tikke lyd i 1.8 t motor ( aeb)

Anbefalte innlegg

hallo. lurer på om noen her har vert borti ein tikke lyd i motoren. lyden kjem når motoren er varm og står rolig på tomgang.. da tikker de i ventilløfterne. vis eg da kjører ein runde, ca 5 min så er lyden borte igjen. men vis en står i ca 15 min på tomgang så kjem lyden tilbake...:confused: har bytta alle ventiløfterne nå og rensa heile olje systemet + sil i bunnpanna. har ca 1,7 bar olje trykk på tomgang. er dette for lite på tomgang på 1.8t (AEB)??? noen som har vert borti lignende?? takker for all den hjelp e kan få..: rock : er rimelig lei av å forske meir på lyden... : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv en olje med litt høyere viskositet, så forsvinner den nok...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ka olje bruka du no , og ka olje har du brukt ?

Er der nok olje på ? : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tikker litt her også:P å noen har fortalt meg at det kanskje går ann å helle litt 2 taks olje i bensin tanken for da ble ventilene smørt, men jeg hvet ikke:P hehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ka olje bruka du no , og ka olje har du brukt ?

Er der nok olje på ? : rolleyes

har prøvd mye slags olje. dyr olje.. bruker long life olje.. ja er akkurat på full..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det fra motor 100% sikkert eller er det kanskje en kull filter som kommer og tikker når den sjølv vil. Har slitt litt med det da jeg hadde en aeb før. Men det viste seg at tikkinga komm fra den lille dingesn som er festet på luftfilter boksen. Bare tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv ein ikkje longlife olje.

Eg brukar Castrol sin, er vel 0-40 såvidt eg huska , ingen problem med tikking då sålenge der er nok olje:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det så jeg også, eller hørte på min her, at det kom tikke lyd fra en sånn liten boks, hva kan man gjøre for å få bort det??=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det fra motor 100% sikkert eller er det kanskje en kull filter som kommer og tikker når den sjølv vil. Har slitt litt med det da jeg hadde en aeb før. Men det viste seg at tikkinga komm fra den lille dingesn som er festet på luftfilter boksen. Bare tips.

ja har den lyden å fra den lille dingsen å men er fra ventillyfterene. 90% sikker. skal den å lage høy tikke lyd? er de normalt...? den lille dingsen altså.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tikket ganske høyt hvertfall, men hvet ikke om det skal være sånn:S

litt rart at den skal tikke så mye synes jeg da men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallo. lurer på om noen her har vert borti ein tikke lyd i motoren. lyden kjem når motoren er varm og står rolig på tomgang.. da tikker de i ventilløfterne. vis eg da kjører ein runde, ca 5 min så er lyden borte igjen. men vis en står i ca 15 min på tomgang så kjem lyden tilbake...:confused: har bytta alle ventiløfterne nå og rensa heile olje systemet + sil i bunnpanna. har ca 1,7 bar olje trykk på tomgang. er dette for lite på tomgang på 1.8t (AEB)??? noen som har vert borti lignende?? takker for all den hjelp e kan få..: rock : er rimelig lei av å forske meir på lyden... : bh :

hvis du tar et skrujern av type flat og stort..

så kan du egentlig lytte deg fram til tikkinga.. du kan jo begynne med ventildekslet... sett skrujernet ned og sett andre delen i øret...

kan tenkes at taktventil/magnetventil lager en del lyd... gjør det på min bil A 100..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den boksen som tikker er til tankluftinga. den kan du koble ut en liten stund for enklere å høre hvor tikkingen egentlig kommer fra. Du har ikke bare litt slakk i kjedet mellom kammene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den boksen som tikker er til tankluftinga. den kan du koble ut en liten stund for enklere å høre hvor tikkingen egentlig kommer fra. Du har ikke bare litt slakk i kjedet mellom kammene?

ja kan vere mulig dæ.. men da er sikkert strammeren dårlig å da som ikkje greier å holde på press på kjede?? men hørest de ut som ventiltikking da?? hørest 100% slik ut.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk over til Castrol Magnatec 5-40 og da sluttet min 1,8T og tikke (apu)

Vil tro det kan hjelpe deg også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk over til Castrol Magnatec 5-40 og da sluttet min 1,8T og tikke (apu)

Vil tro det kan hjelpe deg også :)

ok.. hvor er denne oljen å få kjøpt? : rock : og er de noen som har hatt erfaringer med å bruke uorginale filter, feks: fram og fått problemer??:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøper den på Torshov Bilrekvisita, men jeg vet ikke hva du har i nærheten av deg...

Orginalt oljefilter er så billig, så jeg bruker ikke noe annet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøper den på Torshov Bilrekvisita, men jeg vet ikke hva du har i nærheten av deg...

Orginalt oljefilter er så billig, så jeg bruker ikke noe annet ;)

hallo. nå har eg fått tak i orginal filter og castrol magnatec 5W-40 c3 olje.. skal skifte nå om litt:):) plir svææært vis den roer seg..:) takk for hjelpen så langt..: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tikker den fortsatt? har samme problem og kjører på samme olje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.