Anbefalte innlegg

Kjører for tiden med Castrol Edge 5w40, men pga. pris lurer jeg på om det finnes rimeligere alternativer med samme kvalitet? Kjører 10-12k mellom hvert oljeskift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pga pris og tilfredsstillende kvalitet kjører jeg på Biltema syntetisk 5W-50. Skiftes på 5-10.000.

Ja, jeg følger med på kammene, nei det er ingen tegn til slitasje foreløpig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt på castrol edge sport 0w40 i noen år nå, men der er jo vanvittig dyr. Så nå tenkte jeg å prøve ut agip olje som selges her på forumet for en meget hyggelig pris. Det skal jo være en bra olje og til 50-60 kr literen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pga pris og tilfredsstillende kvalitet kjører jeg på Biltema syntetisk 5W-50. Skiftes på 5-10.000.

Ja, jeg følger med på kammene, nei det er ingen tegn til slitasje foreløpig.

Uansett hvordan en vrir og vender på det er jeg skeptisk til Biltema-olje på denne motoren. Har kjørt det tidligere på andre biler, men da har motorer og deler vært billig hyllevare.

Jeg har kjørt på castrol edge sport 0w40 i noen år nå, men der er jo vanvittig dyr. Så nå tenkte jeg å prøve ut agip olje som selges her på forumet for en meget hyggelig pris. Det skal jo være en bra olje og til 50-60 kr literen

Det er nettopp prisen på Castrol som gjør at jeg kikker rundt etter andre alternativer. Sist jeg handlet olje ga jeg like i overkant av 200-lappen for 1L. Både Agip og Fuchs er oljer jeg vurderer da det koster vesentlig mindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvordan en vrir og vender på det er jeg skeptisk til Biltema-olje på denne motoren. Har kjørt det tidligere på andre biler, men da har motorer og deler vært billig hyllevare.

.

Fornuftig vurdering. Selv har jeg hatt en ekstra motor på hylla et års tid, så for meg har dette vært "hyllevare". Men nå stoler jeg såpass på Biltema-oljen og V6 tdi motoren at jeg har tenkt å kvitte meg med det jeg har liggende av motordeler til denne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at det er castrol som lager oljen til biltema, men at de ikkje har lov og markedsføre dette. mulig at dette berre er tomme rykter.

Sjølv har eg bestemt meg for og bruke royal purple olje i fremtiden. Kommer bedre ut en både Castrol, og Mobil-1 (som eg altid har brukt) i tester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du burde revurdere valget ditt. Royal Purple har bare API spesifikasjoner på motoroljene sine. Ingen Europeiske spesifikasjoner eller spesifikasjoner fra bilprodusenter (f.eks. Audi/VW, BMW eller MB).

Castrol og Mobil1 har spesifikasjoner fra samtlige Europeiske bilprodusenter , og er sannsynligvis bedre motoroljer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at det er castrol som lager oljen til biltema, men at de ikkje har lov og markedsføre dette. mulig at dette berre er tomme rykter.

Sjølv har eg bestemt meg for og bruke royal purple olje i fremtiden. Kommer bedre ut en både Castrol, og Mobil-1 (som eg altid har brukt) i tester.

Det er vel statoil som tapper biltema olje etter hva jeg alltid har hørt. Og andre faktisk har sett på tapperiet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte Agip Extra HTS 5W-40 (10k intervall) på 2.5 V6 TDi'en jeg hadde før jeg solgte den. Originalkammene holdt til 300k og det må da sies å være veldig bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.