#1 Skrevet Mars 18, 2009 Hei! Litt usikker på om dette er rett avdeling, men vi kjører på. Noen som har noen meninger i forhold til V-Maxx coilovers mot AP coilovers. Dette er begge rimeliger justerbare senkesett. Planen er at de skal på en A4 B7 1.8TQ avant. http://www.v-maxx.no/WS/index.php?main_page=product_info&cPath=1_3_14_15&products_id=393 http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=10537&xSec=432 Er veldig klar over at det finnes bedre alternativer slik som H&R og KW osv osv, men disse er i en annen prisklasse. Disse settene får man for under 5K. E 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2009 Hva med FK? Finnes noen rimelige sett fra de. Hør med Håkon Sandberg, jeg kjøpte nettopp av ham for bare noen dager siden:) Sitter bare spent og venter på hentelappen som kommer i posten om 1,5uke:) Etter hva jeg har hørt så skal FK være en del bedre enn V-Maxx i alle fall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2009 Både Håkon Sandberg og Tom Are Andresen selger disse settene , så bare å sende en pm til en av de så får du sikkert en fin pris og litt info om hva som lønner seg å velge osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2009 Jeg hadde VMAXX på Golfen jeg hadde tidligere. Det er hardt, men det fungerer. Satt egentlig i samma posisjon som deg for noen uker siden, men bestemte meg for å legge litt mer i det og sitter nå med en hentelapp i hånda på et FK Highsport og venter på at klokka skal bli 15.45. Så får vi se om jeg blir fornøyd og om det var verdt de ekstra lappene (selv om montering ikke blir den første tiden). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2009 ^^ Ja FK har og en del forskjellige sett. Litt dyrere er de nok slik jeg har forstått. Ingen som har erfaring med AP. Skal visstnok produseres på KWs fabrikk i Germany. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2009 Har ett AP sett (justerbart) som ligger klar til Golf Varianten. Har sett på diverse tyske forum at de anbefaler det over de billigste (V-Maxx, Ta Technix, Jamex, GT-Cupline osv). Har kjørt med vanlig senkesett fra AP før og det var MYE bedre enn Jamex dritten som sto på den bilen når jeg kjøpte den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2009 V-maxen på 4eren min ga seg etter ca 40 000 km. defekte dempere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2009 (endret) Kan anbefale v-maxx på det sterkeste, gir meget godt veigrep på jevn og ujevn vei, noe det er mye av der jeg bor på nesodden. de har 2 års garanti. de som lager det er en fabrikk som tidigere lagde et mye mere annerkjent merke med dobble prisen... Å det at de har valgt å trekke seg fra det for å lage sitt eget merke istede, betyr ikke at de har glemt hvordan det skal lages:) de er blitt veldig populære i usa noe jeg tviler på at de hadde blitt om de var dårlige. v-maxx vant også en stor test mot flere andre coilover sett hvor helheten, i alt fra tilpassing for montering, kjøreegenskaper og pris ble sett på, hvor de vant med komentaren absolut mest for pengene:) testen var av et engelsk bilblad, bilen var en golf 4. og vesentlig dyrere sett om eibach var med.. de er absolut værdt pengene.. ble selv tipset om at v-maxx ikke var noe dårligere... heller bedre enn FK sitt billigste, da det faktisk er galvanisert... og det av en om forhandler begge merker:) det er stivt med en demper/fjær oppsetting som er stram men veldig godt tilpasset til hverandre. gir veldig sportslige kjøreegenskaper som er forutsigbare. tuv papirene kommer på tysk og engelsk noe som gjør godkjenning til en lek:) har selv kjørt ca 6000km på mitt sett på golf v nå og strålende fornøyd... det med at demperne var deffekte etter 40000km er da ikke noe som bør være noe rart.. ulyder i dempere og knekkte fjører er ikke noe ukjennt fenomen på KW heller, selv med 3 dobbel pris:) en demper som er stramt satt opp vil uansett ha en vesentlig kortere levetid enn en standard soft demper, da de jobber med myyye høyre belastninger hele tide... Anbefaler v-maxx i allefall jeg:) strålende fornøyd! hadde forresten ap på en bmw e36 jeg hadde (nytt sett som jeg satt på) og sålangt så er jeg bedre fornøyd med v-maxx settet.. bmw`n ble aktivt brukt på banetreff så det settet ble godt utprøvd. litt slapp returdemping syntes jeg på den bilen i allefall og fjærene sank sammen endel over 2 år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2009 Kan anbefale v-maxx på det sterkeste, gir meget godt veigrep på jevn og ujevn vei, noe det er mye av der jeg bor på nesodden. de har 2 års garanti. de som lager det er en fabrikk som tidigere lagde et mye mere annerkjent merke med dobble prisen... Å det at de har valgt å trekke seg fra det for å lage sitt eget merke istede, betyr ikke at de har glemt hvordan det skal lages:) de er blitt veldig populære i usa noe jeg tviler på at de hadde blitt om de var dårlige. v-maxx vant også en stor test mot flere andre coilover sett