe med, siden de får en fastpris fra Audi sentralt for å utrette disse feilene. På bilen min, som er en 99mod A6 så får jeg lakkert taket og bytta to av dørene, kanskje alle fire.. Og dette var det Møller Trondheim som tipsa meg om når jeg var innom og spurte på pris på lakkering av taket og slikt just for fun. Da fikk jeg time på besiktning av klagen og bildetaking. Det han duden sa til meg var at: Så lenge det er ytre påkjenninger eller noe som kan for skaden, så dekker ikke møller noe. Men sånn som med dørene så er det bilens egen konstruksjon som gjør at de gnager hull på lakk og zink, dermed må du inn innen 6år for å få det på zink-garantien, og 12år for rust. Dette hos meg blir tatt på rustgarantien da det er kommet rust der. Det er nok også derfor enkelte får beskjed om at det ikke går på rustgarantien(enda), siden de må sende bildebevis til tyskland for å få saken godkjent. Og om bilen da er over 6år så har du gått glipp av zinkslipp-garantien, derfor kan du være "in between" liksom. Vet ikke om dette ble noe særlig forståelig, men de av dere som klager på møller angående dette tror jeg har enten kommet borti feil folk, eller så har dere et tilfelle som dessverre ikke har rusta nok. Så det er ikke for å være vanskelig dere blir sendt skuffet hjem igjen vil jeg tro, det er nok fordi de vet at tyskland ikke godkjenner saken deres, enda.. Jeg har vertfall ikke noe å klage på møller over, og jeg syntes han takstmannen hos møller forklarte det hele veldig greit og oversiktlig til meg. Takk for svar. Er klar over det med 12 års rustgaranti. Foreløpig er det bare de boblene som blir i lakken ved sinkslipp, men det kan vel utarte seg til rust med tiden? Får vel bare vente å se hva som skjer etterhvert, men det ser jo ikke noe pent ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 4, 2009 (endret) Det er 12års rustgaranti ja Håvard. Men da må det være rust der. Dette koster jo ikke noe for Møller å gjøre noe med, siden de får en fastpris fra Audi sentralt for å utrette disse feilene. På bilen min, som er en 99mod A6 så får jeg lakkert taket og bytta to av dørene, kanskje alle fire.. Og dette var det Møller Trondheim som tipsa meg om når jeg var innom og spurte på pris på lakkering av taket og slikt just for fun. Da fikk jeg time på besiktning av klagen og bildetaking. Det han duden sa til meg var at: Så lenge det er ytre påkjenninger eller noe som kan for skaden, så dekker ikke møller noe. Men sånn som med dørene så er det bilens egen konstruksjon som gjør at de gnager hull på lakk og zink, dermed må du inn innen 6år for å få det på zink-garantien, og 12år for rust. Dette hos meg blir tatt på rustgarantien da det er kommet rust der. Det er nok også derfor enkelte får beskjed om at det ikke går på rustgarantien(enda), siden de må sende bildebevis til tyskland for å få saken godkjent. Og om bilen da er over 6år så har du gått glipp av zinkslipp-garantien, derfor kan du være "in between" liksom. Vet ikke om dette ble noe særlig forståelig, men de av dere som klager på møller angående dette tror jeg har enten kommet borti feil folk, eller så har dere et tilfelle som dessverre ikke har rusta nok. Så det er ikke for å være vanskelig dere blir sendt skuffet hjem igjen vil jeg tro, det er nok fordi de vet at tyskland ikke godkjenner saken deres, enda.. Jeg har vertfall ikke noe å klage på møller over, og jeg syntes han takstmannen hos møller forklarte det hele veldig greit og oversiktlig til meg. Takk for svar. Er klar over det med 12 års rustgaranti. Foreløpig er det bare de boblene som blir i lakken ved sinkslipp, men det kan vel utarte seg til rust med tiden? Får vel bare vente å se hva som skjer etterhvert, men det ser jo ikke noe pent ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...