#1 Skrevet Mars 14, 2009 Nøkklene til min A4 B6 begynner og bli ganske så slitt så det er snart på tide og få tak i noen nye. Og siden jeg alikevell trenker nye nøkkler så har jeg letet litt rundt etter alternativer til en standard Audi nøkkel. Jeg har undersøkt muligheten for Bugatti, Bentley, Lamborghini og Porsche nøkkler men de tre første faller vekk pga at du må henvise til et vognkort ved bestilling, men en nøkkel fra Porsche Cayenne ser ut som den kan brukes og den er lett og få tak i. MEN er det noen som vet om det er mulig og bruke den???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2009 Bilder av nøkklene jeg har vurdert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2009 Bilder av nøkklene jeg har vurdert Hvor får du slipt nøklene? Hos VAG eller låssmeder/låsbutikker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2009 Nøkkelene kodes jo til hver bil. Selv om du får slipt nøkkelen, får du kodet den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 14, 2009 Jeg bare lurte på hvor man får slipt disse nøklene egentlig, sikkert en annen som kan svare på om det passer. Hadde vært kult å hatt en Porsche nøkkel på Audi'en :-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 14, 2009 Det er mange bedrifter som sliper slike emner i dag,feks http://www.ibl.no/ men KUN avd Kongsvinger.Men det er også muligheter her: http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/romerike_laasservice/1942241346.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2009 Jeg tror nok det skal være mulig og bare flytte over den nøkkelen jeg allerede har siden den bare er festet med en liten splint. Men om jeg må få slipt et nytt emne så er det det minste problemet. Problemet er jo om det er mulig og kode en Porsche nøkkel til en Audi? Eller om det er mulig og flytte over innmaten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 14, 2009 (endret) Jeg tror nok det skal være mulig og bare flytte over den nøkkelen jeg allerede har siden den bare er festet med en liten splint.Men om jeg må få slipt et nytt emne så er det det minste problemet. Problemet er jo om det er mulig og kode en Porsche nøkkel til en Audi? Eller om det er mulig og flytte over innmaten Du kan bare flytte over den uttagbare glassampullen som sitter i org nøkkel,over i den nye. Men problemet blir at om du ikke kjøper en nøkkel med lik mhz som den du har nå,får du ikke brukt knappene på nøkkelen til og låse opp/igjen bilen din. Vet ikke om man kan kode om det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 14, 2009 Originalnøklene som vi på møller bestiller med innvendig spor som vi kaller det, bestilles på chassisnummer og slipes i tyskland. Mulig det går an å flytte over startsperretransponder, men om du får kodet fjernbetjeningsdelen er vel heller tvilsomt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 14, 2009 Hmm...Kjedelige greier. Hadde vært kult med Porsche nøkkel til Audien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 15, 2009 Mitt eneste spørsmål er hvorfor? Hva er poenget? Skjønner ikke? HÆÆÆ! Er saken at det har ingen mening hva slags nøkkel du har. Men at det står Porsche eller Bugatti på nøkkelen??? Skal du gå rundt å brife med nøkkelen da og når alle tror du har en Bugatti skal du gå ut på P-plassen og starte opp en Audi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 15, 2009 Mitt eneste spørsmål er hvorfor? Hva er poenget? Skjønner ikke? HÆÆÆ! Er saken at det har ingen mening hva slags nøkkel du har. Men at det står Porsche eller Bugatti på nøkkelen??? Skal du gå rundt å brife med nøkkelen da og når alle tror du har en Bugatti skal du gå ut på P-plassen og starte opp en Audi? For min del så handler det om den lille detaljen som den nøkkelen kunne blitt. Noen bruker Porsche dør håndtak på sine einzer golfer for at det skal bli litt kulere og anderledes og jeg skulle likt og fått det til med en nøkkel fra en bil fra et av VAG konsernets "litt" dyrere merker (eller en Porsche). Det er for all del ikke snakk om og gå rundt og "brife" på noen måte med en nøkkel fra et dyrere merke for det blir bare alt for teit. Noen skjønner seg på de som legger tid, penger og ikke minst fantasien i detaljer og noen gjør det ikke. Jeg er en av de som gjør det og jeg synest det er drit kult og se biler som har har fått moddet inn detaljer fra nyere/eldre modeller eller deler fra en av konsernets andre biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...