Hva er "maks" av innpress på 15 toms på Golf II ??

Anbefalte innlegg

Ja jeg vet det ikke finnes noe fasitsvar på dette. Jeg har ikke lyst å bredde skjermer på bilen bare for å maks stuk. Men kraftig valsing står på tapeten....felgene er jo 7x15 ET16 foran og 8x15 ET18 bak. Blir nok til jeg skal ha på 195/45 rund baut og gewinde som skal skrues i kjellern :P Har tenkt litt på enda bredere ytter-ringer men er redd siden det er såpass lite ET på de org. så blir det vel litt voldsomt. Noen som har noen innspill ?? PS! Bilen har ikke skjermbreddere å det skal heller ikke på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 16V med skjermbreddere tok i skjermkanten bak med 7x15 ET28 med 195/50 dekk. Da var det en del last i bilen, men den var til gjengjeld ikke senket. Med andre ord så treffer du skjermbuen med en slik dim. 195/45 hjelper nok en del, samt et stivere understell. Med valsing så er det nok muligheter for at dette går "greit".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 16V med skjermbreddere tok i skjermkanten bak med 7x15 ET28 med 195/50 dekk. Da var det en del last i bilen, men den var til gjengjeld ikke senket. Med andre ord så treffer du skjermbuen med en slik dim. 195/45 hjelper nok en del, samt et stivere understell. Med valsing så er det nok muligheter for at dette går "greit".
Ok,var litt vel lite innpress på de felgene jeg kjøpte. Men de blir iallfall stikkende godt ut da : smil : Blir gewinde så den blir nok stiv,ja bilen altså hehe ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det går skeis med å bredde bakfelgene iallfall,havner fort på innpress rundt 0 : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det går skeis med å bredde bakfelgene iallfall,havner fort på innpress rundt 0 : rolleyes

Kan jo hive på bredere innerringer, da får du bredere felger og høyere innpress :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo hive på bredere innerringer, da får du bredere felger og høyere innpress :)
Hehe er jo bredere ytter-ringer som er tøft da....;) Å ha brede inner-ringer er jo svært få som legger merke til : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med BBS RM 8x15" foran og 8,5x15 bak. Etter bredding utover mener jeg har et 08 bak og 12 foran.

Ta en titt i post 289 i denne tråden så får du ett inntrykk:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=64877&page=20

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kjøre 195 dekk? Mye mere sjans å klare deg med 175/50 eller 185/45 :) Eller så kan du strekke deg til 165/50 da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kjøre 195 dekk? Mye mere sjans å klare deg med 175/50 eller 185/45 :) Eller så kan du strekke deg til 165/50 da :D
175/50 eller 165/50 er ikke snakk om en gang. Synes det er stygt med så smale hjul på 15 tommere : rolleyes Blir vel mest sannsynlig 185/45 foran og 195/45 bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

185/45 er det kunn Nankang som har så lykke til med bredden : vinke :

175/50 er vil i realiteten like breit. da får du også lik rulleomkrets om du bruker 195/45 bak :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

185/45 er det kunn Nankang som har så lykke til med bredden : vinke :
I know....får se hva det blir til etterhvert. Mulig jeg bare beholder samme bredde på ytter-ringer og kjører 195/45 rund baut. Må nesten prøve på å se hvordan det blir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil det bli med 7,5x15 ET10 og 8,5x15 ET12 bak med 195/45-15 dekk rund baut ?? Har lyst å bredde felgene med en halv tomme foran å bak og dette blir da sånn cirkus innpresset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde selvutnevnte wheel-whores gikk igang og visste alt uten å måtte spørre jeg Pål! : smil :

7.5 ET25:

GolfCL-stance.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det 14" på min, men jeg har 9" bredde med ET10 og INGEN form for valsing, jeg har ingen problemer med subbing. Jeg har dog originale GTi- breddere, men det er vel snakk om maks 1 cm ekstra på hjulbuen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man har gl, gti eller g60-breddere så er det vel selve skjermkanten det subber i vel og ikke breddern..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du husker de gamle BBSene jeg hadde når bilen var hvit, så var det 7x15 ET25.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.