Hvilke produkter skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skal ha en skikkelig runde med bilen nå og er veldig usikker på hvilke produkter jeg skal gå for. Det finnes mange anbefalinger både på VACN og i andre forum men er fremdeles usikker. Tenker i utgangspunktet på Meguiars 3 step serie, virker veldig enkelt og greit, den har fått en del skryt ser jeg men er usikker på resultatet sammenlignet med andre produkter i "forbrukersegmentet". Er ute etter skikkelig wet-look på sølv lakk. Noen som har erfaringer med Meguiars 3 step eller andre Megs produkter for den saks skyld?

Har også sett på en annen variant, Duargloss 101+111+ en eller annen voks oppå dette, kanskje Pinnacle Souveran Paste wax, denne er imidlertid litt dyr syns jeg men kanskje erstattes av Signature Serie II som er noe rimeligere men med bra resultat?

Sistnevnte alternativ er dyrest men gir det best resultat? (wet-look+glassglans?)

Kan alle disse påføres for både hånd og maskin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voks påfører du med en skumpad for hånd.

Disse produktene du nevner har jeg ikke prøvd, så der kan jeg ikke hjelpe deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd Meguairs 3-step så den kan jeg ikek svare på. Det jeg derimot kan svare på er at 111 gir en helt syk wetlook bare i seg selv. :) Kan anbefale denne på det varmeste!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd Meguairs 3-step så den kan jeg ikek svare på. Det jeg derimot kan svare på er at 111 gir en helt syk wetlook bare i seg selv. :) Kan anbefale denne på det varmeste!

OK, kan man feks bruke step 1 + 111 + step 3?? Eller bør same produsent brukes sammen, altså feks 101 + 111 + en voks type ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du 101 + 111 trenger du bare en voks oppå der igjen.. :) 111 legges på rett før voksen, "herdes" helst i 24 timer. :) Hvilken voks du bruker bestemmer du helt selv. Kan gjerne bruke Meg sin.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, Duragloss 111 er altså en sikker vinner...

Men ingen med Meguiars 3 step erfaring her inne da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kenneth.

Jeg har en sølv Touran og her er resultat etter Duragloss 105 lakkrens med Duragloss 111 sealer oppå der, wet indeed ! Det beste er nok holdbarheten til Duragloss produktene, 4 mnd ++++ !

1233523292_resized.jpg

1233523301_resized.jpg

1233523317_resized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kenneth.

Jeg har en sølv Touran og her er resultat etter Duragloss 105 lakkrens med Duragloss 111 sealer oppå der, wet indeed ! Det beste er nok holdbarheten til Duragloss produktene, 4 mnd ++++ !

1233523292_resized.jpg

1233523301_resized.jpg

1233523317_resized.jpg

Heisann

Fabelaktig, bilen ser ny ut...Ikke noe å utsette på den glansen! Dette så bra ut må jeg si.

Bruker du både Duragloss 105 og deretter 111 og det er det? eller voks oppå 111 også? I såfall hvilken voks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

Fabelaktig, bilen ser ny ut...Ikke noe å utsette på den glansen! Dette så bra ut må jeg si.

Bruker du både Duragloss 105 og deretter 111 og det er det? eller voks oppå 111 også? I såfall hvilken voks?

På denne bilen kjørte jeg lakkrens med 105 påført med roterende maskin, sealeren 111 la jeg på for hånd (og du kan legge to lag med en times minutters mellomrom) etterpå og deretter la jeg på Duragloss sin Aquawax som bare er helt fantastisk !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På denne bilen kjørte jeg lakkrens med 105 påført med roterende maskin, sealeren 111 la jeg på for hånd (og du kan legge to lag med en times minutters mellomrom) etterpå og deretter la jeg på Duragloss sin Aquawax som bare er helt fantastisk !

OK

Begge disse skal vel herde min 12 timer? eller mente du at 111 kan påføres nærmest umiddelbart etter 105?

