#1 Skrevet November 28, 2004 hvis jeg bytter til større motor i min bil....og skal godkjenne dette hos biltilsynet.....må jeg da betale avgift for de hk`ene som er over det tillatte på 15% eller slipper jeg det i og med at bilen min er førstegangs registret i Norge før 1996??? husker ikke helt åssen dette var.... alle svar motas med takk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2004 Dersom den er reg i Norge før 1996, slipper du effekt-øknings avgiften ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2004 nice....da blir det mottorbytte.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 28, 2004 Dersom den er reg i Norge før 1996, slipper du effekt-øknings avgiften ja. Har alltid hørt dette jeg også, men er det noen som vet det med sikkerhet? Hvis man taster inn første gang reg før 96 i toll.no sin kalkulator, får man ikke 0 kr i avgift... Er det bare kalkisen dems som er dårlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 28, 2004 har finni en a4 1,8t motor 2000mod gått 80000 komplett med gearkasse å fult ledningsnett til ca 15000?? er det en grei pris det eller?? passer den i min a4 1,8 1995 mod? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 28, 2004 har finni en a4 1,8t motor 2000mod gått 80000 komplett med gearkasse å fult ledningsnett til ca 15000?? er det en grei pris det eller?? Tja, du har vel 1.8 uten turbo fra før? Husk at du isåfall trenger ny ECU og... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 28, 2004 ecu ? å det vil si?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 28, 2004 ecu ? å det vil si?? Electronic Control Unit, altså "hjernen" i bilen som styrer alt av elektronikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 28, 2004 har finni en a4 1,8t motor 2000mod gått 80000 komplett med gearkasse å fult ledningsnett til ca 15000?? er det en grei pris det eller?? passer den i min a4 1,8 1995 mod? 15 000.-?? Det er jo RAN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 28, 2004 hvor får jeg da tak i det og hva kostewr det?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 28, 2004 Har alltid hørt dette jeg også, men er det noen som vet det med sikkerhet? Er ikke det import-kalkis? Det er helt sikkert at det er sånn, men den må være reg i NORGE før 1.1.96 Det hjelper ikke om det er en 94mod bil importert i 2000 om du skjønner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 28, 2004 Er ikke det import-kalkis? Det er helt sikkert at det er sånn, men den må være reg i NORGE før 1.1.96 Det hjelper ikke om det er en 94mod bil importert i 2000 om du skjønner. Nei, det er også en kalkis for endring av status på kjøretøy, altså endring av vekt, effekt eller slagvolum. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 29, 2004 Så det dere sier: At om bilen er 8 år gammel så kan man chippe og trimme alt man vil uten at staten skel ha mer penger? Hva med forsikringen osv? Har man en A4 1,6 og legger i en V8 motor må vel forsikringen bli anderledes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 29, 2004 Dersom bilen er eldre enn 1.1.96 i Norge, kan du feks chippe den OG få det godkjent i vognkort uten å måtte betale avgift for den økte effekten. Dersom du trimmer mer enn det Biltilsynet vil godta, må du fortsatt gjennom samme mølla med innhenting av papir/dokumentasjon på bremser osv. men du slipper altså å betale avgift for økt effekt. Dersom jeg feks har en A4 importert i 2000, og chipper den til 180hk kan jeg få det godkjent i vognkortet, men må da betale avgift på de xtra 30hk. Da skulle det vel være greit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 29, 2004 Er det bare kalkisen dems som er dårlig? Det kan man vel trygt si? Det var jo på nyhetene i forrige uke... http://www.aftenposten.no/bil/article919423.ece 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 29, 2004 Men hvorfor er det da 10 år på varebil klasse 2 før man kan sette setene i bilen gratis? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 29, 2004 Men hvorfor er det da 10 år på varebil klasse 2 før man kan sette setene i bilen gratis?Fordi det går ned 10% hvert år... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...