Vil 265 bli LITT i overkant på bakdekk på Audi A6?

Anbefalte innlegg

På en 9,5" felg vil den ligge 3mm lenger inn ;)

Nope. :) 5mm lengre inn pga innpress + 5mm lengre inn pga dekkbredde = 10mm. Felgbredde er ikke relevant her da dekkskulderen ligger på samme plass uavhengig av hvor bred felgen er. Med dekkskulder mener jeg der dekksiden går over til dekkbanen. Hjørnet på dekket om du vil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

19" vil aldri se bra ut uten senk uansett. Er bilen i standardhøyde og uten sportsunderstell er 17" absolutt maksimum uten at det ser helt jalla ut, rett og slett.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, har vurdert senk, selvfølgelig, men økonomien tillater det ikke akkurat nå, for jeg blir uansett ikke kjøpe noe dritt. Skal ha justerbart med god kjørekomfort. Så det som er tanken min er å kjøpe felger nå, for så å se om det kan bli senk litt senere.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: flau : Stemmer nok bra det ja, hodet er ikke på plass idag skjønner jeg... (ligger igjen i senga hjemme gitt): trøtt :
Nope. :) 5mm lengre inn pga innpress + 5mm lengre inn pga dekkbredde = 10mm. Felgbredde er ikke relevant her da dekkskulderen ligger på samme plass uavhengig av hvor bred felgen er. Med dekkskulder mener jeg der dekksiden går over til dekkbanen. Hjørnet på dekket om du vil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder av bilen min med 8,5X19 ET 35 med 235/35 fram og 9,5X19 ET 45 med 265/30 bak. Det er toyo dekk som står på her...

audi` 011.jpg

audi` 009 krymp.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, trodde bildene skulle bli større enn dette for å få frem hvordan felgene/dekkene fyller opp hjulbuen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stig: hvor mye har du senka bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la ikke merke til at det var ET35 det var snakk om. Jeg tenkte bare på at det er god plass innover :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på nøyaktig hvor mye den er senka, men ca 5cm. Alt for lite til at det er justerbart på den! Hehe :) Ville ikke senke mer ettersom alt fungerte uten noen form for subbing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Alt vil se bedre ut enn org. 16" felger.. Men jeg må tenke litt på det.. Har bare ikke lyst å miste den kjørekomforten som er nå...

Nei faktisk ikke. Lavprofil og brede felger med kjempeglippe i skjermene vil trolig se verre ut enn 205/55 16. Man"må" senke bilen med 19 toms hjul, egentlig med 18 tom også men det er i grenseland.

265 med ET35 tror jeg ikke går uten subbing dersom det er et normalt bredt dekk, typ Michelin, Conti, Pirelli, Hankook, Bridgestone.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.