#1 Skrevet Mars 18, 2009 En kompis av meg har en Audi a4 1.9TDi 2000 mod 115hk (PD). Han sliter med å få start på bilen når den står i bakker,må file kjempe lenge før den kommer. Blir den lenge stående på tomgang begynner den å fuske og ryker en god del ved pådrag samtidig som ujevnt drag. Slik jeg har forstått har den hatt en god del feilsøking på tidligere(bilen var slik når den ble kjøpt). Følgende er gjort(nevner all rep. siste tiden.): - Byttet Turbo - Byttet Toppakning - Byttet Diesel filter - Byttet Matepumpe i motorrom (diesel) Bilen har hatt denne feilen før all utbedringer. Fikk tatt Vagcom diagnose idag, ingen feilkoder er lagret så dette er tydeligvis en mekanisk feil. Noen som har vært borti dette problemet så si gjerne i fra før feilsøking startes. Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2009 Hadde det vært en god gammeldags 90-110hk TDi, hadde jeg satsa på feil statisk timing. Hvordan dette er på PD er jeg neimen ikke sikker på. Matepumpa ligger vel i tanken, ikke i motorrom? Er glødepluggene sjekket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2009 Har ingenting med glødepluggene å gjøre når den kun er tungstartet i bakker. Ligger en Pumpe i motorrom å en i tanken. Jeg selv lurer på om det kan ha noe med returen å gjøre, kan det være lekasje en plass slik at den trekker luft ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2009 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2009 Har ingenting med glødepluggene å gjøre når den kun er tungstartet i bakker. Ligger en Pumpe i motorrom å en i tanken. Jeg selv lurer på om det kan ha noe med returen å gjøre, kan det være lekasje en plass slik at den trekker luft ? Kanskje et skudd i det blinde, men er returventilen på dieselfilteret byttet? Denna: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2010 Christer, fant dere ut hva problemet var? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...