Bak diff/automat/manuel gir

Anbefalte innlegg

: vinke :: smil ::skummelt::skummelt: Driver å bygger om min S4 vare fra automat til manuel gir.

Å da lurer jeg på om bak diffen har en annnen utvekslig?

Tips råd vedrørende ombygig. :skummelt:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...du må bytte til annen bakdiff. Kjenner du noen som har ETKA, kan du sjekke litt der. Jeg bygde nettopp om min S6 til manuellgir. Har dermed vært borti de fleste "kneikene" du vil møte. Er det noe du lurer på er det bare å sende en pm.

 

Du kan også dra fordel av å søke litt på forumet da det er lagt ut noen tråder innenfor denne problematikken :)

 

Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må stort sett skifte det meste av driverket ja, drivakslingene bak og mellomaklsingen du slipper å skifte.

Hva kasse du skal ha i bilen da?

Bare spør om det er noe du lurer på, meg og Magnus har gjort dette med hell :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelpa så langt. Fikk tak i en 5 trins kasse fra en 93 s4. Hadde tilgang på en 6

trins kasse men synes det ble litt dyrt. Chlusen blir orginal. har nok bytta til en annen

Audi bil før den blir slitt. Har en bak diff til en RS2 på lur kan denna passe????

Men er det så jæ.... falig å kjøre med den som sitter dær da???? :tilber:

Snakka med KRB Traiding i Drammen nå å han så at den manuelle kassa har 4,11 utveksling. Vist aut. kassa har det samme så er det greit. Men hvem faen vet hva utvekslinga aut, kassa er???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelpa så langt. Fikk tak i en 5 trins kasse fra en 93 s4. Hadde tilgang på en 6

trins kasse men synes det ble litt dyrt. Chlusen blir orginal. har nok bytta til en annen

Audi bil før den blir slitt. Har en bak diff til en RS2 på lur kan denna passe????

Men er det så jæ.... falig å kjøre med den som sitter dær da???? :tilber:

Snakka med KRB Traiding i Drammen nå å han så at den manuelle kassa har 4,11 utveksling. Vist aut. kassa har det samme så er det greit. Men hvem faen vet hva utvekslinga aut, kassa er???

 

 

RS2 bakdiff passer ikke. Kjører du med den diffen du har nå, ødelegger du den girkassen du kjører med, og det vil sikkert vibrere noe sinnsykt. Du kan jo tenke deg at hulene bak går saktere en di fremme når du kjører....da er det noe i driverkert som får bank!

Skal du ha diff til S4 må det vær en diff med disse kjennetegnene: AAT og AXS.

En gang for alle, automat girkassa har en annen utveksling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelpa så langt. Fikk tak i en 5 trins kasse fra en 93 s4. Hadde tilgang på en 6

trins kasse men synes det ble litt dyrt. Chlusen blir orginal. har nok bytta til en annen

Audi bil før den blir slitt. Har en bak diff til en RS2 på lur kan denna passe????

Men er det så jæ.... falig å kjøre med den som sitter dær da???? :tilber:

Snakka med KRB Traiding i Drammen nå å han så at den manuelle kassa har 4,11 utveksling. Vist aut. kassa har det samme så er det greit. Men hvem faen vet hva utvekslinga aut, kassa er???

 

Mange mener at 5-trinnskassene er mere solid enn 6-trinns kassene. Jeg har tom hørt om en som spesialtbestilte 5-trinns i sin S6 fra FABRIKKEN! Uansett er forskjellene ikke så store på utveksling. Tror det er slik at 1, 2 og 3 er likt, og 5 på 5-trinns har samme utveksling som 6 på 6-rinns.

 

Kjøp deg en 93mod s4 bakdiff, da den har diffsperre :D fint når man vil drifte litt. Jeg har en god del ledningsnett du kanskje kan få kjøpe til en rimelig penge. Skal du trimme bilen din, senere kan det være greit å allerede nå bytte til en sterkere clutch.

 

:fy: MEN husk det finnes ingen snarveier her, det blir som oftest bare banning og : klø : når mann da står fast.

 

Ellers lykke til...

 

Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange mener at 5-trinnskassene er mere solid enn 6-trinns kassene. Jeg har tom hørt om en som spesialtbestilte 5-trinns i sin S6 fra FABRIKKEN! Uansett er forskjellene ikke så store på utveksling. Tror det er slik at 1, 2 og 3 er likt, og 5 på 5-trinns har samme utveksling som 6 på 6-rinns.

 

Kjøp deg en 93mod s4 bakdiff, da den har diffsperre :D fint når man vil drifte litt. Jeg har en god del ledningsnett du kanskje kan få kjøpe til en rimelig penge. Skal du trimme bilen din, senere kan det være greit å allerede nå bytte til en sterkere clutch.

 

:fy: MEN husk det finnes ingen snarveier her, det blir som oftest bare banning og : klø : når mann da står fast.

 

Ellers lykke til...

 

Mvh Magnus

 

Tviler sterkt på at 5 trinns er sterker enn de siste 01E- kassene! Men de første S6`ene hadde ikke dette, da kan det nok være at 5 trinns kassen er sterkere.

En ting til...Alle S4`er har diff sperre med knapp mellom seten, ikke bare 93 mod.

Her er en oversikt over utveklsinger:

 

3.50 1.89 1.32 1.03 0.86 0.73 = 6 trinns

3.50 1.89 1.23 0.93 0.73= 5 trinns

3.50 1.89 1.32 1.03 0.86 0.71 = RS2 :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier meg jo enig i dette Glenn, har vel tilgang på ETKA du da din nerd :stikke:: oops : hehe.

 

Bare for å gjenta meg selv, så er det viktig at alle de delene du hamstrer stemmer overens med hverandre. Når de gjør det er monteringen eplekake ;)

 

Finner du tak i delenummerne kan vel sikkert Glenn kanskje hjelpe deg å sjekke

 

Glenn, kommer du på Haslemoen i januar. Vi må jo sammenlikne litt :touche:

 

Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var som jeg trudde at diffen går i myra. Da trenger jeg en sånn diff

så vist noen har en : ja : på lur så si fra.

Skal hente sving hjul i morgen. Skal bli spennende å se om jeg får starta

dritten. Får lese noen gamle tråder får å se hva jeg skal kople av ledninger å

ikke kople. tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var som jeg trudde at diffen går i myra. Da trenger jeg en sånn diff

så vist noen har en : ja : på lur så si fra.

Skal hente sving hjul i morgen. Skal bli spennende å se om jeg får starta

dritten. Får lese noen gamle tråder får å se hva jeg skal kople av ledninger å

ikke kople. tips?

 

 

Har oversikt over hva du skal koble, send PM med mail så skal jeg sende over litt info!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier meg jo enig i dette Glenn, har vel tilgang på ETKA du da din nerd :stikke:: oops : hehe.

 

Bare for å gjenta meg selv, så er det viktig at alle de delene du hamstrer stemmer overens med hverandre. Når de gjør det er monteringen eplekake ;)

 

Finner du tak i delenummerne kan vel sikkert Glenn kanskje hjelpe deg å sjekke

 

Glenn, kommer du på Haslemoen i januar. Vi må jo sammenlikne litt :touche:

 

Mvh Magnus

 

Kommer ikke på Haslemoen Magnus, desverre! Men vi får ta det til sommern:)

:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.