S4 LED baklykter på A4 B8

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet at det er flere som har lyst på S4 LED baklykter. Er det noen som har klart å montere de? Altså få lyktene til å virke? Det er jo plug&play å få de på plass men hele den prosessen å få de til å virke er noe helt annet..

En kamerat av meg har nettopp fått nye bilen sin - A4 B8 3.0TDI Quattro. Som første person i landet bestilte han bilen med S4 baklykter. Men Audi har ikke klart å montere de så lyktene kom med bilen men i bagasjeromet :)

Noen som vet eller kjenner til noen som har klart det??

Jeg har bestilt meg de lyktene i utlandet (4500kr komplett) men det blir jo så kjedelig å ha som pynt i garasjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du sender en mail til andreas.skotner(a)vwaudi-club.no så kan han sikkert forklare deg, eller om du får han til å svare her.

Det er ikke så enkelt som det høres ut, det må byttes en eller annen boks for å få dette til å fungere:)

Hvor bestillte du i fra til din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du sender en mail til andreas.skotner(a)vwaudi-club.no så kan han sikkert forklare deg, eller om du får han til å svare her.

Det er ikke så enkelt som det høres ut, det må byttes en eller annen boks for å få dette til å fungere:)

Hvor bestillte du i fra til din?

Jeg har "oppskriften" og vet så ca :) hva som skal gjøres men vet ikke om noen som har klart det..

Bestillte i fra Audi Polen :) Tror at med veldig gode rabatter hos Møller kan man få de lyktene for ca 6000kr, altså komplett 4 deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT!

Er du god i polsk el?

Skjønte ikke så mye!!Hehe!

Joern

Hehe, jeg er ganske god i polsk ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner du har oppskriften, men jeg kan godt skrive den her for videre referanse hvis noen lurer.

Pr skrivende stund finnes det ingen 100% løsning, men man får det til å fungere. Først og fremst trenger man riktignok lampene, så må man ha nye tilkoblinger for ledningene da disse er forskjellig. Disse kan man enten kjøpe løst og lage kabelnett selv, ellers så kan Kufatec levere ferdige overganger. Men dette er bare den enkle jobben.

I tillegg må man bytte BCM-modulen i bilen til BCM2. Den nye modulen må være av versjon sw.0256 eller nyere og har delenummer 8K0 907 064 BQ. Dette er forsåvidt greit. BCM-modulen inneholder funksjonene for startautorisasjon (adresse 05) og central electric delen (adresse 46). Ulempen her at man MÅ benytte VAS her for å konfigurere BCM2-modulen til bilen din, noe VAG-COM ikke klarer. Man benytter SVM-funksjonen i VAS som er den delen hvor man sammenligner hardware-status på bilen med alle ECU'ene. Her setter man altså opp BCM2-modulen mot den bilen den står i. Først da vil lampene tenne og fungere.

Hos den lokale forhandleren er jo dette forsåvidt en smal sak, bare pass på at du får en fagtekniker som kan VAS ordentlig. Ulempen og problemet er at det ikke finnes noe SVM kode for denne ombyggingen. Frem til fabrikken får en løsning på dette så vil jobben man gjør i VAS for å tilpasse BCM2-modulen bli borte hver gang man kobler til diagnose.

Så altså mulig og her er oppskriften. Når fabrikken lanserer LED på A4 så vil dette nok fungere bedre da det blir lagt inn SVM kode i VAS for ombyggingen. Kan være nye A4 AllRoad sin SVM-kode allerede fungerer uten at jeg har fått sjekket dette nærmere. Dog tror jeg nok man må ha eksakt samme modell som ved alt annet i VAS.

Uansett lykke til med all jobb og har noen oppdateringer utover dette setter jeg pris på mer info :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.