Sikkringene går (blinklys)

Anbefalte innlegg

Hei jeg sliter med blinklysene på 87 A100

 

Når jeg bølinker til høyre så går sikkringen (....)

Alle lyspærer virker.

Sikkringen går også når jeg setter på nødblink

Det er ingen problem og blinke til venstre eller bruke de andre tingene som går på sikringen...

 

Er det noen standard ting?

 

Håper noen har en ide.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brudd på en av ledningene som går til et av blinklysene tipper jeg. Altså et av de på høyre side.

 

Mål med multimeter, så skal du finne det med brudd tenker jeg. Og så må du begynne å lete innover kabelen.

 

Håper jeg tar feil. :)

 

Med brudd så mener jeg brudd på isolasjon slik at den ligger til jord.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm.....

Alle pærene på høyre side virker, men det er ikke umulug som du sier....

 

Jeg lurer på og ta av alle pærene og se om det er jord i plusskabelen ut til lampene....

 

Når jeg tenker meg om så støyer det i radioen når blinklysene lyser på høyre side...

(det er forsterker på radio antennen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm.....

Alle pærene på høyre side virker, men det er ikke umulug som du sier....

 

Jeg lurer på og ta av alle pærene og se om det er jord i plusskabelen ut til lampene....

 

Når jeg tenker meg om så støyer det i radioen når blinklysene lyser på høyre side...

(det er forsterker på radio antennen)

 

Sjekk etter korrosjon på ledningene ute ved pærene på høyre side. Kan føre til overledning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HMMM...

Har forsket en del i dag....

 

Jeg kokblet fra baklampen, og begge blinklysene ved splitten forran.

 

Og da gikk sikkringen momentant i det jeg satte på blinklyset til høyre.

 

så tok jeg av ratt og den kolossen som alle spakene sitter på bak rattet,

og fant den som gir strøm ut til blinklysene (tynn ledning forresten...)

når jeg da satte på måleapparatet så fikk jeg perfekt jord i plusskabelen (mens alle lamper var frakoblet...)

 

Jeg har også skjekket der hvor kablene til tilhengerkontakten er koblet inn (loddet) men har ikke skjekket kontakten enda....

 

Har noen en ide om hvor overledningen kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke umulig at det er kontakten på tilhengeren som kødder med deg. De har en tendens til å ta inn vann på enkelte typer.

Du fant ikke noe i sideblinkerene heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...

Jeg monterte hengerkontakten for 2 måneder siden med gummi pakkning, så jeg tror ikke det er den, men den skal undersøkes :)

 

Jeg koblet vekk sideblinklysene ved høyre lykt ( det er en kontakt for de der...) så de er utelukket.....

 

er det noe sted det er hard knekk på kabelen da tro? eller som den ligger utsatt til?

 

klør meg i hodet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være en ledning som har hoppet ut i tilhengerkontakten. Eller i kabelen ned dit, dersom det er hull i strømpen.

Er verdt å sjekke det.

Hvis jeg selv har montert noe, og det oppstår noe tull, sjekker jeg ALLTID det jeg selv har gjort. For da er det sjekket ut av saken. Er nøye selv, men jeg får en sånn usikker følelse av at det er noe i det jeg har gjort. Selv om det viser seg at alt er i orden. Litt smårar sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEG FANT JEG FANT :)

 

Gikk mer i gjennom det elektriske i går, og begynte og følge kablene bakover....

Da jeg kom til setet som forrige eier hadde byttet, så jeg at kabelen lå i klem :(

 

Så det er som du sier man må være grundig når man skrur...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se det ja. Kjempeflott at du fant det. Det er irriterende med sånne feil, som man ikke vet hva skyldes. Særlig når feilen ikke er åpenbar.

Sliter litt med et bensinpumperele som ikke vil slå seg av alltid, og tapper strøm fra batteriet. Men har bare ikke giddet å ta tak i det ennå. Men men. Godt at du fant feilen din.

Kos deg videre med bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.