Anbefalte innlegg

Hei! jeg har lyst til å prøve å sette på tiptronic styring på min 1995 Audi A8 2.8. nå er det bare 4trinnsautomat med girkassa kode cmn. jeg lurer på om noen har hørt om det går ann å bytte girspaken og lodde ledninger inn på hjernen slik at man får dette til å fungere?

http://www.audipages.com/Tech_Articles/auto_transmission/97tiptronicupgrade.html

her har de gjort dette, men det er jo e 5trinns fra 97. hvor finner man et elektronikk kart over hjernen på automatstyringen`?

Kommer til å bli et interessant prosjekt;)

Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som forklares der er å montere spaken på en bil som allerede har "riktig" girkasse, altså 5-trinns. Jeg tror det vil være nesten umulig å få det til på den kassen du har, da elektronikken til din kasse ikke har noen som helst mulighet for slik styring, og i tillegg er det ikke noen mekanisk mulighet heller. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den girkassen som sitter i din A8 er jo samme automatkasse som Audi V8 hadde, ZF4HP24A, dog med annen styring slik at den fungerer adaptivt. Ellers er den helt lik :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser egentlig ikke noe poeng i å gjøre dette. Tiptronic-funksjonen er jo helt ubrukelig til annet enn på en enkel måte å "låse" kassa i et gir i oppover eller nedoverbakker. Til å gire manuelt med funker det ikke. Jeg ser på tiptronic som en marketing-hype.

Ja, jeg har tiptronic i bilen, og har prøvd denne på alt fra isbane til asfaltbane til køkjøring til og fra jobb. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey... du har vel rett.. kanskje ombygging til manuell da? er det vanskelig på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.