#1 Skrevet Mars 15, 2009 Vrir om nøkkelen , bilen fyre, for deretter å stoppe igjen med ein gong.... Prøve fleire gonga ,samme skjer. Var litt vanskeli å starte tidligare i dag , ville ikkje starte med ein gong , men kom etterkvart. Og nå er det tydlegvis kveld og mørkt for den. Noken tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2009 (endret) Ikke bare et tips, men skal si deg med 99,9% sikkerhet at det er et startsperre-problem. Har hatt samme helvette selv på min 96 gti. Min ble sinnsykt mye bedre av å bytte sluttstykke på tenningslås. Koster ett par 100-lapper den delen. Startsperra slår inn fordi sluttstykket er slitt og da mister sperra signalet fra nøkkelen. - Av med ratt - Koble ifra alt av elektronikk - Av med hendler til blink og visker - Terse/dra av hylse på ratt-aksling, krever "rett" verktøy. Biltema har noe fint her. - Ta ut rattlås/tenningslås - Bytt sluttstykke - Monter alt sammen igjen Mener det er noe sånn. Er en stund siden jeg gjorde dette, så er mulig noe har gått i glemmeboken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2009 Takk Freddy , sjølom d va Fa*n da , skulle liksom begynde å skru audi her, men men får ta meg av golfen først da , får ringe Møller å spørre om ikkje dei har ein del til meg Kan ikkje akkurat drive å gå her uten bil å køyre i , det blir berre feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 16, 2009 (endret) Er ikke store jobben å fikse. Tar max 1 time tipper jeg. Om du har rette verktøy. EDIT; Jeg brukte mye lengre tid, men så hadde jeg heller ikke rette verktøyet. Tiden gikk bort på den foringen/hylsa på rattakslingen. Denne er det noe tynt gods i, så en får ikke ordentlig "tak" på den med en vanlig ters. I etterkant så har jeg kjøpt verktøy til denne jobben. Jeg kjøpte disse 2, men biltema's lageravtrekker (20-352) hører egentlig til den avtrekkerskiva (øverste bilde) og EDIT 2; Bilde av biltema's lageravtrekker som hører til skiva. Dette ser ut til å være fint verktøy til denne jobben, da en får klemt avtrekkerskiva godt til rundt hylsa uten at ting glipper. Som sagt, så var det ikke sånn jeg gjorde det, men så ødela jeg hylsa også da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...