Anbefalte innlegg

Hei.

Har montert LED pærer fra biltema i skiltlyset mitt, men har funnet ut at det er noe som ikke stemmer. Når hovedlys bryteren står i første stille, lyser skiltlyset, men blir svart hvert 5. sekund (altså blinker). Når jeg setter lysbryteren i en av de andre stillene (Auto, parklys, vanlig), så lyser det ikke i det hele tatt. Og når jeg låser opp bilen i mørket (coming/leaving home funksjon), så lyser pærene helt fint uten å blinke : klø : Har ikke autocheck.

Skjønner ingenting jeg, men kanskje noen andre som har en logisk forklaring? Tror nok jeg bare må kjøpe pærer et annet sted, siden jeg har sett rundt om at flere med samme bil som meg har skiftet til LED skiltlys uten problemer (som de har nevnt iallefall). Har LED pærer fra Biltema overalt ellers på bilen (interiørlys), og de fungerer fint.

Bilen er en a3 2.0 tdi 2004.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samma som jeg (og alle andre A3 8P tydeligvis) sliter med - du trenger motstand for å få dette til å fungere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei ;/ Vet du hvilken motstand , og hvor jeg kan få kjøpt dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo ikke lov med reklame her i forumet, så har sendt deg en pm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ja, fikk ordre fra deg nå. Den blir pakket og sendt med det samme, så har du den vel på mandag håper jeg :)

Mvh

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg mottatt Kit'et i posten :) Men går dette kun an å bruke på en pære? Forstod det sånn at det var til begge, siden dere kaller dette for et kit?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er iallefall nok å montere 1 motstand på min A3 8P... da det ikke vil komme autocheckfeil om EN av pærene går, men bare om begge ryker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, får prøve det da :) Nå er ikke problemet mitt autocheck siden jeg ikke har det, men at lyset oppfører seg rart som beskrevet i første post her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg mottatt Kit'et i posten :) Men går dette kun an å bruke på en pære? Forstod det sånn at det var til begge, siden dere kaller dette for et kit?

Hei Tom-Henning!

Grunnen til at jeg beskriver det som ett "kit" er at det følger med slike clip-ons. Mulig det er litt misvisende, så skal vurderer dette. Men for å forsvare meg selv litt, det står tydelig beskrevet i produktbeskrivelsen at prisene er pr. stykk :)

Håper det holdt med 1 da, hvis ikke så må du si fra.

Mvh

Fredrik Sjølie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke problemet mitt autocheck siden jeg ikke har det.

Jasså? a3 8p uten autocheck? tror nok du har det gitt..

det problemet du beskriver kommer av autochecken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av dette Tom-Henning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hiver meg på denne tråden med et spørsmål.....

har montert pinol led pærer på skiltlyset på min a4 2002 avant, funker greit men autochecken min sier sier at pæren er røket, har kjøpt motstander og har prøvt å ta ut trekket på bakdøra for å montere disse. Det gikk jo ikke så bra : bh : finnes det en enklere måte å montere disse motstandene på :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes det en enklere måte å montere disse motstandene på :confused:

DSC01018.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å ta av dekselet på innsiden, men gav opp etter å ha fått det av, så må bli noe ala det Petter har gjort (dog har jeg annen type motstand enn på bildet til Petter).

Roy; Hvordan festet du dine? Har du bilder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC01018.JPG

genial løsning :tilber:

takker og bukker :tilber:: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(dog har jeg annen type motstand enn på bildet til Petter).

Jeg bestilte mine motstander på elfa.se (Norge).. koster 4,62pr stk + frakt og mva tror jeg..

varenr 60-793-96

Disse fungerer iallefall for meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

genial løsning :tilber:

takker og bukker :tilber:: rock :

Genial og genial, tipper noen kroner på at det plastglasset vil smelte etter en lengre kjøretur.. I allefall om det er normal temp ute..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genial og genial, tipper noen kroner på at det plastglasset vil smelte etter en lengre kjøretur.. I allefall om det er normal temp ute..

I den tråden jeg hentet det fra står det ingenting om at glasset blir varmt, men pæren kunne bli ganske varm. Har heller ikke merket noe til det enda. Har vel hatt det slik i ca en mnd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange W er den motstanden på? Har selvfølgelig litt å si det..

Løsningen var genialt enkelt altså, og så lenge det ikke blir for varmt er det ingen ting som er bedre enn det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange W er den motstanden på?

60-793-96: Motst 150ohm 5% 2W

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh.. Ja den vil ikke gi mye varme. Men var det nok til å "lure" autocheck altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh.. Ja den vil ikke gi mye varme. Men var det nok til å "lure" autocheck altså?

Blir så mye varme at det blir for varmt å holde motstanden om lyset har vært på en stund, men som sagt har jeg ikke merket noe til smelting enda. Fungerer for å lure autocheck hos meg iallefall. Har en motstand pr holder. Var denne motstanden som var nevnt og testet på den siden jeg refererte til tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.