#1 Skrevet Mars 20, 2009 Lurer på om 8,5 x 18 med ET 30 går bra på Audi B7? Tenker på 235/40 x 18 dekk. Bilen skal senkes en del... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2009 (endret) Lurer på om 8,5 x 18 med ET 30 går bra på Audi B7?Tenker på 235/40 x 18 dekk. Bilen skal senkes en del... Med ET30 og 235 dekk vil du få problemer med subbing både foran og bak. Har prøvd dette med 8x18 ET35 og en 5mm spacer noe som vil tilsvare ET30 og det subbet godt. Med 8,5" felg vil hjulet komme ennå 6mm utover. På en 8,5" felg er ET35 greit men ET40 er å anbefale hvis du skal senke mer enn 40-50mm. Kommer også ann på dekket om det har rette dekkskuldre eller om det er litt avrundet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2009 Med ET30 og 235 dekk vil du få problemer med subbing både foran og bak. Har prøvd dette med 8x18 ET35 og en 5mm spacer noe som vil tilsvare ET40 og det subbet godt. Med 8,5" felg vil hjulet komme ennå 6mm utover. På en 8,5" felg er ET35 greit men ET40 er å anbefale hvis du skal senke mer enn 40-50mm. Kommer også ann på dekket om det har rette dekkskuldre eller om det er litt avrundet. Ok da går eg for 8 x 18 med ET35. Du mener vel ET35 og 5mm spacer tilsvarer ET30...?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2009 Ville heller gått for høyere ET en smalere felg. Med spacere går ET nedover ja ??? Et 30 på 8,5 toms felg vil som sagt her subbe .. ( jeg har et 35 og det går greit fremme med org senk+ senkeskåler) Men kunne ikke senket så mye mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2009 (endret) Du mener vel ET35 og 5mm spacer tilsvarer ET30...?? Med spacere går ET nedover ja ??? Eh.. en liten tenke/tastefeil. Med spacer på x-antall mm blir ET tilsvarende lavere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2009 Så avtanden til skjermen påvirkes ikke bare av ET men også om det er 8, 8.5 osv??? Trodde at hvis ET var 35 så var det avstanden fra navet til ytterste punkt på felgen....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2009 Ok da går eg for 8 x 18 med ET35.Du mener vel ET35 og 5mm spacer tilsvarer ET30...?? Har kjørt 18x8 ET35 og syntes det var perfekt på min B7.....Dog med originalt s-line understell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 23, 2009 Så avtanden til skjermen påvirkes ikke bare av ET men også om det er 8, 8.5 osv??? Trodde at hvis ET var 35 så var det avstanden fra navet til ytterste punkt på felgen....? Det er ikke avstanden fra navet til ytterste punkt på felgen men avstanden fra senteret av bredden på felgen til anleggsflaten på felgen som er ET. Hvis du tenker deg en 8" felg med ET 35 sammenlignet med en 8,5" felg med samme ET så vil breddeforskjellen være 0,5" eller 12mm. De 12 mm deles på 2. 6mm på innsiden av felgen og 6mm på utsiden hvis felgen har samme ET. Altså vil en 8,5" felg bygge 6mm lengere utover enn en 8" felg med samme ET. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 23, 2009 ^^ Å steike. Flott info. Takker Så når folk poster bilder med 8,5 felger i flush med ET42 og ikke skjønner hva som er problemet mitt på mine 18x8 ET42 så kan jeg klaske den i bordet....De kjører jo da på en måte ET36 i forhold til mine da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 31, 2009 kjørte 8,5x19 med ET 30 på min B6 sedan,senket 50mm,ingen subbing overhodet,selv ikke med fullt lass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 31, 2009 ^^ Å steike. Flott info. Takker Så når folk poster bilder med 8,5 felger i flush med ET42 og ikke skjønner hva som er problemet mitt på mine 18x8 ET42 så kan jeg klaske den i bordet....De kjører jo da på en måte ET36 i forhold til mine da. Jepp riktig angående felg. Men husk også på at 8x18 ET36 med f.eks 225/40 18 er mer sannsynlig til å subbe enn 8,5x18 ET42 med samme dekk fordi toppen av dekket er 6mm lengre ut med ET36. Det er pga dette at man med strekte dekksider, kan putte på mye bredere felg enn man kan med rette dekksider. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 31, 2009 Jepp riktig angående felg. Men husk også på at 8x18 ET36 med f.eks 225/40 18 er mer sannsynlig til å subbe enn 8,5x18 ET42 med samme dekk fordi toppen av dekket er 6mm lengre ut med ET36. Det er pga dette at man med strekte dekksider, kan putte på mye bredere felg enn man kan med rette dekksider. Er ikke helt enig med deg her Runar. Det er i mange tilfeller ikke "hjørnet" (overgang dekkbane/dekkskulder) som subber i innerskjermen, men litt nedover dekksiden der hvor skriften som regel er. Da hjelper det lite at toppen av dekket er lengere inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 1, 2009 Er ikke helt enig med deg her Runar. Det er i mange tilfeller ikke "hjørnet" (overgang dekkbane/dekkskulder) som subber i innerskjermen, men litt nedover dekksiden der hvor skriften som regel er. Da hjelper det lite at toppen av dekket er lengere inn. Ja men når felgen er på samme sted (8,5 ET42 vs 8 ET36), så vil enhvert punkt fra toppen av dekket til felgen våre lengre inn på ET42 og således vil "aldri" den brede ET42 felgen subbe uten at den smale ET36 felgen også gjør det. Men jeg er enig i at strekte dekk OG felg som bygger lengre ut enn referansen kan bety subbing og at det skjer et sted mellom toppen av dekket og felgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 1, 2009 Hei. Siden dere er igang i denne tråden så har jeg et spørsmål. Hvordan går det med BBS RK II 8,5x18 ET35 på en Audi 100 2.3 Avant c4 som er senka 40/40.? Hvilken dekkdimensjon anbefaler dere.? Tenkte på 225/40-18 Går dei rett på uten problem eller blir det subbing, evt. må jeg til med spacera? Våren Takker for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 1, 2009 Hei.Siden dere er igang i denne tråden så har jeg et spørsmål. Hvordan går det med BBS RK II 8,5x18 ET35 på en Audi 100 2.3 Avant c4 som er senka 40/40.? Hvilken dekkdimensjon anbefaler dere.? Tenkte på 225/40-18 Går dei rett på uten problem eller blir det subbing, evt. må jeg til med spacera? Våren Takker for svar. Jeg tror dette funker fint og neppe subber. Hvis du velger 235/40, så er sannsynligheten for subbing større, men med 40mm senk, så må bilen fjære endel for å subbe selv med hjul som teoretisk er litt for brede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...