Overhaling Bremser RS2 , Handleliste hjelp.

Anbefalte innlegg

Da er mine bremser bak demontert helt. Calippere, glideplater, skruer osv er sandblåst og ser helt fint ut. Trenger iallefall nye pakninger til stemplene, kanskje stempler også.

Men håndbrekket må gjøres reint/slipes skikkelig og justeres. Var nesten nye bånd, men full av møkk selvfølgelig. Trenger div småting der også, bl.a nye fjærer.

Var i kontakt med Odd på autotuning i dag men han anbefalte at jeg så over først tilstanden på glideplater osv først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har fått feil rep.kit bak (stempler og tetteringer)?

Odd mente det var 30 og 34mm stempler bak, men det er 28 og 30mm stempler på min iallefall, bestilte rep.settet i dag. Ser det står 30 og 34mm på lista i tråden her bare.

Men super service der iallefall. Han skulle pakke alt og ringe meg i morgen når alt var sendt.

Prisen ble ca 3000,- for stempler, tetteringer, støvringer, klosser og en luftenippel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk rett og det finnes bare 1 type caliper bak til rs2. Så det var litt rart da.

Jeg han skyte inn at saksemekanismen de har på autotuning ikke passer rs2. Jeg fikk feil og de hadde bare 1 type. Kjøpte denne på møller til ca samme pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk rett og det finnes bare 1 type caliper bak til rs2. Så det var litt rart da.

Jeg han skyte inn at saksemekanismen de har på autotuning ikke passer rs2. Jeg fikk feil og de hadde bare 1 type. Kjøpte denne på møller til ca samme pris.

Ja mente det jeg også, så målte stemplene mine for å være sikker før jeg bestilte og det var 28 og 30mm. Den saksemekanismen sandblåser jeg og lakkerer opp bare tenkte jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mente det jeg også, så målte stemplene mine for å være sikker før jeg bestilte og det var 28 og 30mm. Den saksemekanismen sandblåser jeg og lakkerer opp bare tenkte jeg.

Det skulle jeg å ha gjort, om den hadde vært der : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle jeg å ha gjort, om den hadde vært der : rolleyes

Oj, hehe.

Mine klosser manglet demperplatene + at trekkfjærene til håndbrekket var veldig hjemmemekk. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje fått rep settet bak enda, har begynt å demontere eine sida framme , ga opp når eg kom til skruane på glideplata , ein eller anna idiot har satt i uoriginale skruar med umbrako spor som er 2 mm djupe , så ikkje sjangs til å få det av , så må nok til med borr og grisepikk imårga regnar eg med.

Sakesemekanisme? kvafor ein saksemekanisme? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje fått rep settet bak enda, har begynt å demontere eine sida framme , ga opp når eg kom til skruane på glideplata , ein eller anna idiot har satt i uoriginale skruar med umbrako spor som er 2 mm djupe , så ikkje sjangs til å få det av , så må nok til med borr og grisepikk imårga regnar eg med.

Saksemekanismen er i forbindelse med håndbrekket. Sitter mellom båndene og utvides når du drar i brekket.

Mål stemplene når du får dem for å være sikker da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saksemekanismen er i forbindelse med håndbrekket. Sitter mellom båndene og utvides når du drar i brekket.

Mål stemplene når du får dem for å være sikker da. :)

Aha, janei handbrekk har eg aldrig hatt på bilen , så skal få fiksa på denne også , får sjå om eg får tid denne veka. Reiser på sjø over helga , så bilen må vere i stand før den tid :)

Jauda skal ta ein kikk på dei når eg får dei, mangla det eine stempelet bak når eg bestilte så dette måtte han få frå tyskland og det skulle vere hjå han i dag regna han med.

