#1 Skrevet Mars 14, 2009 Var klar til og kjøre bilen ut av garasjen. starter og var glad. Men så kommer dt bare en skrapelyd når jeg tråkker inn clutchen. Akk som at du setter bilen i gir uten clutch. Så med en gang jeg slapp den ble den borte. Utløser lager tenkte jeg. Og ga faen og prøvde og kjøre den ut. men virker ikke som at bilen går i gir heller. når jeg setter den i gir og slipper clutchen så står den like forbanna stille. som om den står i fri. uansett åssen jeg justerer det så skjer det. og jeg har tatt av kassa igjen for en ekstra kontroll. Og alt var som det skulle. Noen som har vært borti det?? jekket opp bilen på ene siden. og når jeg setter den i gir og slår clutchepedalen inn og ut fort. så napper det i dekke litt. også står det stille igjen. Noen som har tips? Vil ha bilen klar til haldentreffet så må finne ut hva det er fort:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2009 Drivknute som har takket for seg? Får vel samme symptomer der.. Edit: Minus skrapelyden ja...Nei ikke vet jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2009 Om du hadde av kassen, så kan jeg tenke meg at splinesene fra drivakselen har blitt dratt ut av drivknuten. Har vært borti det selv. I såfall må man i verste fall påregne ny drivaksel, fordi splinesene kan stå inntil drivknuten og gnisse om man gir gass, og dermed ødelegge sporene. Sett bilen på tomgang, gå ut av bilen og ta en titt under for å se om en av drivakslene roterer, magefølelsen min sier at det er dette som er tilfellet. Etter å ha lest posten din om igjen er jeg sikker. Garantert en av drivakslingene som har hoppet ut av sporet sitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2009 hvis det har ryki så skal vel kassa fortsatt gå rundt? der drivknutene er skrudd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2009 (endret) Ut ifra hva du har fortalt så får det meg til å tro at ene drivknuten har hoppet ut, ja. Skjønt. Det kan være mulighet for at diffen har røket, though. Går ingen av drivakslingene rundt om den står på tomgang i gir ? Greia er jo at en vanlig differensial overfører all kraft til hjulet som går fortest rundt/har minst motstand, og en konsekvens av det om det ikke er noe motstand ved ett dekk (som vil skje om en drivknute har røket/drivakselen har blit rykket ut av drivknuten sin) er at all kraft vil overføres til den akslingen, ergo: Bilen vil stå stille, siden all bevegelse vil overføres ut i "fri luft". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2009 skal ut og ta en titt nå.. takk for tips;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2009 nå her jeg sjekka litt. virker ikke som om noen av sidene går rundt:/ Men tenkte litt. kan vel også ha noe med hvis det er litt lite olje i kassa?? skulle vel hatt noe og si det også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2009 Hm... Vet ikke det, gitt. Overrasker meg litt at ingen av akslingene går rundt, for å være helt ærlig. Kan være noe alvorlig galt inni der, though. Igjen, diffen comes to mind. Sjekk at overføringen er på nett. Kan du gire normalt, bortsett fra at ikke noe av kraften kommer ut til akslingene ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 15, 2009 har du sjekket utløserlageret da? sitter i enden av girkassa mot hjulet. Ta av det grønne dekslet på enden. (obs du må ha nytt deksel å sette på. det blir herpa når du tar det av) Du kan like så godt handle deg nytt lager og dekkskål med en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 15, 2009 Har sjekka lageret;) Og alt virker fint får satt den i alle gir og sjekka giroverføringene og alt er som det skal er likz bare det at jeg ikke får det til og gå rundt:P og er rart at det bare blei sånn av og ta av kassa og sette den på igjen:( Kan tenke at clutchwaieren er for stram og ikke løser ut. Sånn følelese er det. man kan sitte i bilen og sette den i gir bråslippe clutchen vis du vil og hold flatt jern. og da står du fortsatt bom stille. prøvde og slakke på waieren også. uten noe hjelp. har aldri vært borti noe sånt før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 15, 2009 spørs om du har tatt clutchen da. Kan være hjertet i lammellen som har røket. opplevde dette på egen bil for mange år siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 15, 2009 Hører du at kassen går rundt da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 15, 2009 Nei kan ikke si jeg har hørt det:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...