Trenger hjelp fort - med TT

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Som noen av dere vet og ser, så har jeg en TT 8N 1999modell 1.8TQ med ca 230hk....saken er at et eller annet røk i dag på E6. Jeg gasset på og plutselig mister jeg drager, akkurat som jeg bremset, selv om jeg holdt gassen inne, og så begynner den å dra igjen. Så begynner jeg å høre lyder som etterhvert ble ganske høye...og det viser seg at det er et eller annet med eksosanlegget. Jeg snakket med en mekaniker og han sa det er katalysatoren...så jeg trenger en katalysator, helst en sportskatalysator med downpipe, hvis det er mulig å få tak i? Noen som vet hvor jeg kan skaffe dette, evt. noen som har dette? Noen anbefalinger eller erfaringer?

 

Takker for alle svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om mekanikeren mener det er noe med katalysatoren så vil jeg tro den er tett ja.. går vel ann å rense den ut på en måte tror jeg. (Men da vil du ikke få godkjent på eu) Men dette er det mange fler som har bedre peiling på en meg.. Downpipe finnes det.. koster jo litt men om du har penger å ta av så er det bare å handle :) Miltek har jo en variant.. sjekk http://www.awesome-gti.co.uk som fører stort sett hele sortimentet til Miltek. Er gode priser med tanke på det lave pundet om dagen også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er ett alterntiv som sikkert ikke mange kjenner til, men som effektmessig skal vær bedre enn miltek siden det er 3" helt fra turbo til cat-back anlegget ditt, får det med og uten katalystor, og også med mulighet for å bytte om mellom katalysator og "test-pipe" utenom eu-kontroller. Ikke gale pris heller..

http://www.42draftdesigns.com/categories/products/tt180qdp.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er ett alterntiv som sikkert ikke mange kjenner til, men som effektmessig skal vær bedre enn miltek siden det er 3" helt fra turbo til cat-back anlegget ditt, får det med og uten katalystor, og også med mulighet for å bytte om mellom katalysator og "test-pipe" utenom eu-kontroller. Ikke gale pris heller..

http://www.42draftdesigns.com/categories/products/tt180qdp.htm

 

ser faktisk ikke så verst ut. for det er noe av dette jeg tydeligvis trenger, siden ulyden kommer fra rundt motoren et sted. lager du hull i potten så får du samme lyd som jeg har nå. og prisen var jo bra den, men det jeg er litt usikker på er at det er til en 180hk versjon, jeg har 180 standrad men ca 230 med chip og litt diverse småtting. regner med jeg bør gå for en sånn her type da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om mekanikeren mener det er noe med katalysatoren så vil jeg tro den er tett ja.. går vel ann å rense den ut på en måte tror jeg. (Men da vil du ikke få godkjent på eu) Men dette er det mange fler som har bedre peiling på en meg.. Downpipe finnes det.. koster jo litt men om du har penger å ta av så er det bare å handle :) Miltek har jo en variant.. sjekk http://www.awesome-gti.co.uk som fører stort sett hele sortimentet til Miltek. Er gode priser med tanke på det lave pundet om dagen også..

 

har vært inne og sjekket...finner ikke akkurat det jeg skal ha...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en ting til: jeg ar et rør som går fra turboen og til milltek eksosanlegget mitt. siden jeg må gjøre dette nå uansett så er det best å gå for skikkelig kvalitet, så jeg er ute etter noe som gir effekt og lyd...42draftdesins ser ut til å ha det..må undersøke litt nærmere. bare kom med flere nettsider og forslag...kanksje lurt å kutte ut katalysatoren, hva må jeg i såfall ha?

takker for all hjelp gutter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser faktisk ikke så verst ut. for det er noe av dette jeg tydeligvis trenger, siden ulyden kommer fra rundt motoren et sted. lager du hull i potten så får du samme lyd som jeg har nå. og prisen var jo bra den, men det jeg er litt usikker på er at det er til en 180hk versjon, jeg har 180 standrad men ca 230 med chip og litt diverse småtting. regner med jeg bør gå for en sånn her type da?

 

Denne er til tt 180hk quattro.. står også øvert på siden der, de har også til 180 fwd og 225q. Vil du ha skikkli downpipe er de ikke så mye å lure på fordi dette er den eneste 3" downpipe du finner til 180hk quattro, dette er fordi det er ekstremt trangt å vanskli å lage.. så ingen andre som har gjort dette enda.. Du kan kjøpe en seksjon uten katalysator og en med race katalystor å bytte ut den "sekjsonen" når du vil.. Har sett noen dyno resultat av dette og spesielt uten kat vil du få bra effekt ut av dette.. Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er til tt 180hk quattro.. står også øvert på siden der, de har også til 180 fwd og 225q. Vil du ha skikkli downpipe er de ikke så mye å lure på fordi dette er den eneste 3" downpipe du finner til 180hk quattro, dette er fordi det er ekstremt trangt å vanskli å lage.. så ingen andre som har gjort dette enda.. Du kan kjøpe en seksjon uten katalysator og en med race katalystor å bytte ut den "sekjsonen" når du vil.. Har sett noen dyno resultat av dette og spesielt uten kat vil du få bra effekt ut av dette.. Mvh

 