hvor helheten, i alt fra tilpassing for montering, kjøreegenskaper og pris ble sett på, hvor de vant med komentaren absolut mest for pengene:) testen var av et engelsk bilblad, bilen var en golf 4. og vesentlig dyrere sett om eibach var med.. de er absolut værdt pengene.. ble selv tipset om at v-maxx ikke var noe dårligere... heller bedre enn FK sitt billigste, da det faktisk er galvanisert... og det av en om forhandler begge merker:) det er stivt med en demper/fjær oppsetting som er stram men veldig godt tilpasset til hverandre. gir veldig sportslige kjøreegenskaper som er forutsigbare. tuv papirene kommer på tysk og engelsk noe som gjør godkjenning til en lek:) har selv kjørt ca 6000km på mitt sett på golf v nå og strålende fornøyd... det med at demperne var deffekte etter 40000km er da ikke noe som bør være noe rart.. ulyder i dempere og knekkte fjører er ikke noe ukjennt fenomen på KW heller, selv med 3 dobbel pris:) en demper som er stramt satt opp vil uansett ha en vesentlig kortere levetid enn en standard soft demper, da de jobber med myyye høyre belastninger hele tide... Anbefaler v-maxx i allefall jeg:) strålende fornøyd! Hvordan vil du sammenligne V-MAXX settet og kjøre med,i mot en A4 B6 etc med S-Line understell,Stian? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 18, 2009 Hvordan vil du sammenligne V-MAXX settet og kjøre med,i mot en A4 B6 etc med S-Line understell,Stian? S-line understellet på b6 virker lite avstemt i forhold med med stiv kompresjons demping noe som gir en stumpete adferd i lav hastighet men fjærer som ikke er satt opp stivt nok ei heller returdemping som er stiv nok, som igjen fører til (i mine øyne) en litt duvete bil i høyre hastigheter, mye mere enn hva første inntrykket er ved kjøring i lavere hastigheter. v-maxx settet har jeg ikk eprøvd på nevnte bil, men erfaringen sålangt med endel aktiv kjøring med settet på golfen er at dempere og fjærer er mye mere samstemt satt opp også i høyre hastighet= null duving i lange dumper i høyre hastighet, kun en kompresjon så setter bilen seg fint i motsettning til s-line som ikke setter seg helt i samme dumper. ja det er stiver enn s-line understellet, men på en bra måte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 18, 2009 S-line understellet på b6 virker lite avstemt i forhold med med stiv kompresjons demping noe som gir en stumpete adferd i lav hastighet men fjærer som ikke er satt opp stivt nok ei heller returdemping som er stiv nok, som igjen fører til (i mine øyne) en litt duvete bil i høyre hastigheter, mye mere enn hva første inntrykket er ved kjøring i lavere hastigheter. v-maxx settet har jeg ikk eprøvd på nevnte bil, men erfaringen sålangt med endel aktiv kjøring med settet på golfen er at dempere og fjærer er mye mere samstemt satt opp også i høyre hastighet= null duving i lange dumper i høyre hastighet, kun en kompresjon så setter bilen seg fint i motsettning til s-line som ikke setter seg helt i samme dumper. ja det er stiver enn s-line understellet, men på en bra måte! Hehe,da fikk jeg svar på mitt spm. Takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 18, 2009 Hehe,da fikk jeg svar på mitt spm. Takk! bare hyggelig, det er i allefall min erfaring. sier på ingen måte at det ikke finnes bedre sett enn v-maxx... men at det gir mest og ikke minst MYE for pengene er ingen tvil om:) + det senker stortsett inntil 120mm.. det burde holde for de fleste;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 19, 2009 (endret) bare hyggelig, det er i allefall min erfaring. sier på ingen måte at det ikke finnes bedre sett enn v-maxx... men at det gir mest og ikke minst MYE for pengene er ingen tvil om:) + det senker stortsett inntil 120mm.. det burde holde for de fleste;) Og Vmaxx er akkurat det samme som TA-technix, JOM etc... Så lærte du noe nytt i dag også. Mye rart her, det skal jo ikke akkurat mye til å få bedre fjærer enn Jamex. Vi som har prøvd det vet jo hvor bra de er... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 19, 2009 Takker for meget utfyllende svar Stian! Snakket med V-maxx Norge og de sier de ikke produserer justerbart til A4 B7............Trodde det var samme kittene til B6 og B7? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 19, 2009 Og Vmaxx er akkurat det samme som TA-technix, JOM etc... Så lærte du noe nytt i dag også.Mye rart her, det skal jo ikke akkurat mye til å få bedre fjærer enn Jamex. Vi som har prøvd det vet jo hvor bra de er... Jamex er selvjusterende fjærer, men de justerer bare nedover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 19, 2009 ... det med at demperne var deffekte etter 40000km er da ikke noe som bør være noe rart.. ulyder i dempere og knekkte fjører er ikke noe ukjennt fenomen på KW heller, selv med 3 dobbel pris:) Har hatt KW på min Polo G40 i over 10 år nå uten noe problemer, tviler på at noen av billigsettene hadde holdt så lenge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 