#1 Skrevet Mars 15, 2009 Etter å ha prøvd å då unda saltlake og dritt på mine bremsekalipter fleire gongar og etter at eg ikkje får hjerna nok på eine kaliptere - med det resultatet at innerste bremseklossen på venstre forran står fast er det nå påtide med skikkeli overhaling av bremsene på kosebilen Det eg treng er: Bremseklossar - Desse må skiftast etterkvart, så tenkte eg kunne bestille desse no, men treng dei ikkje med ein gong i tilfelle nokon har ein billig utanlandsk plass. Bremseslangar - Ettersom eine bremserøret mitt til caliptere forran er fast som FY og ganske ihjel benda , tenkte eg at eg skulle skifte ut dette med dei stålomspunna (eller ka det enn heite ) typen. Overhalingssett Caliper - Kva inneheld igrunnen desse setta ? håper iallefall der er nye skruar , nye glideplater i tilegg til nye gummiforingar og nye stempel. Nokon som kan bekrefte eller avkrefte dette? Caliper lakk - Tenkte eg skulle sandblåse calipera og lakke dei oppigjen , er det nokon som har prøvd å lakke dette sjøl ? Meinar eg las ein tråd om at ein kunne få tak i lakk som var beregna for caliper. Nytt sett caliper - ? Så mitt spørsmål til folket er om nokon kan hjelpe meg med plassar der eg kan få kjøpt dette til ein rimelig peng? Kan self leite rundti x antall timar sjølv , men er garrantert nokon som har handla inn dessetinga før meg og har funne ut kor ein kan skaffe dei forskjellige delane billigast muligt. All Hjelp Mottas Med Stor Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2009 Har ett sett RS4 B5 bremser liggende til salgs hvis du ikke like så godt skal oppgarede med en gang:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2009 Har ett sett RS4 B5 bremser liggende til salgs hvis du ikke like så godt skal oppgarede med en gang:) Er dette Bølt on ? Eller må ein til med store ombygginga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2009 Har ikke snøring. Har ikke peiling på RS2. Men hvis du finner ut så er det bare å sende meg en PM:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2009 Å bytte til Rs4 bremser på en Rs2 vil jo være en NEDgradering spør du meg.. Porsche calipere er jo helt nydelige! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2009 Etter å ha prøvd å då unda saltlake og dritt på mine bremsekalipter fleire gongar og etter at eg ikkje får hjerna nok på eine kaliptere - med det resultatet at innerste bremseklossen på venstre forran står fast er det nå påtide med skikkeli overhaling av bremsene på kosebilen Det eg treng er: Bremseklossar - Desse må skiftast etterkvart, så tenkte eg kunne bestille desse no, men treng dei ikkje med ein gong i tilfelle nokon har ein billig utanlandsk plass. Bremseslangar - Ettersom eine bremserøret mitt til caliptere forran er fast som FY og ganske ihjel benda , tenkte eg at eg skulle skifte ut dette med dei stålomspunna (eller ka det enn heite ) typen. Overhalingssett Caliper - Kva inneheld igrunnen desse setta ? håper iallefall der er nye skruar , nye glideplater i tilegg til nye gummiforingar og nye stempel. Nokon som kan bekrefte eller avkrefte dette? Caliper lakk - Tenkte eg skulle sandblåse calipera og lakke dei oppigjen , er det nokon som har prøvd å lakke dette sjøl ? Meinar eg las ein tråd om at ein kunne få tak i lakk som var beregna for caliper. Nytt sett caliper - ? Så mitt spørsmål til folket er om nokon kan hjelpe meg med plassar der eg kan få kjøpt dette til ein rimelig peng? Kan self leite rundti x antall timar sjølv , men er garrantert nokon som har handla inn dessetinga før meg og har funne ut kor ein kan skaffe dei forskjellige delane billigast muligt. All Hjelp Mottas Med Stor Takk Mitt overhalingsett hadde stempler,tetteringer og støvringer. Det følger ikke med nye glideplate eller skruer,disse må bestilles separat. Det finnes egen caliper lakk, selges stort sett på alle bilstasj forretninger. Men har gode erfaringer både med bengelack og vanlig to-komponent bil lakk. Tror ikke du finner dette til en rimelig penge, bare overhalingskitene til bak calipere koster ca 3200,- hos møller... se her; 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2009 Se her; http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=140950 Og nei, Rs4 bremser er ikke bolt on. Bare skivene har feil boltsirkel. Tror ikke calipere passer rett over heller. Dessuten tror jeg de 4 stemplers Porsche caliperne er vel så bra som de Rs4 caliperne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2009 Må vel kunne finne billigare hjå andre enn Møller vel ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 15, 2009 Kontakt autotuning angående overhaligskit. De har også glideplater til deg. Billigere enn møller :-) Og veldig hyggelige folk. Handlet der masse. Ellers så er det bare å stikke til en lakkleverandør som mekonomen lakkverksted eller noe slikt å få dem til å blande lakk til deg :-) Hvis du ser i tråden på bilen min så har jeg en liten og kort brukermanual på hvordan jeg overhalte mine :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 15, 2009 Skal ta meg ein liten telefon til Autotuning i morgon eg då Vegard Nokon som har tiås angåande bremseslangar da ? av typen stålsnurra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 16, 2009 Bremseslanga anyone ? Sendte mail til autotuning i går natt , men fikk ingen svar så får ringe dei i mårga "tidli" Flire tips mottast med stor takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 17, 2009 (endret) Etter ein hyggelig prat med Odd hjå Autotuning blei då delane bestilt. Regnar med dette er det rette ? Btw: Er fortsatt på jakt etter stålomspunne bremseslange, regnar med at dette er beregna frå caliperet og ut, ettersom bremserøra som går til eit par av calipera er ganske mishandla , så dei må byttast , så tenkte da å bygge med slange. Tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 17, 2009 Ser på Repair kit 44mm foran så har du bare bestilt 1. Ska du ikke ha 2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 17, 2009 Takk for the heads up , skal skrive mail til Odd å forsikre han om at han sende med begge. Lista er han som sendte over til meg , så det er sikkert berre ein forglømmelse frå hans side 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 17, 2009 Er sikkert lista mi det... Da manglet han ett slik kit på lager, så det kom på annen ordre :-) Slanger får du vel hvis du kontakter KRB eller ES og liknenede... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 17, 2009 Er sikkert lista mi det... Da manglet han ett slik kit på lager, så det kom på annen ordre :-) Slanger får du vel hvis du kontakter KRB eller ES og liknenede... Kan godt vere Mangla eine type stempel bake , men han skulle sende ut til frambremsene først , så får eg til bakebremsene over helga. Ok , skal ringe å snakke KRB eller ES i mårga. Dette er frå calipere og ut ikkje sant? Får håpe det ikkje blir altfør dyrt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 17, 2009 Lurer på om jeg skal overhale calipperne mine bak før sommerhjula går på, tror dem ikke funker veldig bra. Har du pris på det settet du har bestilt til bak eller? Og hva følger egentlig med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 17, 2009 Lurer på om jeg skal overhale calipperne mine bak før sommerhjula går på, tror dem ikke funker veldig bra. Har du pris på det settet du har bestilt til bak eller? Og hva følger egentlig med? Ja planen min var overhaling og sandblåsing/lakking før eg satte på sommarsålar Eit sett med stempel og tetningar , eit anna sett med glideplater og skruar. Sende info på pm seinare idag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 18, 2009 Eg lakket mine calipere. ble sinnsykt bra og lakken har holdt hittil. ikke tegn til at den begynner å flasse, eller dette av. kjøpte 2-komponent caliperlakk hos norskbildelsenter. http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Varegruppe/?Varegruppe=0583&ASP=5207840&Type=VW&Model=Golf&Year=1992 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 18, 2009 Då har eg bestilt den lakken, så håper eg resultatet blir bra som fy Meir info needed i tillegg: Har prøvd å kontakte både KRB og ES om bremseslanga. ES kunne ikkje hjelpe meg , og KRB solgte ikkje nåke sett av dette, og han var usikker på om der fantest sett av dette. Nokon som kan hjelpe meg der , eller veit kor longe slangane eventuelt må vere? Eg trudde no kanskje dei skulle selge eit sett eg , men tydlivis ikkje... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 18, 2009 Ja planen min var overhaling og sandblåsing/lakking før eg satte på sommarsålar Eit sett med stempel og tetningar , eit anna sett med glideplater og skruar. Sende info på pm seinare idag. Fint om du poster pris og hvor du har handlet det så vi andre kan dra nytte av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 18, 2009 Då har eg bestilt den lakken, så håper eg resultatet blir bra som fy Meir info needed i tillegg: Har prøvd å kontakte både KRB og ES om bremseslanga. ES kunne ikkje hjelpe meg , og KRB solgte ikkje nåke sett av dette, og han var usikker på om der fantest sett av dette. Nokon som kan hjelpe meg der , eller veit kor longe slangane eventuelt må vere? Eg trudde no kanskje dei skulle selge eit sett eg , men tydlivis ikkje... Bremseslanger har vel quttroco? Også ligger det sikkert 10 sett til salgs på ebay.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 18, 2009 Fint om du poster pris og hvor du har handlet det så vi andre kan dra nytte av det Kjøpt av Autotuning. Eg kjøpte nytt overhaligssett og nye glideplater og skruar og alt som trengst, i tillegg kjøpte eg nye bremseklossar framme og bak. Prisen blei då ca 5500,- Bremseslanger har vel quttroco? Også ligger det sikkert 10 sett til salgs på ebay.. Sjekka på Ebay, fant kun ei sjappe i England som solgte , men dei leverte ikkje til norge. Får prøve å ringe quttroco i morga å sjekke om dei har , takk for tipset iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 19, 2009 quttroco kunne ikkje hjelpe meg , var ikkje lagervare sa han , kunne bestille inn , då hadde han det om to veker. Litt lenge sida eg skal begynde å skru bremser i helga....men men får heller berre krype til korset å få laga nåken nye bremserør så lenge, så får eg heller skifte til litt meir fancy ting seinare Takk for all hjelp sålangt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 19, 2009 Kan legge inn litt priser på det jeg har kjøpt til mine Big Reds bremser. Kjøpt på autotuning. Super service og gode priser kontra feks. møller Bremseskive foran 2447,- pr.stk Glideplater foran (4 sett) 1025,- Rep.sett foran (8 sett) 1630,- (med stempler) Glideplater bak (4 sett) 1025,- Rep.sett bak (8 sett) 2400,- (med stempler) Håndbrekkssko 810,- (sett) Fjærsett ( 8 stk) 560,- Øvre justering (pr.side) 200,- Nedre saksemekanisme (pr.side) 800,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...