Sommer dekk til Passat 3c?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg sommerdekk og felger til min Passat 3c stasjonsvogn. Gidder ikke bruke så alt for mye penger. Kn huske jeg var inne på sharif sin side og han hadde noen billige felgpakker, men kan ikke finne siden igjen. http://www.sharif.no funker ikke, kommer inn på siden men ikke videre når jeg trykker på supertilbud osv, er det en annen adresse han har nå?

Lurte også på hvilken størelse dere anbefaler på denne bilen, har tenkt på 18" eller 19" men frykter dette går veldig ut over kjørekomforten, noen som har erfaringer med det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte selv felger til min her en dag. Gikk for 19", men har litt lyst på 20" Hjulbuene svelger unna på de bilene. Kjørekomforten synst jeg er helt ypperlig men no er jeg vant med å kjøre griselav toergolf da :) Men tror 19" er en grei størrelse. Senk må selfølgelig til så det ikke ser helt johann ut...

mvh.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte kanskje på om jeg bare skulle gå for 18" (kanskje 17"). Men hvilken bredde er greit f.eks 225x40x18?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle kjøpe meg sommerdekk og felger til min Passat 3c stasjonsvogn. Gidder ikke bruke så alt for mye penger. Kn huske jeg var inne på sharif sin side og han hadde noen billige felgpakker, men kan ikke finne siden igjen. http://www.sharif.no funker ikke, kommer inn på siden men ikke videre når jeg trykker på supertilbud osv, er det en annen adresse han har nå?

Lurte også på hvilken størelse dere anbefaler på denne bilen, har tenkt på 18" eller 19" men frykter dette går veldig ut over kjørekomforten, noen som har erfaringer med det?

 

8,5x19 ET40-45 med 235/35 19 er en fin komb. mellom utseende og komfort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra 16/17" og opp til 19" er det forskjell på komfort. Har kjørt 17", 18", 19" og 20" på Passat 3C og min erfaring er at forskjellen fra 18" og oppover er mindre enn man skulle tro. Er liten forskjell fra 18" til 19" og tilsvarende liten forskjell fra 19" til 20".

 

Dimensjonen Runar nevner er helt gull.

 

Du kan jo se i denne tråden og la deg inspirere eller skremme.. : smil :

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=124941&highlight=barracuda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra 16/17" og opp til 19" er det forskjell på komfort. Har kjørt 17", 18", 19" og 20" på Passat 3C og min erfaring er at forskjellen fra 18" og oppover er mindre enn man skulle tro. Er liten forskjell fra 18" til 19" og tilsvarende liten forskjell fra 19" til 20".

 

Dimensjonen Runar nevner er helt gull.

 

Du kan jo se i denne tråden og la deg inspirere eller skremme.. : smil :

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=124941&highlight=barracuda

 

Tar opp denne tråden litt igjen, det er da godt dokumentert ca hvor plass det er utover i hjulbuen på Passat 3C, men noen som vet hva som bytter innover? 9x19 ET52, går det klar av fjærbenet foran? Og kan det butte i noe bak også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ha felga så langt inn? ville ikke hatt større enn ET42 å ikke mindre enn ET35. har 20" med ET35 på min 3C stasjonsvogn å den fyller hjulbua perfekt å subber ikke. enda vertfall.. får se når senk kommer på.. har 225/30-20 på min.. helt kurrant stivt mn om du ikke skal senke så går gjerne for 235 eller 245. litt mere gummi da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternative dimensjoner:

 

235/45/17

235/40/18

245/35/19

235/35/20

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ha felga så langt inn? ville ikke hatt større enn ET42 å ikke mindre enn ET35. har 20" med ET35 på min 3C stasjonsvogn å den fyller hjulbua perfekt å subber ikke. enda vertfall.. får se når senk kommer på.. har 225/30-20 på min.. helt kurrant stivt mn om du ikke skal senke så går gjerne for 235 eller 245. litt mere gummi da..

 

Fordi felgene er 9x19 ET52 og synes ikke det er pent med felg helt uti hjulbuen uten justerbart senkesett fordi glippa i skjermen blir for tydelig og felgen ser mindre ut.

 

Ettersom jeg har hørt fra sikre kilder subber 8x18 ET41 med 235/40 18 og 9x20 ET45 med 235/30 20 litt bak på Passat 3C og da tolker jeg det dithen at man burde holde seg på minst ET45 i hvertfall hvis man skal ha 235 dekk. 225/30 er sikkert fint som styling-dimensjon, men mht at bilen er levert på 235/40 18 og 225/30 ikke har riktig LI så ville jeg ikke satt det på en bil uten justerbart.

 

Ville heller ikke satt 245/35 19 på bilen utfra det som jeg nevner med subbproblemer allerede med 235 og 235/30 20 skal det evt. være som alternativ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.