#1 Skrevet Mars 14, 2009 Har fått olje i vannet på min 1993 modell s4.. Da er det vel stort sansynlighet for at det er topp pakningen er det ikke?? Andre muligheter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2009 Det høres sannsynlig ut med toppakning. Men har du automat så kan det også være automatolje fra oljekjøleren på høyre del av radiator. Men i disse tilfellene så blir det vel oftere vann i automatoljen enn omvendt, men kan uansett ikke utelukkes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2009 har denne bilen varmeveksler til olja eller ekstern kjøler? om den har varmeveksler så er et ikke usannsyynlig at denne lekker ,da olja kjøles av bilens kjølevann 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2009 Opp til og med '93 ble endel AAN levert med papirpakning, og den har en viss levetid. De nye er RS2-style-stålpakning som ikke er like utsatt for slikt. Lekkasjen er sannsynligvis mellom oljetrykkshullet i bakkant av toppen og over til vannkanalen rett ved siden av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2009 Virker nå som det ikke minker på motorolja men olja kommer fra et annet sted... automatkassa?? hvor får jeg sjekket nivået på olja på automatkassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2009 Det er vanligvis høyere trykk på vannet enn det som sirkulerer i oljekjøleren, så det høres ikke så 'logisk ut', og jeg tror nok automaten hadde pakket sammen ganske kjapt hvis den ble fylt med vann, men aner ikke hvordan man måler nivået der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2009 Virker nå som det ikke minker på motorolja men olja kommer fra et annet sted...automatkassa?? hvor får jeg sjekket nivået på olja på automatkassa? Skrue noen cm opp på den ene siden av bunnpanne på automatkassa sitter nivåpluggen. Skal være olje opp til dit når motor går og olje er 35 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...