19, 2009 Har hatt KW på min Polo G40 i over 10 år nå uten noe problemer, tviler på at noen av billigsettene hadde holdt så lenge Vel, så har jo den bilen stått i snart 10 år også så da er det jo klart det ikke blir slitt... Skal ikke undervurderer dagens billigsett, de er endel bedre enn feks Formel Kakke som var sin tids rimelige varianter. Alt kommer an på vedlikehold, er man nøye med å holde ting rent så holder det også lengre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 19, 2009 Har hatt KW på min Polo G40 i over 10 år nå uten noe problemer, tviler på at noen av billigsettene hadde holdt så lenge nå har jeg vært borti kw på tyngre biler enn din polo riktignok som har fått ulyd i demperne etter 15000km... så det er nok endel faktorer som spiller inn her.. hvor mye veier polon din? 6-700kg? en golf v tdi veier over 1400kg.. klart de får kjørt seg mere når det er så mye mere vekt som er i bevegelse;) som Håkon sier.. alt har med hvordan man behandler det... null problem å drepe et sett med dempere på 2000km om man vil det... poenget mitt var generelt at forventet levetid kan man senke med stivheten på demperne somregel.. tenk en dønn stiv demper som sitter på en ny a6 4f quattro feks på 1900kg... rimelig stressende belastninger for denne demperensom skal bremse massebevegelsen opp og ned på en slik vekt.. å jo stivere de er jo mere blir de belastet. ergo de slites fortere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 19, 2009 Takker for meget utfyllende svar Stian! Snakket med V-maxx Norge og de sier de ikke produserer justerbart til A4 B7............Trodde det var samme kittene til B6 og B7? NP:) Bare min personlige mening.har vel kansje noe med TüV godkjenneingene kansje: klø : Husker ikke om det er noe forskjell fysisk på de to sånn sett at det ikke ville passet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 19, 2009 (endret) Og Vmaxx er akkurat det samme som TA-technix, JOM etc... Så lærte du noe nytt i dag også.Mye rart her, det skal jo ikke akkurat mye til å få bedre fjærer enn Jamex. Vi som har prøvd det vet jo hvor bra de er... Ok:) er veldig fornøyd med mitt i allefall. ligger ikke noe dårligere på veien enn gule koni med eibach fjærer som jeg hadde på den forige golf v min:) her er testen jeg nevnte tidligere:) må jo se ann litt hva det koster også da når man nesten kan kjøpe 3 v-maxx til samme pris som et kw 2.. ja da gjør det lite om de ryker 3000km før spør du meg ass hehe + det er jo 2 års garanti så det burde jo holde:)http://www.speedparts24.de/pdf/Test.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 19, 2009 hvor mye veier polon din? 6-700kg? en golf v tdi veier over 1400kg... Polo'n veier 830 kg med full tank uten fører. Veier Golf 5 TDI så mye mer enn FSI? Min 2,0L FSI veier 1280 kg Til Golfen ligger H&R Ultra Lows klar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 19, 2009 (endret) Polo'n veier 830 kg med full tank uten fører. Veier Golf 5 TDI så mye mer enn FSI? Min 2,0L FSI veier 1280 kg Til Golfen ligger H&R Ultra Lows klar min veier 1430kg i vognkortet om jeg ikke husker feil.. over 1400 i allefall;) soltak er 15+kg. utstyr som veier. alle små duppeditter veier litt totaltsett tydeligvis. forige 05 mod 2.0tdi veide 1280 også men uten no særlig utstyr. sier på ingen måte at man ikke får bedre senkesett, bare at det er værdt pengene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 20, 2009 Hvordan er supersprint i forhold til Vmaxx og AP?? Lurer på og kjøpe det til bruksbilen min... Er jo ikke noe Vag da men... Er jo uansett greit og høre om noen har noen erfaringer med de alikevel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 20, 2009 min veier 1430kg i vognkortet om jeg ikke husker feil.. over 1400 i allefall;) soltak er 15+kg. utstyr som veier. alle små duppeditter veier litt totaltsett tydeligvis. forige 05 mod 2.0tdi veide 1280 også men uten no særlig utstyr. sier på ingen måte at man ikke får bedre senkesett, bare at det er værdt pengene:) Min har stort sett alt utstyr, unntatt skuff under sete, cruise controll, skinn og xenon: faint : AP blir vel laget av KW og....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 20, 2009 (endret) Min har stort sett alt utstyr, unntatt skuff under sete, cruise controll, skinn og xenon: faint : AP blir vel laget av KW og....... Ok hm da er det sikkert no skjulte endringer som veier litt.. siden 05 mod 2.0tdi veide 1280 og 09 2.0tdi veier 1400+ Sikkert mye bra senkesett der ute:) er i allefall fornøyd med mitt:) liker bilen stiv.. og v-maxx jeg har nå er stivere enn ap jeg hadde på bmwn. så je ville nok valgt v-maxx igjen av de to i allefall:) men folk er jo forskjellige så et sett som jeg syns funker bra til min kjørestil kan jo være feil til en annen:) sånnt finner man vel egentli are ut av selv ved å kjøre flere senkede biler og få erfaring tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...