Anbefalte innlegg

hvis jeg bytter til større motor i min bil....og skal godkjenne dette hos biltilsynet.....må jeg da betale avgift for de hk`ene som er over det tillatte på 15% eller slipper jeg det i og med at bilen min er førstegangs registret i Norge før 1996??? husker ikke helt åssen dette var....

alle svar motas med takk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom den er reg i Norge før 1996, slipper du effekt-øknings avgiften ja. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nice....da blir det mottorbytte....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom den er reg i Norge før 1996, slipper du effekt-øknings avgiften ja. :)
Har alltid hørt dette jeg også, men er det noen som vet det med sikkerhet? Hvis man taster inn første gang reg før 96 i toll.no sin kalkulator, får man ikke 0 kr i avgift... Er det bare kalkisen dems som er dårlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har finni en a4 1,8t motor 2000mod gått 80000 komplett med gearkasse å fult ledningsnett til ca 15000?? er det en grei pris det eller?? passer den i min a4 1,8 1995 mod?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har finni en a4 1,8t motor 2000mod gått 80000 komplett med gearkasse å fult ledningsnett til ca 15000?? er det en grei pris det eller??

Tja, du har vel 1.8 uten turbo fra før? Husk at du isåfall trenger ny ECU og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ecu ? å det vil si??
Electronic Control Unit, altså "hjernen" i bilen som styrer alt av elektronikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har finni en a4 1,8t motor 2000mod gått 80000 komplett med gearkasse å fult ledningsnett til ca 15000?? er det en grei pris det eller?? passer den i min a4 1,8 1995 mod?

 

15 000.-?? Det er jo RAN :skummelt:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor får jeg da tak i det og hva kostewr det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid hørt dette jeg også, men er det noen som vet det med sikkerhet?

 

Er ikke det import-kalkis? :) Det er helt sikkert at det er sånn, men den må være reg i NORGE før 1.1.96

 

Det hjelper ikke om det er en 94mod bil importert i 2000 om du skjønner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det import-kalkis? :) Det er helt sikkert at det er sånn, men den må være reg i NORGE før 1.1.96

 

Det hjelper ikke om det er en 94mod bil importert i 2000 om du skjønner.

Nei, det er også en kalkis for endring av status på kjøretøy, altså endring av vekt, effekt eller slagvolum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det dere sier:

At om bilen er 8 år gammel så kan man chippe og trimme alt man vil uten at staten skel ha mer penger? Hva med forsikringen osv? Har man en A4 1,6 og legger i en V8 motor må vel forsikringen bli anderledes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom bilen er eldre enn 1.1.96 i Norge, kan du feks chippe den OG få det godkjent i vognkort uten å måtte betale avgift for den økte effekten.

 

Dersom du trimmer mer enn det Biltilsynet vil godta, må du fortsatt gjennom samme mølla med innhenting av papir/dokumentasjon på bremser osv. men du slipper altså å betale avgift for økt effekt.

 

Dersom jeg feks har en A4 importert i 2000, og chipper den til 180hk kan jeg få det godkjent i vognkortet, men må da betale avgift på de xtra 30hk.

 

Da skulle det vel være greit? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor er det da 10 år på varebil klasse 2 før man kan sette setene i bilen gratis?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor er det da 10 år på varebil klasse 2 før man kan sette setene i bilen gratis?
Fordi det går ned 10% hvert år... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.