Skal bytte bremseklosser, hvilket verksted? -Trondheim

Anbefalte innlegg

På Møller når jeg kjøpte til A4 1,8TQ her om dagen, kostet det ca 7-800 inkl 15% rabatten. Det var for ett sett, dvs 2+2 klosser.

Og så koster det vel ca 500 bak..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Får kjøre oppom der å kjøpe etterpå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar alltid en vurdering på om selve calipperen bør overhales i form av å:

- vaske/pusse rust av stempelet

- bytte pakning + støvpakning

- smøre stempel/pakninger ved montering.

Tegn på at den trenger overhaling er:

- klosser som har ligget på (misfarget skive og glassering av belegg)

- stempler foran som er trege å presse inn

- stempler bak som er trege å vri rundt og presse inn

- hull i støvpakning

Repsett koster 100-300 kr avhengig av om man får på Biltema eller må til andre. Samtidig med en overhaling av calipper får man jo skiftet ut bremsevæske. Hvordan overhale calipper er beskrevet flere steder på forumet så SØK og man vil finne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsklosser er som nevnt tidligere her en helt grei sak å gjøre selv!!

Men etter som du spørr om verksted kan jeg nevne Heimdal Autoservice på Heimdal og Lønsethagen på Leangen. Har brukt disse selv, og fornøyd med de! ;) Som regel har de fleste verkstedene fast pris på klosseskifte.. Men det er bestandig greit å avtale pris! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen! Fikk det ikke til :P Hehe

Fikk av hjulet (flink) og etter litt knot kalipperen. Fant ut det var to skruer den var festet med.. Problemet kom når jeg skulle presse inn stemplet..

Er stemplet det den indre bremseklossen er klipset fast i? Fant liksom ikke ut at det kunne være noe annet. Jeg pressa alt jeg makta men den ville ikke lengre inn.. Kan det være at jeg har en vakumlekasje og at det ikke var vakum i bremsekraftforsterkeren? Har nemlig oppdaget et par ganger når jeg setter meg inn i bilen at bremsa er stein hard, selv om jeg ikke har pumpa den hard..

Setter pris på hjelp her.. Skal prøve på nytt i morgen, da klossene var TYNNE :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tatt av lokket på bremseveskebeholderen? Hvis ikke møter du litt motstand ja..

Hvor i Trondheim bor du da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aaaakkurat ja :P Det var jeg ikke klar over at jeg måtte..

Jeg bor rett ved lademoen kirke.. I 3. etg. over sima matsenter (innvandrersjappe).. Hur så?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.