111 skal vel herde 12 timer før voks?

Kan aquawax påføres for hånd også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK

Begge disse skal vel herde min 12 timer? eller mente du at 111 kan påføres nærmest umiddelbart etter 105?

111 skal vel herde 12 timer før voks?

Kan aquawax påføres for hånd også?

111 påføres umiddelbart etter 105, så venter jeg et par timer og legger på AW. Kan godt hende det er noe tidlig etter sealeren, så sikkert best å vente til neste morgen. AW påføres best tørt og kun et spray eller to pr. panel og tørk av med en microfiber klut av GOD kvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legge på 2 lag umiddelbart etter hverandre med 111 er bortkastet bruk av produkt... Lønner seg å la det herde i minimum 12 timer, helst 24 timer... Tar du andre laget etter 24 timer og lar det herde i 24 timer til, totalt 48timer... Da får du en kanon holdbarhet, ihvertfall hvis bilen ikke blir utsatt for fukt eller vann....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legge på 2 lag umiddelbart etter hverandre med 111 er bortkastet bruk av produkt... Lønner seg å la det herde i minimum 12 timer, helst 24 timer... Tar du andre laget etter 24 timer og lar det herde i 24 timer til, totalt 48timer... Da får du en kanon holdbarhet, ihvertfall hvis bilen ikke blir utsatt for fukt eller vann....

X2 - men hva bruker du av everyday voks Bernhard ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Divine...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Divine...

hehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Divine...

Og der ble den diskusjonen avsluttet : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

111 påføres umiddelbart etter 105, så venter jeg et par timer og legger på AW. Kan godt hende det er noe tidlig etter sealeren, så sikkert best å vente til neste morgen. AW påføres best tørt og kun et spray eller to pr. panel og tørk av med en microfiber klut av GOD kvalitet.

Dette fikk jeg lyst til å prøve...

Eneste aberet er ventetiden, jo lenger jo bedre er mantraet her skjønner jeg: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan eventuelt bruke Chemical Guys Ventura Bond og Jetseal 109, herdetid på ca 30 min ved normal temp og luftfuktighet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan eventuelt bruke Chemical Guys Ventura Bond og Jetseal 109, herdetid på ca 30 min ved normal temp og luftfuktighet...

...men like bra som Duragloss? Er jo ekstremt mange produkter å velge blant:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, Duragloss har jeg ikke prøvd, men kan trygt anbefale Jetseal :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mye frem og tilbake har jeg endelig fått produkter i hus. Det ble til slutt disse:

Meguiars ScratchX 2.0 New & Improved Scratch Remover

Duragloss 101

Duragloss 111

Duragloss aquawax

Premium Chenille washmitt

Før jeg gyver løs med disse blir bilen vasket og clayet (Megs clay).

Gleder meg til å gå i gang og er spent på resultatet. Kommer først til å gjøre jobben for hånd og ser hvordan det blir. Maskin er ennå ikke kjøpt men tenker å kjøpe en rimelig roterende og utforske med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mye frem og tilbake har jeg endelig fått produkter i hus. Det ble til slutt disse:

Meguiars ScratchX 2.0 New & Improved Scratch Remover

Duragloss 101

Duragloss 111

Duragloss aquawax

Premium Chenille washmitt

Før jeg gyver løs med disse blir bilen vasket og clayet (Megs clay).

Gleder meg til å gå i gang og er spent på resultatet. Kommer først til å gjøre jobben for hånd og ser hvordan det blir. Maskin er ennå ikke kjøpt men tenker å kjøpe en rimelig roterende og utforske med den.

Da ville jeg heller kjøpt en brukt kvalitetsmaskin. Søk etter det på forumet til f.eks. detailersclub.no eller bilforumet eller her eller noe sånt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å vise litt hva bl.a. Duragloss 105 (renser og beskytter i ett) kan gjøre med en bil.

post-589-1237537731.jpg

post-589-1237537742.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.