Ryggelysene funker ikke, hvor er bryteren?

Anbefalte innlegg

Begynner å bli lei av å mangle ryggelys. Hadde en periode hvor de var litt av og på, kunne fikle litt med girstanga så kom det på, altså antar jeg det er en bryter en eller annen plass i nærheten av girkasse/gir spake.

 

Er det noen som kan vet hvor den ligger?

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å bli lei av å mangle ryggelys. Hadde en periode hvor de var litt av og på, kunne fikle litt med girstanga så kom det på, altså antar jeg det er en bryter en eller annen plass i nærheten av girkasse/gir spake.

 

Er det noen som kan vet hvor den ligger?

 

J

 

Huff.. den ligger i girkassa. Byttet netopp på keko sin 80. Gikk jo greit men var litt mikk pga lite plass. Men siden vi var to gikk det litt lettere (en måtte styre verktøy og en annen operere).

 

Du kan jo ta en titt på den ekstra kassa mi som ligger i vennesla! lettere og se på en kasse som ikke er montert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS: Kan også være i kabelklysa som går til bakluka hvis du har avant, vreng litt på gummien og se om ikke det ser guffent ut der.. ;)

Jeg manglet isolasjon på flere ledniger og fikk masse morsomt utav det! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke Avant nei, racerbil dette....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan likevel være kablene til baklokket, ledningene tåler ikke så mye "bøy og tøy" så de kan knekke. Som jeg fant ut på Keko's bil, jeg tok en ledningstump og koblet pluggen til bryteren på girkassen, da lyste lampene. Sjekk dette først, så vet du om det er bryteren eller ledninger.

 

PS: Du har vel sjekket pærene? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr ikke sjekket pærene, men siden jeg hadden en periode hvor litt "fikling" med gearspaken fikk liv i lysene antok jeg at det ikke var pærene når det ble helt mørkt.

 

Skal nok sjekkes før jeg begynner å skru løs større deler, er bare ute etter litt info i første omgang. Må ha'n gjennom EU'en i løpet av vinteren, så jeg bør nok få dette i orden.

 

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, no har jeg mistet ryggelysene mine etter shortshift- montering. fant du ut av det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, no har jeg mistet ryggelysene mine etter shortshift- montering. fant du ut av det?

 

skal jo ikke rygge med en sånn bil. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo ,de må rygges innimellom he he. bump bump

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller ikke ryggelyst. Blir veldig taknemmlig om noen kan legge ut bilde av hvor bryteren er plassert, jeg har automat: mad : S4/C4 93mod asså..

 

Mulig bilen er til salgs snart, må få den EU-godkjent først. Om noen sitter på en billig min 94mod med 6.trins kasse, så kan vi bytte:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mere..

 

I går testa jeg med å koble fra kontakten til multifunksjonsbryteren i automat.kassa. Kortsluttet 7 og 8 i kontakten, som i følge Bentley-cd'n skal gjøre samme nytta som å sette bilen i R. men ryggelysa fungerte fortsatt ikke, altså multi.funk bryteren burde være i orden!?!? Kikka mere på Bentley CD'n og fant at multi.funk bryteren styrer relè J226, noen som har peiling på hvor jeg finner dette relèt på bilen? Det er en plass markert for ryggelysrele i boksen over torpedovegg venstre side, men der er det hverken rele eller sokkel. Noen som har bedre forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje under rattstammen på venstre side? er hvertfall endel releer der på A100 C4, uten at jeg vet hvilke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er feilen fiksa for min del:)

 

Feilen var at forrige eier (eventuelt de som har montert Dafa) har kødda det til i koblingspunktene under rattsatmmen. De har klart å bytte om enkeltkontaktene i de 6-veis koblingspunktene som er under rattsatmmen. Ikke lett å finne en slik feil, men jeg lyktes til slutt:)

 

Å ennå bedre, i dag ble bilen EU-godkjent, 0 hull:) Ikke spør meg hvorfor;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.