Vil 265 bli LITT i overkant på bakdekk på Audi A6?

Anbefalte innlegg

Hei

Kom over noen særdeles pene felger, men er en smule usikker på dimensjoenene:

Forran er greit: 8" med 235/35

Bak: 9,5" med 265/30

Innpress på 35. 19" felger det er snakk om.. Går dette i det hele tatt på Audi A6 2000 mod? Hadde jo sett fett ut! :)

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er god plass bak på 4b, så vil tro dette skal gå greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med sporing da? Jeg har ikke quatro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg aldri kjørt med så brede dekk selv, men er nesten ikke merkbar sporing med 235-dekka mine. Sporing avhenger mye av dekkmerke og ikke bare bredde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.. Aldri hørt om så brede dekk på en vanlig personbil før engang.. Men hadde jo vært særdeles fett da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 265/30-19 bak på min 2000-mod A6, på 9,5" felg med ET 45. Hadde ingen problemer med det, t.o.m. uten valsing. Hadde også kw justerbart på den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cool. Dette var svaret jeg var ute etter :D Men du hadde ET45. Disse er ET35.. Vil det ha noe å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cool. Dette var svaret jeg var ute etter :D Men du hadde ET45. Disse er ET35.. Vil det ha noe å si?

Jeg tror kanskje 265 på ET 35 er i grenseland,men har aldri prøvd selv. En annen i klubben(husker ikke hvem) hadde 275 og det subbet skikkelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om det subbet, så bør jo 265 gå akkurat.. Or what? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørs litt mtp. ET35. SIkkert noen som har testet her?

Hvilke dekk er det snakk om? Om det er Nankang er jo 265 like bredt som 245 goodyear f.eks :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gamle hvor jeg prøvde meg på 275/30 19 på 8,5x19 med et 30. Dekkene var Potenza S03 om jeg ikke husker feil. Tror igrunn det burde kunne gå bra med 265, men det blir trangt allikevel med det innpresset du nevner. 9,5" et 35 vil bygge 8mm lenger ut enn felgene mine gjør på bildet. Hvor mye du skal/har senke(t) vil jo og være en faktor

Bilen min med nye sko ;) 005.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gamle hvor jeg prøvde meg på 275/30 19 på 8,5x19 med et 30. Dekkene var Potenza S03 om jeg ikke husker feil. Tror igrunn det burde kunne gå bra med 265, men det blir trangt allikevel med det innpresset du nevner. 9,5" et 35 vil bygge 8mm lenger ut enn felgene mine gjør på bildet. Hvor mye du skal/har senke(t) vil jo og være en faktor

Med normal senk er det jo ofte dekket som subber i skjermkanten, ikke felgen. Felgbredden er derfor mindre avgjørende enn dekkbredde og innpress. På et 265 dekk m/ET35 vil dekkskulderen ligge 10mm lengre inn enn på bildet (275 m/ET30).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt dette med innpress osv. Men bilen er helt org. Den er ikke senket, og kommer heller ikke til å bli det.. Fyren bor i ålesund, så hadde jo vært gøy å kjørt ned å bare prøvd dem på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du 9.5x19 ET35 med 235/35-19 dekk.

Tror jeg 265 vil gå? HELL NO! (Med mindre du har tenkt å kjøre på stylter)

CIMG3388.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 265/30-19 bak på min 2000-mod A6, på 9,5" felg med ET 45. Hadde ingen problemer med det, t.o.m. uten valsing. Hadde også kw justerbart på den...

Menneh... Hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du 9.5x19 ET35 med 235/35-19 dekk.

Tror jeg 265 vil gå? HELL NO! (Med mindre du har tenkt å kjøre på stylter)

Det går jo ikke det der heller. Må jo opp på stylter for å kunne flytte bilen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Men fy f.. så kult det hadde sett ut bakfra med a6 med 265 dekk..

Har særdeles lyst å prøve dem på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Men fy f.. så kult det hadde sett ut bakfra med a6 med 265 dekk..

Har særdeles lyst å prøve dem på :)

Kjør på om du ønsker 1-2cm dekkmønster utenfor skjermen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. :P Du har nok dessverre rett :/

Men på en 9,5" felg, hvor smale dekk kan man ha på det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. :P Du har nok dessverre rett :/

Men på en 9,5" felg, hvor smale dekk kan man ha på det?

Hvor mye skal du senke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over så blir det neppe no senk på meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over så blir det neppe no senk på meg..

No offense, men det vil se temmelig corny ut med så brede felger bak uten noen form for senk.

235/35-19 gir fin strekk og sitter pent på 9.5" felg.

Men på en annen side, om du IKKE skal senke så kan du jo slenge på så brede felger og dekk du bare måtte ønske siden det aldri vil subbe uansett. Om det vil se bra ut er en annen sak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Alt vil se bedre ut enn org. 16" felger.. Men jeg må tenke litt på det.. Har bare ikke lyst å miste den kjørekomforten som er nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Alt vil se bedre ut enn org. 16" felger.. Men jeg må tenke litt på det.. Har bare ikke lyst å miste den kjørekomforten som er nå...

Det kommer an på hva du legger i kjørekomfort det.

Smeller du på 19" så vil det være hardere å kjøre på uansett hva du gjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med normal senk er det jo ofte dekket som subber i skjermkanten, ikke felgen. Felgbredden er derfor mindre avgjørende enn dekkbredde og innpress. På et 265 dekk m/ET35 vil dekkskulderen ligge 10mm lengre inn enn på bildet (275 m/ET30).

På en 9,5" felg vil den ligge 3mm lenger inn ;) Kombinasjonen på bildet var ikke i nærheten av kjørbart med den senken jeg har på bildet. Endte med å bruke fremfelgene (med245/35)bak og erstattet 275 dekkene med 235/35 foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.