Bytte utvendige lyspærer på A3 8P - Hvordan?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å bytte dette uten å ha ut lyktene (for de som ikke har dverghender også)? Er snakk om alle pærer både foran (inkl park og blink), og blink bak.

Hvor mye stress er det å få av fanger foran/bak? Har noen en stegvis DIY for dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fanger foran var litt jobb, måtte av med de nederste innerskjermene på hver side. fangeren sitter i 3 skruer oppe, og mange små under, samt 1stk 10mm skrue bak lyktene på hver side. har ikke prøvd å ta av bakfanger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips!

Kikka litt på det nå isted, det er trolig mulig å bytte de fleste foran ved litt vrikking. Blinklysa er jeg litt usikker på, virker trangt. Noen som kan bekrefte dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blinklysene mener jeg du kan ta inne fra skjermen, altså når du skruet ut halve innerskjermen.

Don't shoot me if it ain't right.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle pærer foran (med unntak av blinklysene) kan du skifte uten å demontere noe. Blinklysene må du enten få løs innerskjermen eller demontere hele fronten. Bak husker jeg ikke hvordan det gjøres, men tror det skal stå i tråden om Dennis sin gamle 8P eller i Kristian Halvorsen sin tråd : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer som Mikael sier, alt kan skiftes foran uten store problemer. Til og med blinklysa kan skiftes fra motorrommet, altså uten å demontere innerskjermen.

Ikke akkurat god plass nedi/inni der, så regn med litt irritasjon med mindre du har hendene til en 7-åring. :)

Får se på baklysa neste uke, om noen har tips her mottas det med takk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baklyktene tar du jo av ved å løsne en skru på innsiden av bagasjerom.

Deretter lirke de ut, men det er en tapp på andre "enden" av lykta som må omtrent rett ut fra bilen..

(jeg mener det var slik en på møller gjorde det)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.