#1 Skrevet Mars 21, 2009 måleren viser alt fra 0,0 til 1,6. betyr det at den lader 0,6 max. lurer bare for ordens skyld. og org map sensoren holder bare til 1 bar ikke sant? Mvh Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2009 tror nok dette stemmer Tommy, jeg har en ettermontert måler også i min og den viser noenlunde likt med kjørecomputeren til jeg passerer ett bar overtrykk, der blir kjørecomputeren stående og vise 2 bar. Regner med at dette enten betyr at map sensoren på min ikke er byttet ved chipping, eller at kjørecomputeren ikke kan vise mer enn 2 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2009 Orginal map sensor holder til 1,5bar turbotrykk da det er en 2,5bar map orginalt i bilen. Kjørekomputer viser absolut trykk inkludert da astronomisk trykk som er 1bar. Men kjørekomputer viser heller ikke mere enn 2 bar absolut, da bilen jo ikke skal "chipes" vettu i følge fabrikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2009 takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2009 Takk for det Rune-andrè, da er det iallefall en ting jeg slipper å bekymre meg for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2009 Orginal map sensor holder til 1,5bar turbotrykk da det er en 2,5bar map orginalt i bilen. Kjørekomputer viser absolut trykk inkludert da astronomisk trykk som er 1bar. Men kjørekomputer viser heller ikke mere enn 2 bar absolut, da bilen jo ikke skal "chipes" vettu i følge fabrikk. Trodde det het atmosfærisk trykk: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2009 Trodde det het atmosfærisk trykk: klø : Det er helt riktig det Jeg var bare ikke så veldig opplagt der jeg satt på jobben i morges å trykket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2009 (endret) 3B har kun 200kpa mapsensor orginalt, ikke 250. Dvs at du kan kjøre på maks 1Bar.. Den kan selvfølgelig være byttet til en større i etterkant, da mapsensorer fra AAN\ABY passer rett inn sammen med chip som er mappet for 1.5bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 22, 2009 3B har kun 200kpa mapsensor orginalt, ikke 250. Dvs at du kan kjøre på maks 1Bar.. Den kan selvfølgelig være byttet til en større i etterkant, da mapsensorer fra AAN\ABY passer rett inn sammen med chip som er mappet for 1.5bar. Det er kanskje sant det gitt, at de bytter til 2,5 bar sammen med chip. Nå ble jeg faktisk litt usikker her selv, og må sjekke opp map som jeg har liggende om det bare er 200kpa og ikke 250kpa gitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 22, 2009 Det er kanskje sant det gitt, at de bytter til 2,5 bar sammen med chip. Nå ble jeg faktisk litt usikker her selv, og må sjekke opp map som jeg har liggende om det bare er 200kpa og ikke 250kpa gitt. 3B har 200 orginalt, har selv byttet i min egen. Man får jo chipper til orginal mapsensor også, men det blir noe mindre effekt når man kun har mulighet til å kjøre 1bar ladetrykk. Blir vel som en "steg 2-chip" når man bytter mapsensor i tillegg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 22, 2009 Det er sant det gitt. Er jo både chip og map som er byttet på min en gang i tiden. Har liggende begge de orginale. Vel, godt folk retter opp når jeg kommer med mine skråsikre feiluttalelser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...