Anbefalte innlegg

hvilken dekk dim passer på 90mod jetta med 17"felg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 17" på en jetta jeg hadde for noen år siden, den var skodd med 205/40-17. Mer ekstreme alternativer er 185/35-17 eller 165/35-17. Er faktisk litt usikker på om det finnes noe imellom.

Fant ikke noe kalkulator for å regne ut rulleomkrets/høyde i farta, men mener å huske at 205/40-17 har ca 4-5% større rulleomkrets enn original dimmensjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bryr meg egentli lite om det er innenfor 5% regelen eller ikke jeg bare lurte på hva som får plass i hjulbuen uten at det subber så takk for svar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

205.40-17 er vel et sikkert valg ja;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bryr meg egentli lite om det er innenfor 5% regelen eller ikke jeg bare lurte på hva som får plass i hjulbuen uten at det subber så takk for svar ;)

Hvorvidt det vil subbe er jo avhengi av mer enn dekkdimensjon. Felgens bredde, innpress og hvor mye bilen er senket er vesentlig. På min bil hadde jeg 7x17" et40 (mener jeg det var). Hadde 9mm spacer bak, bilen var senket 40mm. Subbet aldri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 195/40x17..?

Det har jeg, på en Audi. Fint, lavt og lite dekk..: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki takker for svar. jeg hadde tenkt 7x17 eller 8x17 et35 og 205/40 dekk. bilen er 40mm senket framme og orginal bak. hva passer best?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.