Procon ten og bytte av girkasse

Anbefalte innlegg

Har en 92 S4, dersom jeg bytter girkasse til 6 trinns (Rs2, S6 el.l) hvordan vil dette da påvirke procon ten systemet? Kan jeg få både i pose og sekk?

J

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert RS2 kasse i min, for å si det sånn så passer ikke denne på procon ten kablene.

Girkasse festene kræsjer med giroverføringene, staget til giroverføringene må forlenges og du må bygge deg en sokkel til sjaltemekanismen inne i bilen....

Anbefaler deg å få tak i en S6 kasse som er relativt ny da disse har et sterkere 1 .gir og ikke minst MYE lettere å montere i din bil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du tak i riktig girkasse så burde ikke dette være noe problem. Trond G's S4 hadde 6-trinns, og så vidt jeg husker så var det ikke airbag, og dermed Procon-Ten på denne også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er bare at dette er den "svake" versonen av 6 trinnskassa. Den med bredt 1. gear kom i de senere S6 (samt senere RS2 og S2). Så hvis jeg først bytter, hadde det vært greit å få inne ei som tålte litt.

J

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du tak i riktig girkasse så burde ikke dette være noe problem. Trond G's S4 hadde 6-trinns, og så vidt jeg husker så var det ikke airbag, og dermed Procon-Ten på denne også.

Har airbag jeg, og det er procon ten på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.