"street series downpipe" er den med katalysator, "race series donwpipe" er uten katalysator. Jeg får ikke godkjent bilen på EU-kontroll uten katalysator, men dette kan fikses likevel;) problemet er at antispinn (ESP) systemet ikke funker uten katalysator tydeligvis. dette fikk jeg høre fra andre og jeg fikk se det selv, med en gang katalysatoren min ble ødelagt ble ESP koblet ut, så nå funker den ikke, det er det jeg er litt opptatt av nå. At hvis jeg ikke bestiller med katalysator så vil jeg kanskje få problemer med elektronikken i bilen, selv om lyden uten katalysator er mye bedre. "street series downpipe" har vel mye bedre lyd og gir mer effekt, men er det mye forskjell fra vanlig standard katalysator? noe bør jeg bør vite, for jeg har tenkt å bestille!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"street series downpipe" er den med katalysator, "race series donwpipe" er uten katalysator. Jeg får ikke godkjent bilen på EU-kontroll uten katalysator, men dette kan fikses likevel;) problemet er at antispinn (ESP) systemet ikke funker uten katalysator tydeligvis. dette fikk jeg høre fra andre og jeg fikk se det selv, med en gang katalysatoren min ble ødelagt ble ESP koblet ut, så nå funker den ikke, det er det jeg er litt opptatt av nå. At hvis jeg ikke bestiller med katalysator så vil jeg kanskje få problemer med elektronikken i bilen, selv om lyden uten katalysator er mye bedre. "street series downpipe" har vel mye bedre lyd og gir mer effekt, men er det mye forskjell fra vanlig standard katalysator? noe bør jeg bør vite, for jeg har tenkt å bestille!?

 

Street series er med katalysator ja, men om du i tilegg kjøper kun røret som fjerner katalysator, koster 125 dollar ekstra, så har du mulighet til å skru av katalysatorern å sette inn ett erstatningsrør, så da kan du nå bytte å prøve som du vil. Får mest effekt og lyd uten katalysator, altså race series, men vil helt sikkert hjelpe på lyd og effekt uansett.. Er veldig mye forskjell fra orginal downpipe og katalysator ja, helt andre dimensjoner:) Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har nå vært på 42draftdesigns.com.....den siden er kun for handel innen USA, for å kjøpe til norge må man benytte seg av en forhandler i irland, og det er jo greit nok, men prisen er mye stivere. uannsett så må jeg ha denne delen så fort som mulig. så jeg tror jeg går for en street series og kjøper et slikt rør som fjerner katalysatoren litt senere...for akkurat nå finner jeg ikke slike rør på denne nettsiden, så kom gjerne med link om noen har det. bestillingen skjer nok i løpet av dagen i dag:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med gutta hos Autopower om der har downpipe med racekatalysator til din bil, fra BSR.

Sitter en slik på motoren som skal i min Vento løpsbil. Er en 1,8t fra en A3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med gutta hos Autopower om der har downpipe med racekatalysator til din bil, fra BSR.

Sitter en slik på motoren som skal i min Vento løpsbil. Er en 1,8t fra en A3.

 

snakket med dem nettopp. de har heller ingenting. det eneste å få her i norge er en vanlig standard katalysator, med mindre det finnes noen flere spesielle forhandlere om jeg ikke vet om, ahr hørt med de fleste. brukte hele dagen i går på å ringe rundt, ikke bare norge men utlandet også. downpipe er tydeligvis veldig spesiell og endelig produkt for TT`er ble ikke utviklet for så lenge siden, derfor er det så vanskelig å få tak i det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakket med dem nettopp. de har heller ingenting. det eneste å få her i norge er en vanlig standard katalysator, med mindre det finnes noen flere spesielle forhandlere om jeg ikke vet om, ahr hørt med de fleste. brukte hele dagen i går på å ringe rundt, ikke bare norge men utlandet også. downpipe er tydeligvis veldig spesiell og endelig produkt for TT`er ble ikke utviklet for så lenge siden, derfor er det så vanskelig å få tak i det....

 

Som sagt kun 42 draft design som lager 3" downpipe til tt quattro.. Så har ikke noen andre muligheter om du vil ha de:) Men siden pund er rekordlavt for tiden vil de vel ikke bli så dyrt fra skottland heller vel?

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt kun 42 draft design som lager 3" downpipe til tt quattro.. Så har ikke noen andre muligheter om du vil ha de:) Men siden pund er rekordlavt for tiden vil de vel ikke bli så dyrt fra skottland heller vel?

Mvh

 

det er i såfall irland man må bestille fra og betale med euro, men jeg har jo allerede bestilt. bestilte dem i går fra usa, de sender ikke til utlandet, men har noen bekjente der som får pakken og videresender den til meg som gave, så jeg håper å betale minst mulig. det er allerede sendt fra lageret så de burde få det i morgen, regner med jeg får pakken i løpet av neste uke, med mindre tollvesenet beholder det i en uke, sånn som skjedde med min forrige pakkke. betalte kr 3800 med frakt og alt. hvis jeg skulle kjøpe det i irland så ville det kostet meg kr 6700, så jeg har allerede spart en del. vurderte å kjøpe testpipe i tillegg, men tror jeg klarer meg uten...foreløpig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forresten tusen takk for hjelpen folkens:) kjempekarer alle sammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.