dekk på 4 motion/quattro ulike dim.-

Anbefalte innlegg

Kan man kjøre denne dim 235/40-18foran 265/35-18bak (felgbredden er like på alle 4) på passat 3bg tdi 4 motion? Eller blir det helt feil i folhold til 4wd systemet? Grunnen til spørsmålet er at jeg ser på brukte felger med nye dekk på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette blir 0,39% forskjell i rulleomkrets, det burde vel funke fint eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på du :) Det blir det samme som en sving.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,39% funker fint, jeg hadde 0.6% om jeg ikke husker feil på gamle s3`n min. går knall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,39% funker fint, jeg hadde 0.6% om jeg ikke husker feil på gamle s3`n min. går knall:)

 

S3 har vel Haldex 4wd, der er det ikke nøye såvidt jeg har forstått ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke haldex på denne, men Torsen og 50/50 fordeling hele tiden, vil da 0,39% avvik by på problemer da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte meg, men er litt usikker på om 0,39 er ubetydelig eller ikkei denne sammenhengen, det får nesten noen andre svare på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke Haldex på Passat 4 motion da...... Leste noe om 100% forhjuldrift, mens bakhjulene slo inn ved 1/8 sek ved snev av spinning... Eller er jeg på jordet nå:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke Haldex på Passat 4 motion da...... Leste noe om 100% forhjuldrift, mens bakhjulene slo inn ved 1/8 sek ved snev av spinning... Eller er jeg på jordet nå:P

 

Du er helt på JORDET ja!: eek : Ser du har lik bil selv, har du ikke peiling på hva du har Mann??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell Haldex på nyeste passat eller noe sann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:P Da har jeg dratt meg opp på veien igjen: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk at garantien ryker hvis du har ulike rulleomkrets... hvis det er bil innenfor garanti da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan svare 100% på om 0,39% forskjell på rulleomkretsen har noe å si på en passat dti 4 motion 3bg 2001 mod med TORSEN diff...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal da ikke være noe problem dette. MANGE som har mye breiere dekk bak enn forran på passat 4 motion. Men har man 18" forran må man vel også ha dette bak tror jeg, men bredde på felg og dekk tror jeg det er litt spillerom for. Selv kjører jeg på 10x18 bak og 8.5x18 forran på min 3bg 4 motion.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.