Så forhåpentlivis har eg det snart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tippa dinna idioten du e på utkikk etter jobba som ingeniør på en viss brembo fabrikk i italia. Er dessverre ufattelig dårlig kvalitet på dissa skruane. Beste tipset eg har fått er å sveise fast en mutter til umbraco skruen, slik at du fe brukt skikkelig verktøy. I tilleg vil varmen frå sveisen hjelpe til å løsne litt på skruane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal si det er stive priser på bremsedeler til RS2, og kvaliteten på bremsene virker jo ikke å være helt topp siden bare ca 5% av alle RS2 eierne har fungerende håndbrekk :P skiver, klosser m/håndbrekk sko inkl waier osv og full pakke er byttet bak på min for 6mnd'er siden i følge en kvittering jeg besitter fra Møller........, men bremsene bak tar ujevnt og håndbrekk har jeg i-i-i-ikke sett...: : rolleyes

tror jeg skal sjekke priser på disse delene rett fra Tyskland og se hva jeg det kommer på:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tippa dinna idioten du e på utkikk etter jobba som ingeniør på en viss brembo fabrikk i italia. Er dessverre ufattelig dårlig kvalitet på dissa skruane. Beste tipset eg har fått er å sveise fast en mutter til umbraco skruen, slik at du fe brukt skikkelig verktøy. I tilleg vil varmen frå sveisen hjelpe til å løsne litt på skruane.

Janei men mine he våre skifta før da , for dei he satte på andre skrua enn dei som står der originalt, der er feil haud på dei som også er for stort og har eingong tatt inni bremseskivene , men dette var sikkert før eg kjøpte bilen, rett før eg kjøpte bilen blei det skifta skive og klossa rundtom.

Men dette var ELENDI gjort ettersom dei ikkje hadde prøvd å fjerne belegget bak glideflatene eingong.

Janei eg sveise på den eine skruen så den gjekk opp... men det var etter eg hadde knust tre skruar før , så blir ein dag med pirk og dremmel i mårga å prøve å redde litt gjengar.

Så har eg berre 3 caliper igjen... "jippi" : bh :

Skal vere MEGET glade den dagen bilen rulla ned av bukken igjen :o

Eg SKAL ha den klar til helga så eg får på sommarhjula og får leike noken dagar før eg reiser på sjø neste onsdag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Janei men mine he våre skifta før da , for dei he satte på andre skrua enn dei som står der originalt, der er feil haud på dei som også er for stort og har eingong tatt inni bremseskivene , men dette var sikkert før eg kjøpte bilen, rett før eg kjøpte bilen blei det skifta skive og klossa rundtom.

Men dette var ELENDI gjort ettersom dei ikkje hadde prøvd å fjerne belegget bak glideflatene eingong.

Janei eg sveise på den eine skruen så den gjekk opp... men det var etter eg hadde knust tre skruar før , så blir ein dag med pirk og dremmel i mårga å prøve å redde litt gjengar.

Så har eg berre 3 caliper igjen... "jippi" : bh :

Skal vere MEGET glade den dagen bilen rulla ned av bukken igjen :o

Eg SKAL ha den klar til helga så eg får på sommarhjula og får leike noken dagar før eg reiser på sjø neste onsdag.

jeg tok bare vinkelsliperen å kappa vekk kantene på skruene. Så brukte jeg ei wisegriptang og klemte til skikkelig og skudde de ut! Det og fungerte helt greit!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tok bare vinkelsliperen å kappa vekk kantene på skruene. Så brukte jeg ei wisegriptang og klemte til skikkelig og skudde de ut! Det og fungerte helt greit!

Janei TRØST me når eg seie eg skal sveise eller bruke alle triks for å sleppe å borre med tilhøyrande kos igjen på dei andre :P

Får somsagt håpe eg klarer å redde litt av gjengane som er igjen på dei tre skruane som er knekte.

Treng ikkje so mange gjengane, berre det er nok til å halde litt på platene , ettersom desse står fast uansett.

Tomorrow skal eg få tatt litt bilde og posta etterkvart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.