UrS4: Sender for bensin-nivå - hvilket motstandsområde skal denne gi?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ett lite problem på min S4 med at jeg kun får bensinnivå i måleområdet mellom kvart og tre-kvart full tank. Jeg har sjekket selve mekanismen og denne går fritt, så nå står selve sensoren for tur.

Denne sensoren ser jo ut å være en motstandssensor som gjengir ohm til jord - hvilken motstand skal denne gi på full tank, halv tank og tom tank?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hadde et sånt problem med min 200 20V, jeg bytta bare instrumentpanel, å da var alt i orden, men det er også justeringsmuligheter på instrumentpanelet for drivstoff måler.Er ganske sikker på at det kan justeres på S4 også, da instpanelene er ganske like.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hadde et sånt problem med min 200 20V, jeg bytta bare instrumentpanel, å da var alt i orden, men det er også justeringsmuligheter på instrumentpanelet for drivstoff måler.Er ganske sikker på at det kan justeres på S4 også, da instpanelene er ganske like.

Kan ikke justeres på S4 nei.. Hvertfall ikke på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hadde vært kjekt å finne ut av da begge mine sliter med usikkerhet rundt gjenstående bensinmengde : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke justeres på S4 nei.. Hvertfall ikke på min.

Du har hatt opp instrumentet og sjekket? Er en bitteliten skrue som sitter under bensinmåler'n..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg har sjekket og det stemmer at det sitter en liten pot der, men min er stilt til ytterpunkt uansett, så jeg ønsker fremdeles å vite hvilket område senderen skal gi tilbake :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ihht Bentley, W 90-51:

Empty = 550 målt med VW 1301 ~> 284 ohm

Full = 58 målt med VW1301 ~> 39 ohm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ihht Bentley, W 90-51:

Empty = 550 målt med VW 1301 ~> 284 ohm

Full = 58 målt med VW1301 ~> 39 ohm

Takker og bukker - dette hjelper utrolig mye :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har hatt opp instrumentet og sjekket? Er en bitteliten skrue som sitter under bensinmåler'n..

Jupp, på audi 100'n som jeg hadde var det en slik justerinsskrue i front, rett under måleren. Denne hadde jeg ikke på S4'n.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.