Bolten På Veiva ! S2 !! VIKTIG

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips om hvordan få av ?

 

Trenger tips ASAP !

 

 

Takk osv...

 

Ring om du har noen lure ide'r og om du vil ringe..

 

99774401

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst motoren står i bilen så sett den i gir og få noen til og bremse. då vil den nok komme. men du trenger nok ein lang latmanns arm :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst motoren står i bilen så sett den i gir og få noen til og bremse. då vil den nok komme. men du trenger nok ein lang latmanns arm :)

 

Har jeg prøvd.... : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv med mutter trekker.. den rykker løs skruen.. jeg brukte ivertfall det på min 2.3 en gang i tiden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Powertools eller rør utenpå latmannsarm.

 

For å stramme bolten opp det som står i boken så brukte vi 2 meter rør og 90kg mann for å stramme opp bolten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv med mutter trekker.. den rykker løs skruen.. jeg brukte ivertfall det på min 2.3 en gang i tiden

 

prøvd med alle mutter trekkerene på jobben gitt... ingen gjorde nytta si...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Powertools eller rør utenpå latmannsarm.

 

For å stramme bolten opp det som står i boken så brukte vi 2 meter rør og 90kg mann for å stramme opp bolten..

 

 

får prøve rør utenpå latmannsarmen da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha verktøy inni remhjulet som holder dette fast. 1,5 m rør utenpå latmannsarmen.

Da blir det enkelt sammenlignet med å sette motor i gir med brems inne, det blir nærmest som en strikkmotor pga elastikken i alle ledd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glem å sette bilen og få noen til å holde på bremsen, spesialverktøy for å låse av veiva samt laaang latmannsarm er eneste riktige måten å gjøre dette på. Sikkert noen som har ett slikt verktøy de kan låne deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skal settes til med 450nm så en skikkelig muttertrekker skulle gjøre jobben, jeg brukte iallefall det når jeg overhalte min for ei stund siden. men går ikke det er det bare å få låst av veiva å bruke lang latmansarm som det er nevnt her. ett annet tips mens du tukler der nede er å kjøpe ståldrev til registeret på veiva, da det orginale aludreve har en tendens til å ryke i kilen. dahlback, estuning osv har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha verktøy inni remhjulet som holder dette fast. 1,5 m rør utenpå latmannsarmen.

Da blir det enkelt sammenlignet med å sette motor i gir med brems inne, det blir nærmest som en strikkmotor pga elastikken i alle ledd.

 

Har fått lånt dette verktøyet av Møller Fr.stad..

Men nå har jeg knekt en latmannsarm på 80 cm...

Så veit faen ikke hva jeg skal gjøre gitt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ere ingen ssom har feit muttertrekker altså? Brukt det på 3 biler jeg. Bare et kort trykk på "avtrekker'n" så løsnan...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 2 stk 1" muttertrekkere her, men gjør ikke nytta dem heller gitt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verktøy befinner seg nær drammen ;)

veiv s2.jpg

veiv. s2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skrur riktig vei sant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ha. Og hvis han ikke gjør det så tør han hvertfall ikke si det nå;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bolten er ute... Bilder kommer senere :)

 

Og ja Andreas Karlsen, jeg skrur riktig vei...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å varme bolten på hodet. Da strekker bolten seg litt og vips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er å anbefalt å bruke verktøy som holder igjen svingningsdemperen. Når bremsen blir brukt går også de 450NM igjennom veiva, noe det ikke skal gjøre. (Men så har det seg slik at jeg har brukt bremsen selv også!)...dog var det en gammel KV motor da:)

 

Husk loctite ved montasje igjen! (Ny bolt er også å anbefale, men ikke "nødvendig" ut fra tidligere lesing på forumet")

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en strekkbolt og skal ikke brukes mer enn en gang..

Har akkuratt skifta regreim og sånn på min,

jeg fikk beskjed om å stramme bolten med 200nm + 180 grader..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Powertools eller rør utenpå latmannsarm.

 

For å stramme bolten opp det som står i boken så brukte vi 2 meter rør og 90kg mann for å stramme opp bolten..

 

Dro dere ikke da strengt tatt til med 1765nm da? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dro dere ikke da strengt tatt til med 1765nm da? : klø :

 

Tror du ikke bolten vil ryke da a? heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du ikke bolten vil ryke da a? heh

 

mulig.. men en 90kg mann i enden av en 2 meter stang burde jo bli en god del mer enn 450nm... ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig.. men en 90kg mann i enden av en 2 meter stang burde jo bli en god del mer enn 450nm... ?

 

Jeg har IKKE peiling på sånn matte, så..heh men 1700nm hørtes altfor drøyt ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.