Hvilken ET og hvilken bredde på felg til Golf V?

Anbefalte innlegg

Snuser litt på muligheten til å kjøpe noen custom felger fra US of A...

 

Blir 19", men hvilken ET og hvilken bredde?

 

Kommer til å kjøre 225 bredde på dekk, og skal ha god senk (hjulbuene skal så vidt skule litt dekk).

 

Kantfelg såklart ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snuser litt på muligheten til å kjøpe noen custom felger fra US of A...

 

Blir 19", men hvilken ET og hvilken bredde?

 

Kommer til å kjøre 225 bredde på dekk, og skal ha god senk (hjulbuene skal så vidt skule litt dekk).

 

Kantfelg såklart ;)

 

Kjører selv 8,5x19 ET45 og de stikker ørlite utenfor fremme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kantfelg er vanskelig å få til på Golf 5 uten skikkelig senk og gå ned i 18"

 

God valsing foran, gewinde og 8,5-19 ET 40 med 215/35, kan gå noe bredere bak, eller laver offset.

 

3-delte felger er vel mer eller mindre et must IMHO for å få kant på Golf 5. Mine kommer til å ha 1,5" kant og havne på 8,5x18 ET 41

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

19X8.5 and 19X9.5 ET 41

215 35 19 foran

225 35 19 bak

 

Hva hvis disse feks hadde vært 8.5 bak (eller hvis det gå innover 9,5) med si ET 48?

 

DSCF0410.jpg

DSCF0415.jpg

 

 

hypersilver2.jpg

 

Teaser.jpg

 

Disse bygger litt for mye, kjører så mye så må ha felger som står rett...

VY19_PCD120.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du kan glemme å kjøre 9.5" om du skal ha nøytral camber.

som Frode sier, 8.5x19 ET41 med lett massering av hjulbuer, og fjerning av skruen til innerskjermen foran, så er du i mål. Ulempen er at du kun får 1.5" kant..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9,5x19 ET 48 tviler jeg på at går pga klaring mot fjærbeinet. Det er helt i grenseland. Bedre med 9"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dear Petter,

 

A conversative size will be VYC 19 x 8.5 ET46 for all front & rear. Outer rim size can reach 2" inches.

 

We do not have sales agent in Norway. You can order through our branch in Hong Kong. Price for the wheels is US$ XXXX/set plus shipping. (By UPS is around US$ 750~780, door to door).

 

Production time is about 4 weeks after order confirmed. Should you have any question, please feel free to ask me.

 

Best regards,

 

Calvin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ville dere bestilt?

 

Nøytral camber, men med så mye kant som mulig, 19" ;) Staggered?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hvite Golfen har:

 

19 x 8.5 (2.0+6.5) ET41 Front

19 x 9.5 (2.5+7.0) ET41 Rear

 

Hva hadde skjedd hvis man feks kjører 19 x 8.5 (2.0+6.5) ET41 foran, men bak så bygger man en 19 x 9.0 (2.5+6.5) ET49?

Inn en halv tomme på inner-ring, og opp 8 mm på ET. Har da en smalere felg på innsiden, og en felg som bygger 8mm lenger inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hvite Golfen har:

 

19 x 8.5 (2.0+6.5) ET41 Front

19 x 9.5 (2.5+7.0) ET41 Rear

 

Hva hadde skjedd hvis man feks kjører 19 x 8.5 (2.0+6.5) ET41 foran, men bak så bygger man en 19 x 9.0 (2.5+6.5) ET49?

Inn en halv tomme på inner-ring, og opp 8 mm på ET. Har da en smalere felg på innsiden, og en felg som bygger 8mm lenger inn.

 

Samme oppsettet jeg skal kjøre med det, bar jeg skal ha 18"

 

Du må trekke fra en 0,5" på bredden på ringene, senteret er normalt 0,5" det og. På mine felger med ET41 har jeg 1,5" ringer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.