Ombygging fra 4x108 til 5x112??

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har ikke så mye peiling på akkurat dette med ombygging av boltsirkel..så det jeg lurer på er:

 

Er dette mulig som topic sier?

Eller fra 4x108 til 5x130?

 

Hva må evt. til for ombyggingen og hva vil det koste?

 

Takker for alle svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bil er det? :)

Litt lettere å svare når man vet det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett noen felg adaptere hos H&R Men ikke som endrer til 5-112... Er på utkikk etter sånne selv.... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bil er det? :)

Litt lettere å svare når man vet det

 

Det er snakk om en peugeot 205 1.9 GTI 1990mod:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og det bekreftes diverse andre steder også, ser jeg etter å ha googlet litt.

 

RH lager heller ikke. Sikkert fordi det er ganske enkelt er umulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har ikke så mye peiling på akkurat dette med ombygging av boltsirkel..så det jeg lurer på er:

 

Er dette mulig som topic sier?

Eller fra 4x108 til 5x130?

 

Hva må evt. til for ombyggingen og hva vil det koste?

 

Takker for alle svar:)

 

Dette er mulig ja.

Alt kan lages ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er mulig ja.

Alt kan lages ;)

 

Hvem lager sånt da?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fant ett ombyggings sett fra statene som passet coupen min. gikk fra 4-108 og til 5-112. kostet rundt om 6000 tror jeg. skal se om jeg finner tilbake til linken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fant ett ombyggings sett fra statene som passet coupen min. gikk fra 4-108 og til 5-112. kostet rundt om 6000 tror jeg. skal se om jeg finner tilbake til linken..

 

Hadde været knall om du hadde en link til det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem lager sånt da?:)

 

Klikk på linken under her

|

|

|

V

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sveiste litt på ytterdim og dreide ned til rett dim, sveisa igjen de gamle hullene og borra ny boltsirkel i mine nav. Funka fint det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sveiste litt på ytterdim og dreide ned til rett dim, sveisa igjen de gamle hullene og borra ny boltsirkel i mine nav. Funka fint det.

 

Det er også en grei måte å gjøre det på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det var dette settet jeg siktet til Andreas:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det var dette settet jeg siktet til Andreas:)

 

Jeg kan bore om dine for halve prisen;)

 

6-7k er mye for en slik ombygging syntes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det like holdbart om mann borrer om navene? Eller vil det bli svekket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det like holdbart om mann borrer om navene? Eller vil det bli svekket?

 

Det vil bli ørlitegrann svakere iom at det er ett hull mere men ingen praktisk betydning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil bli ørlitegrann svakere iom at det er ett hull mere men ingen praktisk betydning.

 

Men fordelen med adapter må vel være at det går an å fjerne den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil bli ørlitegrann svakere iom at det er ett hull mere men ingen praktisk betydning.

 

Det vil jo bli LITT svakere iom at 5 hull tar mere gods enn 4 men da jeg sveiser på ytterdimmen så har det vel liten betydning som du sier. Hadde jeg ikke sveist på ytterdimmen så ville det bli litt tvilsomt syntes jeg.

 

Mener jeg har sett spindler fra en orange 90/s2 bil her som det bare var borra nye hull uten å ta bort de gamle. Det så sykt ut! : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil jo bli LITT svakere iom at 5 hull tar mere gods enn 4 men da jeg sveiser på ytterdimmen så har det vel liten betydning som du sier. Hadde jeg ikke sveist på ytterdimmen så ville det bli litt tvilsomt syntes jeg.

 

Mener jeg har sett spindler fra en orange 90/s2 bil her som det bare var borra nye hull uten å ta bort de gamle. Det så sykt ut! : dum :

 

Veldig enig der ja, må nok sveise på noen mm for at det skal bli trygt og sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.