#1 Skrevet Mars 20, 2009 Hei. Opplever om jeg hører etter at det er en litt svak tikkelyd på motoren ved gasspådrag, Hører den ekstra om motoren er kald, og er der stortsett ved gasspådrag. Ikke hørt den noe merkbart på tomgang.. Hva kan dette være og kan jeg bli kvitt dette? Kan også nevne at det rister og er litt vibrasjoner i bilen og spesielt rundt et turtall på 2000 hvor det er mest dreiemoment. Hva kan dette være:confused: Skal ha den på service hos møller ryen rett før påske, Bilen har gått 118.000 km- Takk for svar.- Mvh pk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2009 Kanskje denne kan hjelpe deg: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=146891 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2009 Ok takk for det, men noen flere som har noe konkrete tips el meninger om hva dette kan være oh hvordan jeg kan få det bra igjen? Kan jo nevne at det vibrerer litt i hele bilen generelt også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2009 Tikkinga kan komme fra ventilar eller vippearmane til dysene. Risting rundt 2000 rpm er vel mest trulig ubalanse i svinghjulet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2009 Tikkinga kan komme fra ventilar eller vippearmane til dysene. Risting rundt 2000 rpm er vel mest trulig ubalanse i svinghjulet. Er ventiler eller vippearmene til dysene dyrt å skifte eventuelt da? Vil ha det strøkent igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 22, 2009 vippearmane kan justerast. Ventilar veit eg fint lite om, men er sikkert mange som har peiling på dette her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 19, 2009 Noen som har peiling på om det er kostbart og bytte ventiler på disse motorene? Har litt tikking i motor ved gasspådrag enda. (Ikke mye!) Men det skal jo ikke være noe i det hele tatt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 19, 2009 Hvilken olje kjører du på, 15 eller 30 intervall? Hiver inn et spørsmål: Når det gjelder svinghjul med ubalangse, hva kommer det av. Hva må gjøres får å få dette bort. Nytt svinghjul koster. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 19, 2009 Hvilken olje kjører du på, 15 eller 30 intervall? Hiver inn et spørsmål: Når det gjelder svinghjul med ubalangse, hva kommer det av. Hva må gjøres får å få dette bort. Nytt svinghjul koster. ? svinghjul koster vel 10- 15.000kr fra møller. men det er jo det samme dritten.. driver selv å lurer på enkelmasse svinghjul.. laget tråd om det her på teknisk, men ikke fått svar ende.. søk etter den og lag en bump.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 19, 2009 Bytte av svinghjul og clutsj med jobben hos møller er ca 17.000 til 19.000 kr. Men jeg har 30.000 intervaler. Longlife olje. Sist skiftet på service hos møller ryen for 2 uker siden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 19, 2009 Bytte av svinghjul og clutsj med jobben hos møller er ca 17.000 til 19.000 kr. Men jeg har 30.000 intervaler. Longlife olje. Sist skiftet på service hos møller ryen for 2 uker siden.. Skrape i øran mine når eg høre 30k intervall. Eg ville ha begynt og gå for 10-15k. Men det trenger ikke å ha noe med tikkinga di å gjøre. Er det mer tikking med ny olje vs gammel ? Rart om ventilene dine skulle ha blidd slakk etter 120k. Vanlig å begynne å høre små tikking etter 200-250k. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 20, 2009 Skrape i øran mine når eg høre 30k intervall. Eg ville ha begynt og gå for 10-15k. Men det trenger ikke å ha noe med tikkinga di å gjøre. Er det mer tikking med ny olje vs gammel ? Rart om ventilene dine skulle ha blidd slakk etter 120k. Vanlig å begynne å høre små tikking etter 200-250k. Lykke til Ja , det er ikke mye tikking! Men syns det er en lyd der som ikke har vært der før. Kan høre den om en vil får å so det sånn. Ingnen tikking på tomgang. Kun når en gir gass under pådrag egentlig. Vil finne ut av hva dette er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 28, 2009 Jeg syns det koster såpass lite at min bil får ny olje hver 10K kilometer.. viktig med friskt "blod" i motoren syns jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 28, 2009 Alt av service er tatt på møller og bilen har blitt tatt GODT vare på, så det er ingen problem. Men lurer på hva som kan gjøre at det tikker.. Kan jo nevne at den ikke alltid starter på første forsøk også når bilen for eksempel har stått en arbeidsdag utafor jobben, Batteriet fikk topscore på møller ryen så ikke noe galt med det. Noen som vet hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2009 Har fortsatt en tikkelyd når jeg gir gass. Vet ikke om det kan være dieselpumpa eller hva? Lyst til å bli kvitt dette:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...