Anbefalte innlegg

Overtro eller ren u-flaks? Fredag den 13ende gikk turboen min: bh :

Noen som vet eller vil tippe i reprasjonskostnader? Dette sjedde mellom servicene, kan det hende at møller tar dette på si kappe?! Hadde faktisk ikke kjørt mer enn 60 mil etter service..

Triste greier.

Takker for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke møller dekker det, noe jeg tviler på de gjør.. så kjøp en pittelitt større turbo når du først skal kjøpe ny.. :P

Og montering kan du vell gjøre selv?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mine tvil jeg også på de gjør det. Men kan ser for meg noe vanvittige kostnader.

Er jo en relativt ny bil dette her, men kan det være noe til som må skiftest når turboen går i stykker?

2003 model v6 .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mine tvil jeg også på de gjør det. Men kan ser for meg noe vanvittige kostnader.

Er jo en relativt ny bil dette her, men kan det være noe til som må skiftest når turboen går i stykker?

2003 model v6 .

 

Sjekk med noen som har spesialisert seg på turboer, så får du kjøpt en bytteturbo til en brøkdel av det Møller skal ha...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med noen som har spesialisert seg på turboer, så får du kjøpt en bytteturbo til en brøkdel av det Møller skal ha...;)

 

For eksempel GIK tirbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du skru så skifter du lett turboen selv på disse motorene, hverken komplisert eller særlig tidkrevende. Den sitter lett tilgjengelig på toppen i bakkant av motoren.

 

Og hvis du vil ha en brukt men velfungerende turbo med noen km på nakken så si fra til meg, har en liggende til 3K.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte er det vel bare vakumklokka på disse turboene som begynner å lekke. Resten av turboen er strengt tatt i orden, men Møller selger ikke løse vakumklokker. Det gjør derimot div. "turboverksteder". Mener Norskbildelsenter hadde en gang også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen er vist helt knust. Er forresten en AKE motor. 180 hesteren.. Blir vel til å bytte den selv.

Var en helt ekstrem pris på orginal-turboen.. noe å 20 000,. Så skal ringe til Gik turbo i morgen:)

Var på tanken om å finne en større tubo, men er vel egentli lite vits i på ei diesel-tralle;)

takker for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, turboen er jo helt opp under panseret:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på tanken om å finne en større tubo, men er vel egentli lite vits i på ei diesel-tralle;)

 

Har du i det hele tatt fulgt med på hva folk gjør med dieselmotorer for tiden? Men det blir dyrt, påregn custom arbeid (ikke P'n'P løsninger til denne motoren som jeg vet om ihvertfall) og spesialtilpassa software osv. for å få det til å funke og gi den ekstra effekten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo bruke turbo fra MB 300 CDI, hør med vår sveske venn Johan her på forumet. han hadde jo dette i sin a4 2,5tdi med ake motor.

Det er ikke så mye som skal til for å få mye ut av disse motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble en likens turbo ifra gik-turbo. Håper å få føna i løpet av de neste dagene..

Har nå skrudd ut turboen å fikk sett inni den. Eine føna va knust, manglet en stor del, så skal ta meg en titt videre i systemet å se om jeg ikke får tak i den før sylinderen gjør det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva betalte du for ny turbo? (frykte at eg må til og skifte min)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du skru så skifter du lett turboen selv på disse motorene, hverken komplisert eller særlig tidkrevende. Den sitter lett tilgjengelig på toppen i bakkant av motoren.

 

Og hvis du vil ha en brukt men velfungerende turbo med noen km på nakken så si fra til meg, har en liggende til 3K.

 

Kan være intresert i denne dersom det viser seg at turboen må skiftest på min. (frykter det)

men da blir det litt pruting :-)

har du magnetventilen liggende og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betalte 10 000,- for ny turbo med å sende gamle turboen tilbake. Gik-turbo.no

Har nå skiftet turboen, røykla hele lokalet med svidd olje;)

Ingen stor opperasjon!:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var et lite hellvette å få ut olja som var i systemet. Røyk la hele ålesund;) (noe overdrevet)

I begynnelsen når den fikk ladde-trykk så hang gassen seg opp og måtte bare kvele motoren å starte den igjen litt senere..

Fikk heldigvis blåst ut all olja å håper på det er i orden nå.

 

Sjekket luftfilteret, å det viste seg med noe lesing i service-hefte at filteret hadde ikke blitt skiftet siden bilen var ny.

Filteret var helt fullstendig ødelagt, full i sand og potte tett. (legger ut bilde) Et syn for seg selv..

Tok turen inn til Møller Ålesund å viste de filteret å mente på at dette kunne være grunnen til turbo-havari, men fikk fortalt at turboer har gått før selv om de hadde bare rullet 100 000 km. Så at luft filteret var grunnen til dette kunne jeg få bevise til de.

Blir nok å sende skrifteli klage til Møller Teknisk avdeling Oslo. Og at luftfilteret ikke var skiftet under siste service tok de på deg skylden. Hadde faktisk ikke kjørt lengre enn 60 mil ifra jeg hentet bilen på service til turboen kræsja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også på et åpent luft-filter nå til jeg får innsats-filteret mitt ifra K&N.

Merkes godt at den puster friskere, responderer mye kjappere på gassen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også på et åpent luft-filter nå til jeg får innsats-filteret mitt ifra K&N.

Merkes godt at den puster friskere, responderer mye kjappere på gassen:)

 

Da vil du vil etterhvert merke at den puster tyngre igjen, når oljen fra det fremtidige innsatsfilteret ditt kliner til LMM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men du klager over turbo som er gåen på en 2003 mod ? Det går vel ikke på garanti da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vil nok merke at den puster tyngre, men for håpentligvis så har jeg innsats-filteret i boks før den gjør det.

Møller dekker faktisk 60 % av utgiftene mine på turbohavariet.

Ellers er garantien på 5 år, og bilen er 6 år...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var turbo som viste seg og være problemet med min og, den hadde kilt seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går som en drøm nå. Motoren hadde nokk pustet tungt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.