Hva betyr dette varsellyset?

Anbefalte innlegg

Er på sjøen nå og damen sier at det har begynt å blinke en gul lampe nedert til venstre i dasjbordet,det er bilde av en bil og en nøkkel og det står ikke noe om det i instruksjonsboka sier hun.

Noen som kan si meg hva dette betyr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på sjøen nå og damen sier at det har begynt å blinke en gul lampe nedert til venstre i dasjbordet,det er bilde av en bil og en nøkkel og det står ikke noe om det i instruksjonsboka sier hun.

Noen som kan si meg hva dette betyr?

hørtes ut som startsperre symbol.

blir det borte rett etter oppstart?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var det jeg tengte,mener hun sa det blinker imens hun kjører men det er ikke alltid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre ideer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre ideer?

Er startsperre symbolet (som regel at den ikke klarer å lese nøkkelen)

Sitter en lesespole på tenningslåsen som leser av kode fra chip`en i nøkkelen.

Dersom en av de to svikter så vil symbolet komme.... jeg antar da at din bil ikke har original "chip" i motorstyringen ellers så vil bilen ikke starte når dette symbolet kommer ;)

Må bytte nøkkel eller tenningslås da lesespolen dersom den er defekt ikke leveres som løs del

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er startsperre symbolet (som regel at den ikke klarer å lese nøkkelen)

Sitter en lesespole på tenningslåsen som leser av kode fra chip`en i nøkkelen.

Dersom en av de to svikter så vil symbolet komme.... jeg antar da at din bil ikke har original "chip" i motorstyringen ellers så vil bilen ikke starte når dette symbolet kommer ;)

Må bytte nøkkel eller tenningslås da lesespolen dersom den er defekt ikke leveres som løs del

Nei har ikke orginal chip nei, men bilen går og har ikke noe problemer med det. Men er det forde jeg har uorginal chip og startsperren er utkoblet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja som rudi sier så er start sperren fjernet med chip så bilen vil gå selv om dette tegnet lyser. Så annet enn iritasjonen over at det tegnet lyser har det ingen betydning for deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta ut pæra ;)

Ja kommer det permanent så gjør jeg det ja, men det rare er et det kommer bare av og til. Men det er vell dette som er grunnen. Takk for hjelpa: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det synes eg var skremmende at nokon chip levrandører fjærner startsperre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det synes eg var skremmende at nokon chip levrandører fjærner startsperre.

De fleste gjør vel det på disse "gamle" bilene... er kun gen 1 starsperre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfart avkortning i forsikring ved tyveri fordi bilen hadde chip med fjernet startsperre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke de finner ut sånt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.