Glassblåsing / pulverlakkering av felger

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man kan få glassblåst felger her i området? Har en kompis som skal lakke opp igjen felgene sine. Er vel det som er beste metode å fjerne originallakken på?

For pulverlakkering er det vel bare å sende de inn på Ørsta stål?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjenner jo folk som gjør det, men det er i kr.sund desværre.

glassblåsing er det mest skånsomme ja

men hær vet jeg ikke enda:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, kan hende jeg tar kontakt med deg ved en senere anledning dersom det ikke er noen i nærområdet som gjør dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glassblåsing foregår som oftest i kabinett som er for små til å få inn felger : rolleyes Kan jo gjøre et forsøk med Duxola eller lignende først ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg pulverlakkerte mine her på åndalsnes, det var nye felger så de trengtes ikke og glassblåses. de som lakkerte pleide og sandblåse med lavt trykk, og 2 ganger. ned lavt trykk. betalte 1250,- kr for å lakkere 4 felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert like greit å sandblåse som Glenn-Erik sier, lettere å få tak i folk som kan dette:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg pulverlakkerte mine her på åndalsnes, det var nye felger så de trengtes ikke og glassblåses. de som lakkerte pleide og sandblåse med lavt trykk, og 2 ganger. ned lavt trykk. betalte 1250,- kr for å lakkere 4 felger.

Ok, så resultatet ble bra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sandnes rør på åndalsnes driver vist også med pulverlakkering og sand/glass blåsing. (sikkert samme plass som glenn-erik mente)

en kompis lakkerte ei mc ramme dær for 500kr inkl glassblåsing.

og resultatet blei ganske bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sandnes rør på åndalsnes driver vist også med pulverlakkering og sand/glass blåsing. (sikkert samme plass som glenn-erik mente)

en kompis lakkerte ei mc ramme dær for 500kr inkl glassblåsing.

og resultatet blei ganske bra

Takk for tipset, da skal jeg bringe det videre:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk en kar på fiskerstrand verft til å blåse mine felger for et par år siden, mener å huske at han tok 500kr for alle 4! Jeg sendte også felgene til sykkylven stål og fikk de pulverlakkert der.. såg bra ut de første ukene men begynte å sprekke og såg helt forferdelig ut til slutt! : bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne, da jeg har ordnet meg med pulverlakkering til mine egne felger, så da trenger jeg noen som kan sandblåse/glassblåse felgene mine.

Noen som vet hvordan kuleslynga på ørsta stål er i forhold til sandblåsing? Er kansje enda hardere den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne, da jeg har ordnet meg med pulverlakkering til mine egne felger, så da trenger jeg noen som kan sandblåse/glassblåse felgene mine.

Noen som vet hvordan kuleslynga på ørsta stål er i forhold til sandblåsing? Er kansje enda hardere den?

Kommer litt ann på hvor tykk og hard lakken er da..

Går du over med Duxola så all LAKK blir borte kan jeg glassblåse dem til deg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvem fikk du til og lakke da?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvem fikk du til og lakke da?:)

Ørsta stål, 200,- per felg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.