#1 Skrevet Mars 16, 2009 Hei! jeg har lyst til å prøve å sette på tiptronic styring på min 1995 Audi A8 2.8. nå er det bare 4trinnsautomat med girkassa kode cmn. jeg lurer på om noen har hørt om det går ann å bytte girspaken og lodde ledninger inn på hjernen slik at man får dette til å fungere? http://www.audipages.com/Tech_Articles/auto_transmission/97tiptronicupgrade.html her har de gjort dette, men det er jo e 5trinns fra 97. hvor finner man et elektronikk kart over hjernen på automatstyringen`? Kommer til å bli et interessant prosjekt;) Takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2009 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2009 Det som forklares der er å montere spaken på en bil som allerede har "riktig" girkasse, altså 5-trinns. Jeg tror det vil være nesten umulig å få det til på den kassen du har, da elektronikken til din kasse ikke har noen som helst mulighet for slik styring, og i tillegg er det ikke noen mekanisk mulighet heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2009 Den girkassen som sitter i din A8 er jo samme automatkasse som Audi V8 hadde, ZF4HP24A, dog med annen styring slik at den fungerer adaptivt. Ellers er den helt lik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2009 Ser egentlig ikke noe poeng i å gjøre dette. Tiptronic-funksjonen er jo helt ubrukelig til annet enn på en enkel måte å "låse" kassa i et gir i oppover eller nedoverbakker. Til å gire manuelt med funker det ikke. Jeg ser på tiptronic som en marketing-hype. Ja, jeg har tiptronic i bilen, og har prøvd denne på alt fra isbane til asfaltbane til køkjøring til og fra jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2009 okey... du har vel rett.. kanskje ombygging til manuell da? er det vanskelig på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...