Normalt at Golf C 1,5 suger luft sammen med bensinen?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er normalt at en golf 1 med 1,5l forgasser motor suger luft sammen med bensinen. Filteret fyller seg med bensin på tomgang, men når jeg ruser den så har det en tendens til å fylle seg med luft. Har byttet bensinslangene, men ikke rørene. Hvordan får man forresten opp "lokket" der tur og retur av tanken kommer sammen med bensinføleren?

MVH

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri opplevd å se et slikt universalfilter "stinn" av bensin. Det flyter bare pent og pyntelig gjennom den nedre halvdelen - og det holder i massevis. Det er grenser for hva en slik "stusseligmotor" greier å sluke:p.

Lokket er bare å vippe opp med en flat skrutrekker etter at du har skrudd ut de tre skruene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig den suger vakum fra tanken om den er for tett. evnt åndingen/tanklokket. har hatt samme problemet på min en gang i tiden.. opprens av slanger og styr løste problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan oppleves dette som et problem..?

(Har sett dette på noen av mine tidligere biler men ikke tenkt mer over det..)

Går ikke bilen skikkelig..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den suger vacum pga tanken er for tett så sier det vel "schmokk" etterhvert så trekker du tanken sammen.. Og etterhvert så klarer den ikke å suge mer bensin..heh Det skjedde på bilen til en kamerat.. Når veit jeg ikke om den 1.5 motoren klarer det, men det klarte 3liter 6'ern hans :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det klarer nok ikke en golf 1... nekter jeg å tro før jeg får se det.

men når du tar av bensinfilteret så får du en liten sugelyd. og når du setter det på igjen og starter så funker alt igjen.. da kan du regner med at det kan være en (evnt av flere) syndere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan oppleves dette som et problem..?

(Har sett dette på noen av mine tidligere biler men ikke tenkt mer over det..)

Går ikke bilen skikkelig..?

hmm.. jeg leste over innlegget hans en gang til, men første så gikk jeg utifra at motoren stoppa rett etterpå.. (null bensin = null liv)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på selve delen som slangene går inn på på toppen av tanken, ikke dekselet under setet bare :P Det er jo bare 3 skruer så er det løst.

Saken er at plutselig går ikke bilen, da er det bare å la den stoppe, også starte, så går den på tomgang, og får den da gå litt på tomgang så går den litt igjen, også begynner den kødde, så dør den ut, osv. Jeg prøvde å sette inn et rett skjøtestykke på bensinslangen istedefor filteret, da fikk jeg samme problem etterhvert, men så prøvde jeg med et t-stykke som var blendet i ene utgangen, da går bilen greit, men merker den ikke får nok bensin på høyere turtall (4k og opp på 3 og 4. gir.)

Skal prøve å bruke en slange hele veien fra tanken og frem å se om det kan hjelpe noe uten å koble meg på bensinrørene under, hvis ikke så må jo problemet ligge i tanken.

Har forresten byttet alle bensinslanger, og ser det kommer MYE luft tilbake i returen fra motorrommet også. Kun bensinrørene under bilen som ikke er skiftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinfilteret er bytta å ? heh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd 3 forskjellige :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en sier her, sjekka luftinga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket i tanken?

Der er det en sil som kan gå tett.

Det problemet hadde jeg, slik at motoren ikke fikk nok bensin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåste igjennom motsatt vei istad, så du virkelig hørte det boblet å ordnet neddi tanken (altså, koblet fra slangene i motorrommet, å blåste så det kom luft i gasseren, og tilbake i tanken.) Så koblet jeg sammen alt igjen, med luftfilter osv, og nå går den som en drøm :) Lå bortover E18 i godjaget istad, går faktisk ikke så værst denne 1,5l (har vel kanskje noe med hvor liten bilen er å gjøre)

Så var nok sikkert bare noe dritt i rørene eller tanken tenker jeg. Får prøve å tømme gjennom tanken en gang hvis det er noen bunn plugg i den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.