Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en '94 RS2 som jeg driver og fikser litt på. Har et spørsmål som jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med. Av og til når jeg starter bilen lyser det røde varselslyset for bremsene, men går vekk etter at jeg har kjørt et par hundre meter. Har ingen andre problemer med bremsene, de virker alltid som de skal. Alt i orden med klosser, skiver o.l.

Lurte på om det kunne ha noe med hydraulikkpumpen å gjøre? Skjer aldrig når bilen er varm.... Noen som har en god ide om hva det kan være? På forhånd takk!

 

Mvh

 

Morten V

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med høy grad av sannsynlighet så har du en lekkasje i forbindelsen med trykkakkumulatoren din. Sjekk også servovæskenivået ditt for å utelukke denne som syndern.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset! Servovæskenivået er sjekket, ok. Hvor ligger så denne trykkakkumulatoren og hvordan ser den ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset! Servovæskenivået er sjekket, ok. Hvor ligger så denne trykkakkumulatoren og hvordan ser den ut?

 

Denne ser ut som en grønn "tegneseriebombe" hvis det hjelper deg noe, skal ligge på venstre side fremme bak fangeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Kan ikke huske å ha sett noe sånt, men har en svart plastikk-beholder som ser ut som en klumpete bademadrass (!?!) bak den venstre fremskjermen. Må sjekke nærmere etter arbeid i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Bademadrassen" er nok vakumtanken.

Hvis du følger alle slangene i servo/bremsesystemet finner du bomba (Trykkakkumulatoren). sitter ofte under venstre rammevange. Kan også være svart og av metall.

Ikke spør om prisen på ny slik hos møller om du har dårlig hjerte. : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, stiv pris med andre ord! Jeg fikk ikke sjekket i dag, plikt-besøk hos familie. Får ta meg en runde til helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.