Vurderer T5, 2.5tdi 130hk 4motion, hva bør jeg se etter av feil?

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte bil, og tenkte da på en T5 2.5tdi 130hk 4m, rundt 2005/6 modell.

Hva bør jeg se etter på disse bilene?

Er det noe problem å chippe disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjente feil:

Rakling fra clutch og svinghjul, 4-hjulstrekksystemet virker ikke/ustabilt, vannpumpe lekker/bilen bruker vann, innvendig oljelekasje i oljekjøleren gjør at olje samles i vann/ekspansjonstank ( Aksjon på skift av oljekjøler på noen modeller ), Innvendig lekasje på servopumpe gjør at motoroljen presses ut i servosystemet ( servobeholderen flyter over ), gummikoblingene og frihjulene på ac og dynamodrevet slites ut/ryker før skiftintervallet ( 120 000 km ), knakelyder fra slitte vindusheiser ( trege/smurningstørre wire ), ulyder/gnisselyder fra wireoverføringen til girspak ( utbedret på de fleste biler og ny type wire på nyere modeller ),webastovarmeren virker ikke/ virker sporadisk, indre stabstagsforinger slites fort og gir bankelyder i humper, lenkarmer for stabstag slites fort og gir klakkelyd i humper, fjørbeinslagre tetter ikke godt nok mot grus/vann og ruster fast slik at fjøra vrir seg i fjørsete ( kneppelyder ved sving ), skiltlys bak ruster/irrer i stykker, mye forskjellige feil med elektriske skyvedører, seteputene på seter foran er ofte slitt/flatt på siden etter ut og innstigning pga bilens høyde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var ikke småtterier heller det. hehe.. :| hmmm.. litt skuffanes. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså er dette noe som er bedra på nyere modeller? eller gjelder dette frem til i dag? merkelig om såpass mye greier ikke blir retta opp i..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje i kjølesystemet har i hvert fall vært tilfelle på to av våre ambulanser.

Lukter kjølevæske, og fører fort til vondt i halsen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså er dette noe som er bedra på nyere modeller? eller gjelder dette frem til i dag? merkelig om såpass mye greier ikke blir retta opp i..

Mye av det er rettet opp fra de tidligste modellene ja. Enda er ting som: fjørbeinslagre, lenkarmer og stabstagsforinger ting som går igjen.

Nå må det også tas med i vurderingen at jeg på jobb er borti kanskje 5-6 sånne biler pr. uke, så den totale frekvensen av feil blir en del høyere for min del enn for den som eier kun 1 bil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

riktig riktig. =)

hvilke årsmodeller bør jeg vrake da? er det bedre fra f.eks 2006 og utover? kjører rundt 10000km i året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

riktig riktig. =)

hvilke årsmodeller bør jeg vrake da? er det bedre fra f.eks 2006 og utover? kjører rundt 10000km i året.

Uten å vite helt sikkert/kunne garantere for det, vil jeg tro 2006 og nyere har færre feil ja. Enkelte ting har fabrikken fortsatt ikke klart å lage bedre patenter på, men mange av "barnesykdommene" har blitt utbedret etterhvert og blir det stadig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.