#1 Skrevet Mars 15, 2009 Hei folkens! Har i natt montert et 35mm fjærsett fra KW som jeg har kjøpt brukt her på forumet. Etter mye bannskap og slit med å få ut fjærbeina foran kom senkesettet på og jeg var fornøyd! Men når jeg kommer opp i fart virker det som hele bilen er "løs" fra understellet, og vandrer sykt mye på veien. Dette var kl 05.00 i morges, så jeg dro hjem å satset på å finne ut av dette i dag. Så jeg lusket meg tilbake til verkstedet i formiddag. Da hadde det regnet ute og jeg fikk bar asfalt å kjøre på. Da virket det som at det var kun bake den vandret. Når jeg kommer i sving kommer baken etter på en måte. Utrolig ekkelt, og ikke kjørbart på snøføre.. Er det noen som har vært borti noe lignende, eller har noe tips til meg? Har gått over alt av bolter og skruer som jeg hadde løst i går, og alt sitter som det skal.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2009 Sikker på du har fått i de tre 16mm boltene som fester bærearmen foran? Glemmer man å feste disse vil du ha flytene camber justering ikke å anbefale. Evt hvordan er fjærene festet bak? Brukte du gummiforingene fra orginalfjærene på senkefjærene? Hvis ikke kan det tenkes at det er mye feil hjulvinkler ute å går som gir deg sporing osv. Siste utvei, men også en nødvendighet for å ikke spise dekk, er en 4hjuls kontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2009 hatt 4 hjulskontroll?? sikkert en spissingsvinkel foran og bak som er hlt ute av kurs:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2009 joda, alt er på plass foran som sagt, ved kjøring på asfalt virker det som det er kun bak den er rar.. der tok vi bare en jekk under bærearmen midt under bilen, og slapp den sakte ned og bytta fjær. flytta over foringene fra orginalfjærene og satt på senkefjærene før vi jekka bærearmen opp igjen og satt inn bolten.. har sjekka det meste, og alt sitter dønn fast. det skjer heller ingenting hvis man gynger eller rikker på bilen mens den står i ro. kun i fart man merker dette.. får prøve å hive den inn på 4-hjulskontroll i morgen og satse på at de fikser det? merkelig problem.. aldri vært borti noe lignende på noen av de andre bilene jeg har senket :-o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2009 joda, alt er på plass foran som sagt, ved kjøring på asfalt virker det som det er kun bak den er rar.. der tok vi bare en jekk under bærearmen midt under bilen, og slapp den sakte ned og bytta fjær. flytta over foringene fra orginalfjærene og satt på senkefjærene før vi jekka bærearmen opp igjen og satt inn bolten.. har sjekka det meste, og alt sitter dønn fast. det skjer heller ingenting hvis man gynger eller rikker på bilen mens den står i ro. kun i fart man merker dette.. får prøve å hive den inn på 4-hjulskontroll i morgen og satse på at de fikser det? merkelig problem.. aldri vært borti noe lignende på noen av de andre bilene jeg har senket :-o På biler med det chassi så øker den negative camberen endel ved senk (mange andre biler også), noe som på denne fører til økt positiv spissingvinkel "spredning" som igjen fører til det som beskrives som en bil som svømmer på veien og er veldig følsom på rattet. så er nok det som er feilen tipper jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2009 4-hjulskontroll må utføres etter senking. Ikke rart du har "flytende" bil, du har garantert feil spissing, og camber. Få justert opp hjula, så blir det bra skal du se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2009 Pratet med en annen her i byen med senket touran, og han hadde ikke merket noe unormalt etter senking.. Men, håper dere har rett gutter Skal dra til byen tidlig i morgen og satse på at noen kan ta bilen inn samme dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2009 Hei Tor!! jeg har ikke hatt problemer med det du beskriver her,heller ikke med det justerbare jeg har på nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 15, 2009 Der var du og ja Nei, jeg har heller aldri hatt noe liknende problemer før.. Men det virker ganske logisk at hjulvinklene er åt skogen. Vil tro at hvis spissingen er veldig feil, så må jo bilen bli helt rar på veien, og ihvertfall på snø og slaps. La også merke til en del mer dekkstøy bakfra i sta når jeg tok en kjapp tur for å fylle tanken. Håper møller har tid til å ta en kjapp justering i morgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 16, 2009 merket ikke helt det samme som deg.. Men 4hjulskontroll er jo et must! Så kom heller med en tilbakemelding etter dette er utført.. B 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 16, 2009 Joda, da var 4-hjulskontroll utført og bilen ble som en drøm å kjøre! Camber og spissing bak var helt på trynet. Camber foran fikk de ikke justert helt inn, så den er nå på 1°19' på venstre side, og 1°03' på høyre.. Vet ikke hvorfor de ikke fikk justert dette innenfor spec. Dårlige foringer kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 16, 2009 camber er bare justerbar fra side til side på disse bilene, så den skal justeres lik på begge sider, men er ikke alltid det går:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 16, 2009 Joda, da var 4-hjulskontroll utført og bilen ble som en drøm å kjøre! Camber og spissing bak var helt på trynet. Camber foran fikk de ikke justert helt inn, så den er nå på 1°19' på venstre side, og 1°03' på høyre.. Vet ikke hvorfor de ikke fikk justert dette innenfor spec. Dårlige foringer kanskje? montert fjærbeins lagerne riktig da? med pilene i lengderettning? cambern blir på bærtur ellers:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 16, 2009 Hmm.. Du sier noe der. Er sikkert det som er feilen da. Men vet ikke hvor mye 19' og 03' utgjør.. Om den vil spise opp et sett dekk i løpet av et par mnd, eller en sesong? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 16, 2009 Hmm.. Du sier noe der. Er sikkert det som er feilen da. Men vet ikke hvor mye 19' og 03' utgjør.. Om den vil spise opp et sett dekk i løpet av et par mnd, eller en sesong? 19 og 03 er minutter, det er 60 minutter i en grad hellingsvinkel. og det du har der vil kansje kunne gi deg litt mere slitasje på innsiden av dekket med 19.., men det er fortsatt veldig lite det er snakk om her. har du max og min toleransene på din bil på skjemaet? mener golfen har -1.10 som max på negative siden av skalaen så er vel noe ikke så langt unna på din:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 16, 2009 Ah, husker det når du sier det Bra å få frisket litt opp på det man lærte når man gikk VK1 kjøretøy Angitt område foran er -1grad til 0 grader. Så den er 19 minutter utenfor toleransen på venstre side. Det vil nok ikke merkes med det første regner jeg med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 16, 2009 er ikke sååå mye nei:) følg litt med på innsiden av dekkene etterhvert bare:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...