#1 Skrevet Mars 13, 2009 Skifta til S6 bremser i dag. lufta på vanlig måte , men får ikke pedalen som den skal være. Første gang den trykkes på å går den i bunn , nr 2 så blir den litt hardere . 3-5 trykk så går den til å være normal. hvis jeg gir pedalen en pause så går den rett i bunn ved neste bremsing igjen. Noen som vet ha det er , å hvordan det kan fikses ? er det den hovedsylinderen som har tatt kvelden? legge til at beholderen ble tømt under skiftet ,da toppen jeg brukte begynte å lekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2009 (endret) jeg tror jeg hadde prøvd å lufte en gang eller to til før jeg begynt å skifte noe... er ikke alltid enkelt å få ut all luften ved en slik jobb. mvh. EDIT: pump gjerne opp trykk med lukket luftenippel, hold trykk på pedalen å åpne luftenippel. steng når pedal er i bunn. gjenta 4-5 ganger pr hjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2009 pump minst 5 ganger pedalen i bunn når lufteventilen er oppe på calipper. lukkes så med pedalen i bunn. h.b-v.b så h.f-v.f 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2009 Hvis du pumper mens luftenippel er åpen så vil man jo risikere å få dratt inn luft i kalipperen da? Jeg har alltid brukt, Pumppumppumppumppump holde pedal inne, mens en anne åpner nippel, vent til pedal er i bunn (tar jo bare et sekund) lukk nippel før pedal slippes, også gjentas samme flere ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 13, 2009 Hvis du pumper mens luftenippel er åpen så vil man jo risikere å få dratt inn luft i kalipperen da? Jeg har alltid brukt, Pumppumppumppumppump holde pedal inne, mens en anne åpner nippel, vent til pedal er i bunn (tar jo bare et sekund) lukk nippel før pedal slippes, også gjentas samme flere ganger. Er slik det skal gjøres! Man skal holde trykk på pedalen, og ha stengt nippelen før man tar foten av pedalen =) Har nettopp byttet til S6 bremser på min å.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 13, 2009 Jau, derfor jeg syns det hørtes galt ut at Stian pumper 5 ganger MENS nippel er ÅPEN. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 13, 2009 Jau, derfor jeg syns det hørtes galt ut at Stian pumper 5 ganger MENS nippel er ÅPEN. er slik det står i rep literaturen til audi som vi bruker på merkeverksted:) så lenge det er nok veske i beholder så skal det gå fint. er du skeptisk så kan du jo gjøre som ble sagt her også med å lukke nippel:) hele konseptet er at du må holde den i bunn sisste gang. de første pumpingene er bare for å få tykka ut luften lengre opp i kretsen. det lille som eventuelt kommer inn i nippel er så lite at det får du ut på det sisste pumpet som du holder i bunn:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2009 er slik det står i rep literaturen til audi som vi bruker på merkeverksted:) så lenge det er nok veske i beholder så skal det gå fint. er du skeptisk så kan du jo gjøre som ble sagt her også med å lukke nippel:) hele konseptet er at du må holde den i bunn sisste gang. de første pumpingene er bare for å få tykka ut luften lengre opp i kretsen. det lille som eventuelt kommer inn i nippel er så lite at det får du ut på det sisste pumpet som du holder i bunn:) Okok Da har man fått med seg noe nytt i dag og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2009 Hender man må gjøre denne prosedyren flere ganger på noen "problem biler" om pedalen ikke blir helt 100 etter første 5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 13, 2009 Er vel bare å ta på joggeskoa i morra å pumpe i vei da Takker og bukker for alle tips Hva skulle enn ha gjort uten dette forumet og alle dere kunnskapsrike personer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 13, 2009 Jo, mulig det.. men ingen vits og ha nippelen åpen. Man pumper jo gjerne 5 ganger med nippelen stengt, for og bygge opp trykk, samt og få luftet ut mot caliperen har hørt noen som legger en plankebit under pedalen, slik at du ikke klarer og presse den helt til bunns da man kunne ødelegge slavesylinderen fordi stemplet presses forbi likom.. Jeg tenkte på det da jeg holdt på, men gjorde ikke noe med det da jeg ikke vet om det er fakta.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 13, 2009 sant det men du får ikke kjørt ut all luften i kretsen med et pump i bunn. derfor du skal pumpe helt inn flere ganger med nippel oppe slik at du får igjennom så mye veske som mulig så alt blir byttet ut. 1 pump i bunn og du har tømt veske som tilsvarer max det som er i bare calipper. å da er litt av vitsen borte om det fortsatt er luft lengre inn i systemet, noe man løser ved å pumpe flere ganger mens det er åpent. hørt dette med pedal i bunn flere ganger av folk, men aldri lest det i noe repliteratur til vag så tviler på at det er et så stort problem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 14, 2009 hehe, nei.. er med på den. Tror vi missforstår hverandre litt.. Men du gjør det helt sikkert på den rette måten.. Er kanskje flere måter og lufte på da bare at jeg gir den 5 pump før jeg åpner nippelen, slik at det suges minimalt med luft inn ikke noe værre enn det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...